آرکسان

آرکسان

طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

قیمت انواع پارکت لمینت

 

لمینت از ماده ای به نام HDF (تخته فیبر با چگالی بالا) ساخته شده است که روی آن لایه ای از الگوی چوب فشرده می شود. به همین دلیل لمینت از لایه های مختلفی ساخته شده و در عین زیبایی فوق العاده قوی و محکم است.
نکته ای که باید به آن توجه کرد تفاوت بین لمینت و چوب سخت است. پارکت و لمینت با وجود شباهت ظاهری، از نظر مواد اولیه و روش های تولید بسیار متفاوت هستند. در واقع پارکت به طور کامل از چوب طبیعی و لمینت از مواد اولیه مصنوعی تولید می شود. این تفاوت در نوع ماده اولیه مصرفی در این دو نوع کفپوش باعث مزایا و معایبی در هر یک از این دو نوع کفپوش شده است.
همیشه راه رفتن روی زمینی که از چوب طبیعی و ظریف ساخته شده لذت بخش است. طبیعت مادر انسان است و از آنجایی که چوب مستقیماً از دل طبیعت استخراج می شود، در صورت استفاده به عنوان مصالح ساختمانی، حس اصالت و تعلق را در ناخودآگاه انسان بیدار می کند. اما استفاده از چوب به عنوان کفپوش چوبی نیز مشکلاتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال، یکی از معایب کفپوش چوبی این است که در هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت متورم و متورم می شود، تمیز کردن آن دشوار است و از لمینت گران تر است. آسیب های ناشی از برداشت بیش از حد چوب به زمین و منابع جنگلی نیز می تواند استفاده از مواد چوبی را دردناک کند. از طرفی لمینت در حین حمل زیبایی و ظرافت چوب مشکلات فوق را تجربه نمی کند.

 

کف پارکت لمینت

کفپوش‌های چوبی ساخته‌شده از چوب طبیعی یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین مصالح کف‌پوشی بود که قرن‌ها در ساختمان‌ها از ساده‌ترین کلبه‌ها تا باشکوه‌ترین کاخ‌ها استفاده می‌شد. در عین حال با افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی در طراحی و تولید متریال های جدیدتر، کف پارکت چوبی به یک کالای لوکس و نوستالژیک تبدیل شده است. این نوع کفپوش دارای ایراداتی است که به مرور زمان باعث جدا شدن این محصول از مواد کفپوش می شود. تورم در برابر رطوبت، کپک زدگی و گرانی از مهمترین معایب پارکت چوبی است.
پارکت لمینت با الهام از پارکت چوبی و با استفاده از تکنولوژی های روز تولید شده است. مواد کفپوش لمینت توانست عیوب کفپوش چوبی را برطرف کند و در عین حال ظاهر و احساس یکسانی را ایجاد کند. اکنون هزینه تولید و قیمت کفپوش لمینت بسیار کمتر از کفپوش چوبی است.

 

کف چوبی ساختمان ها، خانه ها و کلبه ها

استفاده از لمینت در کف منازل یا سایر ساختمان ها روز به روز در حال افزایش است. برخی از دلایل این محبوبیت روزافزون به شرح زیر است: مواد لمینت کاملاً بر اساس چوب تولید می شوند و عیوب چوب طبیعی را از بین می برند و در عین حال گرما و احساس چوب طبیعی را کاملاً حفظ می کنند، بنابراین نیاز غریزی به نزدیک بودن وجود دارد. طبیعت را برای مردم شهر ملاقات می کند. پارکت لمینت از نظر ظاهری دقیقا مشابه کفپوش های چوبی است و تاثیر بسزایی در ظرافت و لوکس بودن دکوراسیون داخلی دارد. در مقایسه با سایر محصولات مانند سرامیک، هزینه خرید و نصب پارکت لمینت نه تنها می تواند بالاتر، بلکه کمتر نیز باشد. پارکت لمینت در رنگ ها و الگوهای بسیار متنوعی عرضه می شود که می تواند با هر سبک و موضوع دکوراسیون مدرن یا کلاسیک سازگار شود.

 

مدل پارکت پذیرایی و هال و هال و اتاق

کفپوش خانه و منازل را می توان در قسمت های مختلف ساختمان مسکونی استفاده کرد. تالار یا سالن پذیرایی، اتاق ها و راهروها. تنوع مدل های پارکت لمینت به قدری زیاد است که می توانید طرح ها و رنگ های متنوعی را برای پذیرایی یا اتاق انتخاب کنید که با دکوراسیون و امکانات موجود سازگاری کامل خواهد داشت.
یکی از ویژگی های محصولات الهام گرفته از طبیعت مانند پارکت لمینت این است که طرح ها و رنگ های مختلف آنقدر جذاب است که هر مدل و رنگی که انتخاب کنید به نوعی با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ می شود. اگر رنگ های خاک و طبیعت را به خاطر داشته باشید معنای این ادعا را متوجه خواهید شد. پس به سلیقه خود اعتماد کنید و بهترین مدل پارکت لمینت را برای منزل خود انتخاب کنید. البته رنگ دیوارها، سبک مبلمان، کابینت و .... در نظر گرفتن رنگ و متریال عناصر می تواند نتایج بهتر و زیباتری در فضای داخلی خانه ایجاد کند.

 

قیمت پارکت کف پذیرایی

قیمت پارکت لمینت کف پذیرایی با پارکت لمینت (همان کیفیت) مورد استفاده در سایر قسمت های منزل یا محل کار تفاوتی ندارد. البته مانند هر محصولی، کیفیت تولید و کیفیت لمینت تعیین کننده قیمت هر مدل از برندهای مختلف است. البته در اکثر موارد مشتریان برای صرفه جویی در هزینه بهترین مدل ها را برای پارکت های کف پذیرایی انتخاب می کنند و پارکت های اتاق و سایر قسمت ها کیفیت پایین تری دارند.
واضح است که قیمت پارکت لمینت پذیرایی (و غیره) مانند هر کفپوش دیگری بر اساس متر مربع محاسبه می شود. برای برآورد هزینه نصب لمینت در اتاق پذیرایی خود، کافی است با کارشناسان ویکی دکو تماس بگیرید.

 

کفپوش چوبی یا کفپوش لمینت؟

استفاده از پارکت لمینت به جای کفپوش چوبی دلایل و مزایای زیادی دارد. این مزایا به دلیل تفاوت این دو نوع کفپوش است. در واقع تا سال‌های اخیر، کف‌پوش‌های چوبی علی‌رغم ایرادات ذاتی آن بسیار محبوب بود، تا اینکه مهندسان و سازندگان مصالح ساختمانی تصمیم گرفتند این مشکلات چوب‌های سخت را برطرف کنند و کف‌پوش‌هایی شبیه به چوب‌های سخت اما بدون مشکل چوب سخت تولید کنند. البته این امر بدون توسعه فناوری ممکن نبود.
در اینجا چند دلیل برای خرید و استفاده از لمینت آورده شده است:
1. پارکت لمینت ها بر خلاف پارکت های چوبی به کف ساختمان نمی چسبند بلکه به صورت نر و ماده با شیارهایی به نام کلیک تعبیه شده در لبه های کف به یکدیگر قفل می شوند. این تکنیک به کل کفپوش مورد استفاده روی سطح اجازه می دهد تا به عنوان یک ساختار یکپارچه عمل کند و بسیار محکم تر از پارکت چوبی ثابت شود. این در حالی است که هر تکه چوب سخت به طور جداگانه چسبانده می شود و می توان تکه ها را اینجا و آنجا از کف جدا کرد.
2. یکی دیگر از مزایای عدم استفاده از چسب، سالم نگه داشتن کف است. اگر تا به حال سعی کرده اید چوب های سخت چسبیده به زمین را جدا کنید، متوجه منظور ما خواهید شد.
3. باز هم سرعت نصب و اجرای لمینت به دلیل نداشتن چسب و وجود کلیک بسیار بیشتر است.
4. قبل از اجرای کفپوش لمینت، فوم مخصوصی در زیر کار زده می شود که باعث می شود ترکیب فوم و لمینت پس از اتمام اجرا به عنوان عایق حرارت، سرما و صدا عمل کرده و از تبادل حرارت و صدا با کف جلوگیری کند. موانع زیر
5. لمینت نسبت به کفپوش چوبی که در معرض رطوبت متورم می شود، بسیار مقاوم تر از آب است.
6. لایه رویی لمینت در برابر خراش های ناشی از اجسام نوک تیز بسیار مقاوم تر از کفپوش های چوبی است که به راحتی می توان آنها را تراشید.
7. کفپوش ها بر خلاف چوب های سخت پس از نصب نیازی به بستر و لاک ندارند.
9. با وجود تمام مزیت های فوق، چوب نسبت به سایر مصالح ساختمانی مانند پارکت و حتی سنگ و سرامیک بسیار مقرون به صرفه است.
10. همانطور که قبلاً حدس زدید، چوب سخت عمر طولانی تری نسبت به پارکت چوبی دارد.
11. پارکت لمینت ها نیز قابل جابجایی هستند! بله، می توانید لمینت را از یک طبقه جدا کرده و در طبقه دیگر نصب کنید.

 

قیمت کفپوش لمینت

کفپوش لمینت ارزانتر از کفپوش چوبی است اما گرانتر از کفپوش PVC است. قیمت پارکت به برند آن و کیفیت ساخت آنها بستگی دارد. دوام لمینت در برابر سایش، آب و رطوبت و همچنین عدم تغییر در طول زمان را می توان از مهم ترین عوامل تعیین کننده کیفیت و قیمت پارکت لمینت برشمرد. با وجود خارجی بودن اکثر برندهای مرغوب پارکت لمینت، کیفیت نمونه های ایرانی به هیچ وجه دست کمی از رقبای خارجی ندارد. با این تفاوت که قیمت پارکت لمینت ایرانی نسبت به محصولات خارجی هم رده کمتر است.
از آنجایی که برخی از مواد مورد نیاز برای تولید کفپوش لمینت وارداتی است، قیمت دلار نیز بر قیمت نهایی لمینت ایرانی تاثیرگذار است.

 

قیمت کفپوش لمینت پارکت ارزان است

قیمت ارزان کفپوش لمینت لزوماً به معنای پایین بودن کیفیت کفپوش ارزان نیست. از آنجایی که اکثر پارکت های تولید شده در ایران و چین از نظر کیفیت قدرت رقابت با سایر نمونه های خارجی را دارند، به دلیل هزینه تولید پایین، ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند. خوشبختانه استقبال از پارکت لمینت ساخت ایران با قیمت مناسب به دلیل کیفیت و نظرات مشتریان روز به روز در حال افزایش است.
لازم به ذکر است که مدل های پارکت لمینت در بازار وجود دارد که از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند اما توسط کارشناسان قابل تشخیص هستند. همچنین مواردی وجود دارد که فروشندگان قیمت پارکت با کیفیت نازل را با نمونه های گران تر و بهتر قیمت گذاری می کنند. به همین دلیل تمامی کفپوش های موجود در فروشگاه ویکی دکو قبل از عرضه توسط کارشناسان ما از نظر کیفیت بررسی شده و سپس به مجموعه محصولات اضافه می شود. به همین دلیل است که همیشه می توانید بهترین قیمت پارکت را از ویکی دکو بخواهید.
این کنترل کیفیت در ویکی دکو مستلزم آن است که تمامی محصولات موجود با کیفیت مطلوب انتخاب شوند. به همین دلیل هنگام خرید پارکت لمینت (و سایر محصولات) از ویکی دکو، فقط باید سلیقه و نیاز خود را در نظر بگیرید و ضمن اطمینان از کیفیت محصول، بهترین کفپوش را انتخاب کنید.
در ضمن در صورت نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیشتر در زمینه خرید پارکت لمینت می توانیم از طریق تماس تلفنی یا واتساپ با همکاران خود مشاوره تخصصی در زمینه خرید پارکت به شما ارائه دهیم.

 

قیمت هر متر و پارکت پک در روز

هر بسته چوب سخت چند متر است؟ پارکت های تولیدی کارخانه بسته بندی شده و در هر بسته مقدار مشخصی از قطعات کفپوش لمینت قرار می گیرد. هر یک از این بسته ها شامل تقریباً 1.8 متر مربع (دقیقاً 1795) چوب سخت است.
تعیین قیمت هر بسته پارکت با توجه به برند و کیفیت آن بر عهده می باشد. سوالی که بسیاری از خریداران می پرسند این است: "یک متر چوب سخت چقدر است؟". به نوبه خود باید گفت که کاملاً به کیفیت و برند سازنده پارکت بستگی دارد و همانطور که گفته شد قیمت روز هر متر مربع و هر بسته پارکت تا حد زیادی به نرخ دلار بستگی دارد.
لازم به ذکر است که تمامی قیمت های درج شده در ویکی دکو به ازای هر متر مربع می باشد. برای اطلاع از قیمت انواع پارکت لمینت و برآورد هزینه نصب می توانید از طریق تلفن یا واتساپ با کارشناسان ویکی دکو تماس بگیرید.

 

قیمت کفپوش لمینت

اجرای کفپوش لمینت باید توسط متخصصین لوله کشی انجام شود. ویکی دکو ضمن همکاری با بهترین استادکاران پارکت، نصب و اجرای با کیفیت این محصول را در اختیار مشتریان خود (در تهران) قرار می دهد. مشتریانی که در شهرها زندگی می کنند نیز می توانند با تماس با سایت هایی مانند دیوار و ترامپ، نصاب پیدا کنند. هزینه چیدمان انواع پارکت بر اساس متر مربع محاسبه و به قیمت پارکت خریداری شده اضافه می شود.
برای برآورد هزینه نصب پارکت لمینت می توانید با محاسبه متر مربع مورد نیاز با همکاران ما تماس بگیرید.

 

قیمت و خرید پارکت چوبی

قیمت پارکت چوبی بسیار بالاتر از پارکت لمینت است. این با وجود معایب کفپوش چوبی است که در کفپوش لمینت برطرف شده است. همانطور که می دانید پارکت چوبی با استفاده از چوب درختان مختلف تولید می شود که باعث سردرگمی و خرید بی کیفیت پارکت می شود. زیرا تمامی پارکت ها صیقلی بوده و هیچکس جز کارشناسان خبره نمی تواند نوع چوب را تشخیص دهد. فروشندگانی که به جای پارکت چوبی از چوب گردو به مشتریان خود پارکت چوبی از چوب صنوبر می فروشند کم نیستند. از طرفی از آنجایی که تمامی کفپوش های لمینت از چوب HDF ساخته شده اند، تفاوت چندانی بین مواد مختلف وجود ندارد.
از آنجایی که عموماً پارکت چوبی محصولی لوکس و گران قیمت محسوب می شود، قیمت ارزان پارکت چوبی به معنای استفاده از چوب ارزان قیمت در تولید آن است. این عیب اصلی کفپوش چوبی - یعنی تورم در مقابل آب - را دو برابر می کند. از دیگر عیوب پارکت چوبی می توان به تغییر شکل و کپک زدن آن اشاره کرد. برای رفع این معایب در تولید کفپوش لمینت نه تنها از HDF به جای چوب استفاده می شود، بلکه لایه ای از پوشش UV نیز بر روی لمینت اعمال می شود. این لایه UV کفپوش لمینت را در برابر آب، نور و سایش بسیار قوی می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید تفاوت بین چوب سخت و لمینت را بخوانید.

 

منبع: https://arcsun.ir/parquet/

آرکسان
آرکسان طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋