archive.karimi

archive.karimi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

خرید ترمووود راهنمای خرید چوب ترمووود با چهار نکته مهم

چهار نکته مهم برای تصمیم گیری خرید چوب ترمووود!

در مقاله قبلی ما شما را در مورد سیستم باز و انواع فرآیندهای سیستم بسته آگاه کردیم و سعی کردیم قبل از تصمیم گیری هنگام انتخاب محصول، ایده ای از تفاوت ها و تأثیرات آنها به شما ارائه دهیم. 4 موضوع اصلی در حین بررسی چوب ترمووود چیست؟ در زیر مسیری را به شما ارائه می دهیم تا انتظارات خود را برای پیگیری این موارد برآورده کنید.

 

چگونه می توانید مطمئن شوید که ترمووود مناسب را انتخاب کرده اید؟

 

تبدیل چوب به رنگ تیره‌تر و/یا قهوه‌ای به این معنی نیست که محصول به یک چوب اصلاح‌شده حرارتی تبدیل شده است! بنابراین توجه اصلی باید بررسی این باشد که آیا تامین کننده شما حسابرسی شده و عضو انجمن ترمووود است یا خیر. به جای نامگذاری محصولات به عنوان محصولات Thermo، ما لزوماً توصیه می کنیم که تامین کننده ای را انتخاب کنید که برای محصولات آن ارزش قائل است و مسئولیت بیشتری را بر عهده برند خود می گذارد. با توجه به این مسئولیت، اطمینان از کیفیت و عملکرد محصول خریداری شده شما بسیار بالاتر خواهد بود.

آیا مطمئن هستید که با فروشنده ترمووود مناسب صحبت می کنید؟

یکی از نکات مهم، مشاوره به محصول از طریق فروشنده مناسبی است که از مشخصات فنی، ساختاری کالا مطلع بوده و بتواند کالا را از هر نظر معرفی کند. این صنعت از فروشندگان غیر ماهر رنج می برد که چوب ترمووودرا به عنوان یک شیء ناشناس توصیف می کنند.

 اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیقی را از فروشنده دریافت می کنید تا متوجه شوید که پس از سال ها چه اتفاقی برای محصولاتی که خریداری کرده اید و چگونه باید برای نگهداری آن اقدام کنید. فراموش نکنید که با فکر کردن به استفاده از آن، گونه مناسب را برای عرشه یا روکش خود انتخاب کنید.    

 

چگونه باید در مورد اندازه یا مبدا تصمیم بگیرید؟

مطمئن شوید که محصولی را که می‌خرید کاملاً درک کرده‌اید.

 برای روکش های بیرونی حداقل ضخامت باید 19 میلی متر (3/4 اینچ) باشد. برای یک عرشه حداقل ضخامت باید حداقل 20 میلی متر برای گونه های چوب سخت و 26 میلی متر برای گونه های چوب نرم باشد. محصولات تینر طول عمر محصولات را کاهش داده و همچنین تاثیر منفی زیادی بر پایداری خواهند داشت.

با انتخاب محصولات پایدار از محیط زیست حمایت کنید!

با انتخاب شرکت معتبر ترمووود از جنگل های برداشت غیرقانونی و کنترل نشده جلوگیری کنید.

 تهیه مواد خام تانتیمبر با رعایت تمام جنبه های طبیعت و تنها با استفاده از جنگل های مدیریت شده پایدار انجام می شود. ما از فرآیند خرید خود با عضویت در گواهینامه های FSC و PEFC پشتیبانی می کنیم.

خواص و کاربردهای مواد ترمووود

چوب رایج ترین و مرتبط ترین مصالح تکمیلی و ساختمانی است. مزایا و معایب اصلی چوب معمولی برای همه شناخته شده است: تاب خوردگی در نتیجه تغییر دما و رطوبت محیط، انقباض و ترک خوردگی، حساسیت به پوسیدگی، در حالی که در مقایسه با چوب ترمووود، قیمت بالایی ندارد.

اخیراً ترمووود بیش از پیش معروف و محبوب شده است که عاری از بسیاری از کاستی ها است و در پارامترهای بهبود یافته و دامنه عمیق تر در دکوراسیون با چوب معمولی تفاوت دارد.

 

محتوا:

  • - ترمووود به زبان ساده

  • - زمینه

  • - فن آوری ها و ویژگی های تولید چوب ترمووود

  • - Bikos

  • - نمونه های کاربردی

ترمووود به زبان ساده

نیز می گویند. ویژگی این فناوری این است که اصلاح حرارتی چوب در دمای 170-220 درجه سانتیگراد، در محیطی با بخار فوق گرم، تحت فشار و در غیاب اکسیژن انجام می شود (در غیر این صورت چوب آتش می گیرد یا زغال می گیرد).

 

اساس فناوری ترمومدیفیکاسیون، پردازش چوب با دمای بالا در یک محیط بی اثر است. برای تولید کنندگان مختلف، زمان پردازش تا 72 ساعت طول می کشد. در نتیجه تغییرات ساختاری و شیمیایی، همی سلولز و پلی ساکاریدها تجزیه می شوند، مواد غیر ساختاری تبخیر می شوند - رزین ها، موم، قطران، اسانس ها، اسیدها و ماده منبع تعدادی خواص مفید جدید به دست می آورد:

  • - ثبات هندسی - 10-15 برابر افزایش می یابد، چوب ترمووود از تغییرات دما نمی ترسد.

  • - پایداری ابعادی بهتر - به شما امکان می دهد اتصالات را با تلورانس های کوچکتر طراحی کنید.

  • - مقاومت در برابر رطوبت - رطوبت 3-5 برابر کاهش می یابد، رطوبت تعادل 3-5٪ است، ترمووود نه در زمستان و نه در تابستان از رطوبت نمی ترسد.

  • - هدایت حرارتی کاهش می یابد - 25-30٪ - خواص عایق حرارتی خوبی را ارائه می دهد.

  • - سختی (طبق گفته برینل 3-5٪) و مقاومت در برابر سایش سطح را افزایش می دهد.

  • - پایداری بیولوژیکی را افزایش می دهد - 15-20 برابر - به دلیل تجزیه پلی ساکاریدها، محیط غذایی برای میکروارگانیسم ها ناپدید می شود و تمام عوامل آسیب رسان زیستی در طول پردازش می میرند.

  • - رنگ تیره نجیب در سراسر ضخامت چوب. رنگ بستگی به پارامترهای پردازش دارد.

  • - تراکم و وزن کاهش می یابد - 5-10٪.

گونه های مخروطی - کاج و صنوبر، و همچنین گونه های برگریز - خاکستر، توس، نارون، بلوط، آسپن، نمدار تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند. فرآیند اصلاح حرارتی چوب ساختار همی سلولز و لگنین را تغییر می دهد. اصلاح حرارتی خواص تزئینی و تکنولوژیکی جدید می دهد، محصول جدیدی را تشکیل می دهد که در برخی موارد با موفقیت جایگزین چوب گران قیمت استوایی می شود.

در روسیه فناوری فنلاندی و روسی Bikos بیشترین استفاده را دارد.

زمینه

هنگامی که با آتش درمان می شود، چوب سخت تر می شود. به همین دلیل مردم بدوی و وایکینگ ها نوک پیکان و نیزه ها را سوزاندند. آزمایش‌های ساده با هضم چوب در آب و روغن نشان داده است که چوبی که تحت چنین عملیاتی قرار گرفته است خواص جدیدی به دست می‌آورد: رطوبت را بسیار کمتر جذب می‌کند و مهمتر از همه، پوسیده نمی‌شود و هندسه آن را تغییر نمی‌دهد. در زمان های قدیم از چوب پخته شده در روغن برای ساخت ظروف خانگی، قایق، پارو، چرخ آسیاب های آبی استفاده می شد. در کشورهای اروپایی می‌توان چرخ‌های آسیاب‌های آبی را پیدا کرد که هنوز هم کار می‌کنند یا تزئینات باغ‌ها هستند. و دوستداران حکاکی و صنایع دستی خانگی ترمووود را در خانه تهیه می کنند.قطعه کار در آب یا روغن نباتی روی حرارت کم جوشانده می شود و سپس خشک می شود.

آسیاب آبی در بایو (فرانسه)

در اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1987، مقاله "هیگروسکوپی چوب عملیات حرارتی" در "فورست ژورنال" منتشر شد، نویسندگان آن عبارتند از Dyakonov KF، Kuryanova TK، Shchekin VA.

رویکرد مهندسی آلمان

در دهه 1930، دانشمندان آلمانی تأثیر دما را بر خواص چوب مطالعه کردند. آنها به خواص اکتسابی چوب علاقه داشتند: توانایی چوب ترمووود برای عدم جذب رطوبت و متورم نشدن، خشک نشدن و ترک نکردن هنگام خشک شدن، مقاومت در برابر قالب و آفات. پس از جنگ جهانی دوم، دانشمندان آلمانی به تحقیقات خود ادامه دادند و از سال 1946-1955 نتایج دانشمندان Rünkel، Bureau، Stamm، Bavendam منتشر شد. گزارشی در مورد مقایسه دو روش عملیات حرارتی برای ما جالب است: در یک محیط گاز بی اثر و در یک ظرف با روغن نباتی. معلوم شد که فرآوری در روغن نتیجه واضح تری می دهد، اما این روش بسیار گران است.در نهایت،

دانشمندان فرانسوی از موسسه معدن سنت اتین آزمایشاتی را در محفظه ای پر از نیتروژن انجام دادند. در محفظه با استفاده از گاز، نتایج مثبت اصلاح حرارتی نیز به دست آمد.

محققان فنلاندی همچنین فناوری Thermowood را در دهه 1990 آزمایش و ثبت اختراع کردند. تا به امروز، این رایج ترین فناوری در دنیای اصلاح حرارتی چوب است. به طور عمده، فناوری فنلاند بر عملیات حرارتی چوب نرم متمرکز شده است.

در سال 2004، اتحادیه اروپا ممنوعیتی را برای درمان شیمیایی چوب مورد استفاده در تولید محصولات کودکان و همچنین در بخش مواد غذایی معرفی کرد. در این مناطق مصرف عمومی، انجام اصلاح حرارتی چوب توصیه می شد.

فن آوری های تولید چوب حرارتی

تا به امروز، در روسیه، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، روش های مختلف عملیات حرارتی چوب به ثبت رسیده است.

. __ توسعه و ثبت اختراع در فنلاند. ایurs ال ک et جهت اصلی و توس است. Lunawood Oy است. پردازش چوب در محیطی با بخار فوق گرم انجام می شود.

Retification _ _ عملیات حرارتی در فضایی از گاز بی اثر (نیتروژن) انجام می شود. Bois Perdure (چوب با عمر طولانی)

کولوژی هلوژی افلاطول تاوت اصلی ولی ووری کری هوری هوری هو# et یا# ایimes ال ا bud ک et حور و پشو پشو بو گو گship یووuzz. ابتدا در اتمسفر بخار آب گرم شده به دمای 150-180 درجه سانتیگراد می رسد، سپس پشته سرد و خشک می شود، سپس بار دوم تا دمای 190 درجه سانتیگراد گرم می شود و مرحله اصلاح حرارتی انجام می شود.

تکنولوژی استونیوکیوم پلاس 160-210 عدم وجود مصولات فرآوری ش et (off ، م م آلی و غیره) الام ش et imes وه وه ای opinions inct کimesی etter آ Phot محصول نهایی

تکنولوژی BIKOS روسی. این فناوری بر اساس فناوری خشک کردن چوب در محیط بخار محافظ و تحت فشار بیش از حد توسعه یافته است. ویژگی فن آوری - اصلاح حرارتی چوب در یک فضای محافظ بخار فوق گرم در دمای 180-220 درجه سانتیگراد و در فشار بیش از حد انجام می شود. مدت زمان پردازش تکنولوژیکی از 38 تا 52 ساعت است.

 

حجم های تولید - اتاقک هایی با حجم 6 و 10 متر مکعب. حجم کل تولید در شرکت های آلمان و روسیه امروز حدود 15.5 هزار متر مکعب در سال است.
گواهینامه ها - دارای گواهینامه کیفیت پاناروپایی است.

جهت اصلی در فرآوری کار با انواع چوب صنعتی است.
مزایا - فناوری BIKOS-TMT کیفیت محصول را تضمین می کند. انطباق واقعی - قیمت / کیفیت.

فن آوری پردازش چوب پیشنهادی برای همه انواع چوب جهانی است و به دست آوردن موادی با ویژگی های عملکردی بهبود یافته و کیفیت تزئینی کاملاً جدید را امکان پذیر می کند.

غییرات خر خواص چوو# در وfact تثیult oses oses ، خ وار و حاقل شار به oses خاص #فارش داده record ، خخ ی د etد etch.

ویژگی های تکنولوژی عملیات حرارتی چوب

اصلاح حرارتی در دمای 180-230 ºС و بالاتر رخ می دهد. برای جلوگیری از اشتعال یک پشته چوب، یک محیط هوای بدون اکسیژن در محفظه حرارتی ایجاد می شود. این امر با جایگزینی هوا در محفظه با بخار آب گرم یا گاز (نیتروژن، دی اکسید کربن) حاصل می شود. اصولاً اصلاح حرارتی در یک محیط هوا و برای برخی از تولیدکنندگان (در آلمان) در یک محیط روغن (چوب در روغن نباتی جوشانده می شود) انجام می شود. دمای بالا، بخار (یا گاز) - این همه "مواد تشکیل دهنده" برای عملیات حرارتی چوب است. بنابراین، چوب به دست آمده، از نقطه نظر اکولوژی، هیچ تفاوتی با مواد اولیه ندارد.علاوه بر این، در حین کار، چوب حرارتی نیازی به پردازش ندارد (مگر اینکه فقط برای دادن رنگ مورد نظر، لازم است آن را با مواد رنگ آمیزی بپوشانید)، زیرا رطوبت را جذب نمی کند و از قبل از آفات و کپک محافظت می شود. در نتیجه عملیات حرارتی، منافذ چوب مسدود می‌شوند (پخته می‌شوند)، که از عبور رطوبت به چوب جلوگیری می‌کند. محیط غذایی (پلی ساکاریدها و همی سلولز) برای کپک، قارچ و حشرات غیر قابل خوردن می شود.

پurb از ور از پردازش در بمای بالا ، record oses گونه دووووild درا bow وولق خ et etی ς قهوه ای Post gard می آور. چوب حرارتی سوب سخت صیقلی

مطالعات آزمایشگاهی انجام شده در روسیه، فنلاند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین در ایالات متحده ثابت کرده است که رطوبت ترمووود 3-7٪ در هر محیط معمولی تعادل دارد، جذب رطوبت تا 5 برابر کمتر است، زمان خشک شدن. 5 برابر کمتر از چوب معمولی است. تاب خوردگی، تورم، ترک خوردگی چوب ترمووود وجود ندارد یا به حداقل می رسد. در نتیجه چوب ترمووود به طور قابل توجهی دوام بیشتری نسبت به چوب های تصفیه نشده دارد.

نمونه ها و کاربردهای چوب ترمووود

ترمووود را می توان تقریباً در هر جایی که از چوب معمولی استفاده می شود استفاده کرد. اغلب ترمووود در مکان هایی با رطوبت بالا با نوسانات دما استفاده می شود. در فضای باز: نما، تراس، در مکان های تماس مستقیم با آب (فونت های تکمیل، مناطق کنار استخر)، برای تکمیل سونا و اتاق های بخار، به عنوان جایگزینی برای سنگ های عجیب و غریب زیبا و گران قیمت استفاده می شود.

کیفیت های تازه به دست آمده از چوب طیف بسیار گسترده ای از کاربردها را برای محصولات از آن ایجاد می کند:

  • - دکوراسیون بیرونی و داخلی؛

  • - تکمیل سونا، حمام، استخر؛

  • - تولید پنجره ها، درها، نردبان ها؛

  • - تولید انواع کف پوش از جمله. برای گرمایش از کف؛

  • - تولید مبلمان؛

  • - تولید عناصر طراحی منظر؛

  • - تولید حفاظت؛

  • - تولید آلات موسیقی؛

  • - محصولات هنری و سوغاتی؛

  • - کار مرمت

 

منبع پست: گروه مهندسی آژمان https://woodshoptehran.ir/

archive.karimi
archive.karimi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋