ariapood

ariapood

در زمینه پخش موکت های تافتینگ و تایل ، کفپوش pvc، پارکت لمینت ، گرین وال و چمن مصنوعی فعالیت می کند.

مهارت نصاب

اصلی‌ترین نکته بعد از خرید محصولی برای دکوراسیون ساختمان ها مثل کفپوش ، پارکت ، چمن مصنوعی و یا موکت ، نصاب این محصولات است. مانند همه کارهای فنی دیگر، نحوه نصب نیز یک کار کاملا تخصصی است که به نیروی متخصص نیاز دارد. نصاب باید با نکات نصب و اصول آن به طور کامل و دقیق آشنا بوده و بتواند به خوبی از عهده این کار برآید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی نصاب و ویژگی‌های آن بپردازیم.

 

نصب چمن مصنوعی

چمن‌های مصنوعی از موارد تزيینی پرکاربردی هستند که امروزه در محیط‌های مختلف بسیاری به کار برده می‌شوند.

نصب چمن‌های مصنوعی همانند نصب سایر موارد ساختمانی، امر بسیار مهم و اصولی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. نصب و اجرای اصولی چمن‌های مصنوعی در وهله‌ی اول به یک نصاب حرفه‌ای و متخصص که تجربه‌ی کافی در این زمینه داشته باشد، نیازمند است. چرا که نصب اصولی و تخصصی چمن مصنوعی، منجر به افزایش طول عمر مفید چمن شده و از آسیب دیدن چمن در استفاده طولانی مدت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، نصب اصولی چمن در میزان هزینه‌ها نیز می‌تواند موثر باشد.رولهای استاندارد چمنهای لنداسکیپ سی سی گراس، دو متر (عرض) در ۱۵ متر (طول است)، بنابراین در بسیاری از مکانها باید براساس ابعاد، برشکاریهای لازم صورت گیرد تا چمن همه سطح را پوشش دهد. خریداران می‌توانند براساس مکانی که برای نصب درنظر گرفته‌اند، چمن را برش دهند و کنار هم بر روی زمین پهن کنند. در این بخش برش حتما باید از فاصله بندهای چمن باشد.اوورلب در حقیقت به لب به لب کردن چمنها برای آغاز چسبکاری گفته می‌شود. پس از برشکاری چمن برای محل نصب، تکه‌های چمن در خاب همسو باید کنار هم قرار گیرند. در این مقطع احتمال دارد بخاطر کج شدن برشکاری اولیه، دو لب چمن کنار هم به صورت مماس قرار نگیرند که در این مقطع باید با کاتر لبه‌های اضافی را برای قرار گرفتن دقیق دو لبه کنار هم برید.

 

بعد از اوورلب کردن چمن که تاکید می‌شود خواب چمن باید هم جهت باشد، بین دو بخش چمن یک نوار اتصال به عرض ۲۰ سانتی متر قرار می‌دهیم و این نوار را به طور کامل به چسب مورد تائید شرکت که مخصوص چسباندن چمن مصنوعی است، آغشته می‌کنیم. سپس چمن را به آهستگی روی این نوار قرار می‌دهیم. پس از این کار چمن چسبانده شده باید بی حرکت بماند تا چسب خشک شود. اگر نمی دانید چسب چمن مصنوعی چیست پیشنهاد میکنیم حتما این صفحه را بخوانید.بعد از اینکه تکه‌های مختلف چمن براساس ابعاد مورد نظر ما به یکدیگر چسبانده شد، باید گوشه‌های اطراف چمن را با همان چسب مخصوص چمن بر روی زمین چسباند. در این بخش یا می‌توانیم همه دور چمن را بر روی زمین بچسبانیم و یا اینکه نقاط مشخصی را بر روی زمین چسب بزنیم. البته در برخی از روشها از میخ و یا پیچ هم برای نصب نهایی می توان استفاده کرد.

نصب کفپوش pvc

. کفپوش‌ها انواع متفاوتی دارند که از نظر زیبایی و مقاومت متفاوت‌اند و هر یک متناسب با فضای خاصی است. شناخت انواع کفپوش، هزینه‌ی آن، نحوه‌ی اجرای آن و … به شما در انتخاب بهتر کفپوش متناسب با فضایتان کمک خواهد کرد.

هزینه‌ی خدمات نصب و تعمیر کفپوش ثابت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد. جنس کفپوش، کیفیت آن، متراژ فضا، نیاز یا عدم نیاز به زیرسازی، نیاز یا عدم نیاز به عایق‌کاری، دستمزد نصاب، نیاز یا عدم نیاز به خدمات جانبی مانند نصب قرنیز و … بر روی هزینه‌ی نهایی خدمات نصب و تعمیر کفپوش تأثیرگذارند. عوامل تأثیرگذارتر بر قیمت نهایی خدمت شامل جنس کفپوش، متراژ فضا، زیرسازی است.فپوش پی وی سی بر روی سطوح صاف مثل سیمان، کاشی، سرامیک و … قابل نصب می باشد اما در ۹۵ درصد مواقع، قبل از نصب باید زیرسازی صورت بگیرد تا کف محیط کاملا صاف گردد. حتی اگر کف محیط شما از سرامیک استفاده شده، برای پوشاندن درزهای آن به زیرسازی نیاز داریم و تنها در صورتی که قبلا کف محیط با سیمان صاف و صیقلی شده باشد، نیازی به زیرسازی نیست.

 

 

زیرسازی کفپوش ها به وسیله سیمان و چسب چوب انجام می شود. بعد از اینکه زیرسازی کف در مدت ۲۴ ساعت خشک شد، محیط را مجددا تمیز کنید.

نکته: اگر در محیط شما از سیستم گرمایش از کف استفاده شده، به دلیل گرم و سرد شدن کف و شل شدن چسب های کفپوش، امکان استفاده از کفپوش پی وی سی وجود ندارد و برای این محیط پارکت لمینت را پیشنهاد می کنیم.

برای نصب کفپوش ابتدا باید سطح پشت تایل ها و کف زمین با چسب مخصوص، چسب اندود شود. سپس تایل های کفپوش روی سطح زمین چسبیده شود.(نوع چسب موردنیاز برای برندهای مختلف کفپوش متفاوت می باشد؛ از این رو بهتر است نوع چسب را از فروشنده کفپوش جویا شوید.)در انتها پس از نصب، برای زیبایی بیشتر می توان از قرنیز برای دور تا دور محیط استفاده کرد که به پوشاندن درزها و مهارکردن کفپوش ها نیز کمک می کند. برای مشاهده طرح و کد قرنیزهای منتخب دکورشرق کلیک کنید.

پس از نصب تا ۲۴ ساعت به تایل های کفپوش دست نزنید و از کشیدن اجسام سنگین مثل یخچال، مبل و میز روی آن خودداری کنید تا چسب کفپوش کاملا خشک شود.

نکته: برای نصب کفپوش پی وی سی به نصاب متخصص نیاز است.

در انتها پس از نصب، برای زیبایی بیشتر می توان از قرنیز برای دور تا دور محیط استفاده کرد که به پوشاندن درزها و مهارکردن کفپوش ها نیز کمک می کند. برای مشاهده طرح و کد قرنیزهای منتخب دکورشرق کلیک کنید.

پس از نصب تا ۲۴ ساعت به تایل های کفپوش دست نزنید و از کشیدن اجسام سنگین مثل یخچال، مبل و میز روی آن خودداری کنید تا چسب کفپوش کاملا خشک شود.

 

نصب گرین وال

دیوار سبز مصنوعی را می توان بر روی هر دیواری طراحی و نصب کرد. حتی اگر دیوار و یا مکان مناسب هم نباشد، امکان استفاده از قیم و اسکلت فلزی هست. نحوه اجرا با توجه محل نصب، متفاوت است. انواع دیوار سبز مصنوعی با استفاده از گیاهان و گل های مصنوعی کار می شود. در این نوع از گرین وال هیچ یک از گونه های گیاه طبیعی دیده نمی شود. این مورد ارتباطی به محل نصب و یا نوع دیوار و قیمت ندارد. دیوارهای سبز مصنوعی نوعی طراحی با الهام از طبیعت سبز و زیبا هستند. این سازه از نظر شکل ظاهری کاملا شبیه به گیاه طبیعی است ولی ساختار کاملا متفاوتی دارد.

 

برای جلوه بیشتر دیوار سبز مصنوعی از گیاهان شاخه ای، رشته ای و فلاور باکس های گل و گیاه استفاده می شود.قبل از نصب دیوار سبز مصنوعی، ابتدا باید دیوار مورد نظر را اندازه‌گیری کنید و سپس همه برآمدگی‌ها و ایرادهای روی آن را برطرف سازید. تمیزکردن دیوار به عنوان محل اجرای دیوار سبز مصنوعی، از اهمیت زیادی برخوردار است. پنل‌های گرین وال باید به صورت دقیق و طبق اندازه دیوار برش داده شوند. در مرحله بعدی، سطح دیوار باید با استفاده از چسب پوشش داده شود و پنل‌ها روی آن نصب گردد. برای محکم‌‌شدن اتصال دیوار سبز با دیوار، از پیچ یا میخ استفاده می‌شود. اگر قصد دارید گرین وال مصنوعی را روی نرده یا فنس نصب کنید، این کار را با استفاده از سیم مفتولی فلزی دارای روکش سبز پلاستیکی انجام دهید. همه افراد با کمترین مهارت فنی نیز قادر هستند که مراحل نصب دیوار سبز مصنوعی را با موفقیت پشت سر بگذارند. در بسیاری از مکان‌ها برای افزایش جلوه و زیبایی این نوع دیوار، از نورپردازی‌هایی به رنگ زرد و سفید استفاده می‌شود.برخی از افراد گمان می‌کنند که پنل‌های گرین وال فقط برای نصب روی دیوارهای محیط داخلی منزل یا محل کار طراحی شده‌اند، در حالی که امکان اجرای دیوار سبز مصنوعی در نمای بیرونی ساختمان‌ها نیز وجود دارد و باعث جذابیت بیشتر نمای بیرونی می‌شود. پنل‌های گرین وال مصنوعی در برابر گرما، سرما و اشعه خورشید از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و مدت‌ها بدون تغییر، با کیفیت اولیه خود باقی می‌مانند.

نصب پارکت لمینت

نحوه نصب پارکت لمینت نه آنقدر سخت است که نتوانید خودتان آن را انجام دهید، نه آنقدر آسان است که بتوانید بدون داشتن تخصص این مراحل را انجام دهید. پارکت لمینت به صورت تایل های جداگانه تولید شده و در بسته بندی های مخصوصی قرار می گیرد. نصب پارکت لمینت کار پیچیده ای نیست و با کمی تجربه قابل انجام است. برای داشتن سطحی یکنواخت و ظاهری زیبا باید به درستی تایل ها در کنار یکدیگر قرار گیرد.

قبل از شروع کار لازم است تا تایل ها را به مدت 48 ساعت در محل نصب قرار دهید. بهتر است تایل ها در دمای محیط قرار گیرند تا آمادگی بیشتری برای نصب و اجرای کفپوش داشته باشند. تغییرات دمایی روی تایل ها اثرگذار است و این کار مانع از مشکلات بعدی خواهد شد. تاب برداشتن تایل ها، باد کردگی، صدا برداشتن کفپوش و … همگی نشان دهنده نصب غیر اصولی است.

قبل از اجرای کار باید محل نصب به درستی زیرسازی شود. زیرسازی عبارت است از انجام عملیات تسطیح و صاف کردن سطح مورد نظر به منظور نصب کفپوش. پارکت لمینت را می توان روی همه سطوح عمودی و افقی نصب کرد. سطح مورد نظر می تواند سرامیک، کاشی و موزاییک، سیمان و یا هر سطح سخت دیگری باشد. به هیچوجه تایل ها روی سطح اصلی، نصب نمی شوند بلکه از قبل سطوح به صورت استاندارد آماده سازی می شوند.

برای مثال چنانچه بخواهید تایل ها را روی سرامیک های کف آشپزخانه نصب کنید، این کار امکان پذیر است. برای اینکه بعد از نصب پارکت لمینت، تایل ها لق نزنند لازم است تا کاشی و سرامیک های شکسته یا لب پر شده، با سیمان و ملات پر شوند. هموار کردن سطح برای نصب همه کفپوش ها الزامی است. حتی کاشی و سرامیک نیز نیاز به زیرسازی دارند.

 

نصب موکت تافتینگ

موکت های رول را می توان بدون چسب نیز کار کرد. نصب موکت بدون چسب بستگی به محل دارد. در مکان های پر رفت و آمد بهتر است موکت به کف ساختمان چسبیده باشد. در این صورت موقع راه رفتن، موکت زیر پا جمع نمی شود. البته ضخامت موکت نیز در این مورد تاثیر دارد. موکت های ضخیم نیازی به نصب ندارند. نصب موکت پرز بلند نیز بدون چسب است. این محصولات مثل فرش ماشینی هستند و به کف ساختمان چسبیده نمی شوند.در بسیاری از ساختمان های عمومی نظیر ادارات، فروشگاه ها، دفاتر کار و … از موکت استفاده می شود. این موکت ها عموما از نوع پرز کوتاه یا پرز متوسط هستند. موکت های تافتینگ و دارای پرزهای بلندتر مناسب فضاهای پر رفت و آمد و شلوغ نیستند. برای اینکه کفپوش موکت در اثر تردد زیاد، جمع یا چروک نشود لازم است تا موکت به کف ساختمان چسبانده شود.

 

چسباندن موکت با چیزی که در نصب کاشی و سرامیک می بینید، تفاوت دارد. در واقع اجرای موکت خیلی تر و تمیزتر است و چندان ریخت و پاش و کثیف کاری به جا نمی گذارد. اگر کف ساختمان آماده باشد که کار نصب و چسباندن موکت بسیار راحت تر است البته در صورتی که ساختمان نیاز به تعمیر داشته باشد نیز می توانیم بعد از بازسازی و تعمیرات لازم، در مرحله آخر موکت را بچسبانیم.

نصب موکت تایل

خلاقیت عنصر اصلی در دکوراسیون داخلی است که با استفاده از تایل های مجزای موکت قابل بروز و ظهور بیشتری می باشد. امکان نصب موکت تایل روی سطوح مختلف سرامیک، خاکی، سنگ و غیره وجود دارد. همین موضوع کار را ساده تر کرده است.

برای نصب موکت تایل معمولا از دو یا چند رنگ متفاوت موکت استفاده می شود. چینش شطرنجی تایل ها با رنگ های متضاد در کنار یکدیگر، زیبایی کفپوش را چند برابر افزایش می دهد. شرکت ها، سازمان ها و ادارات می توانند حتی لوگو و آرم سازمانی را نیز روی کفپوش اجرا کنند. تقریبا هر طرحی را می توان با تایل ها اجرا کرد. اینجاست که خلاقیت به مدد طراحان داخلی می آید.برای نصب موکت تایل نیازی به زیرسازی های معمول در دیگر کفپوش ها نیست. اگر سطح زیر کار هموار و مسطح باشد، مشکلی برای نصب موکت تایل وجود نخواهد داشت. استفاده از چسب برای نصب موکت تایل انتخابی است. در این مورد نحوه نصب موکت تایل بسیار مهم می باشد. فشار وارده به صورت عمودی بر تایل ها، نیاز به جسب کاری سراسری را برطرف می کند. در نظر داشته باشید که عدم چسب کاری به هنگام جا به جایی و نقل مکان موکت تایل گزینه مناسبی است.

 

به صورت استاندارد موکت تایل در اندازه های ۵۰ در ۵۰ به فروش می رسد. اندازه دقیق تایل ها و شکل مناسب هر تایل موجب شده تا روند اجرای کار و سرعت و طریقه نصب موکت تایل بسیار بیشتر شود. علاوه بر آن احتمال برش و اتلاف تایل ها نیز در مقایسه با موکت های رولی کمتر خواهد بود.استفاده از چسب مایع برای نصب این نوع کفپوش ها رایج نیست. چیدمان این موکت ها به صورت پازلی است. بعد از قرار دادن انتخابی رنگ ها در کنار یکدیگر، دور تا دور کار قرنیز می خورد. به این ترتیب موکت حرکت نمی کند. فشار وارده در حین راه رفتن نیز موجب ثابت ماندن تایل ها می شود بنابراین نیازی به استفاده از چسب کاری و چسباندن موکت به کف ساختمان نیست. این ویژگی موجب شده تا به راحتی بتوانید موکت را جابجا کنید.

به خصوص برای مستاجرها امکان جابجایی تایل ها خیلی مناسب است. به راحتی می توانید اتاق خواب یا هر فضایی را با موکت تایل پوشش دهید. هر وقت هم که بخواهید تایل ها را جمع کرده و روی هم قرار دهید تا نیازی به برطرف کردن تاخوردگی موکت نشود.

جمع بندی

برای نصب موارد ساختمانی در وحله ی اول نیاز به مهارت است از این رو بهترین انتخاب این است که نصابی بیاورید که مهارت بالایی داشته باشد تا بتواند به زیبایی نصب کند و فضایی داخلی یا خارجی شما را زیبا سازد.

 

ariapood
ariapood در زمینه پخش موکت های تافتینگ و تایل ، کفپوش pvc، پارکت لمینت ، گرین وال و چمن مصنوعی فعالیت می کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋