فضای امروزه کسب و کارها چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور بصورت کاملا رقابتی می باشد. ممکن است شما مالک یک کسب و کار باشید ، در این صورت شما شناخت کافی از رقبای خود دارید و می دانید که چقدر فضای این رقابت برای یک کسب و کار می تواند سخت باشد. اما چگونه می توان از این اقیانوس قرمز رقابت با رقبا خارج شد و به سمت اقیانوس آبی راه پیدا کرد؟
عوامل و دلایل بسیاری می تواند بر روی موفقیت یا شکست محصول یا خدماتی که ارائه می دهید تاثیر گذار باشد. اما یکی از راهکارهایی که می تواند در بازاریابی و افزایش فروش شما نسبت به رقبا موثر باشد و باعث برتری مستقیم و غیر مستقیم شما شود، استفاده از کد تخفیف است.
ارائه تخفیف بر روی کالا یا خدمات یک استراتژی بازاریابی است که قدمت زیادی دارد.اما با ظهور خریدهای دیجیتال ، این تخفیف ها به کدهای تبلیغاتی تبدیل شده اند که دقیقا معادل همان کوپن های قدیمی است که فروشگاه ها بصورت فیزیکی ارائه می کردند. اما کد تخفیف چیست؟ چرا و چگونه کار می کند؟ و چه مزایایی به کسب و کار شما ارائه می دهد؟
به بیانی ساده کد تخفیف ، مجموعه ای از نویسه های الفبایی است که مصرف کننده می تواند برای دریافت تخفیف در فروشگاه های آنلاین از آن استفاده کند. این کوپن ها ممکن است بخشی از کمپین های بازاریابی یک کسب و کار باشد. آنها ممکن است فقط برای محصولات خاص ، ترکیبی از محصولات یا یک سفارش کامل اعمال شوند.
در تصویر زیر حقایقی در مورد کد تخفیف و نقش آن بر روی رفتار خریداران آورده شده است.
در شرایطی که در آخرین روزهای سال به سر می بریم، ممکن است که شما نیاز به تهیه بیمه خودرو خود داشته باشید. اما همه ما از این قضیه مطلع هستیم که تهیه بیمه می تواند کمی هزینه بر باشد و در روزهای آخر سال شرایط را برایمان سخت کند. اما کسب و کاری وجود دارد که توانسته از این موقعیت بهترین استفاده را کند. شرکت بیمه آنلاین ازکی با ایجاد کمپینی و ارائه کد تخفیف ازکی در روزهای واپسین سال ،رقابت را به نفع خودش تمام کرده است.
استفاده از این تکنیک بازاریابی می تواند در شرایط و زمان های خاص نتایج فوق العاده ای را برای یک کسب و کار رقم بزند. پس می توان اینگونه برداشت کرد که با ارائه کد تخفیف های مناسبتی می توانیم برتری متفاوتی نسبت به رقبا داشته باشیم.
بگذارید با مثالی دیگر از کسب و کارهای ایرانی این تکنیک را بررسی کنیم.
تصور کنید شما مالک کسب و کاری هستید که رقیب بسیار مطرحی و بزرگی دارید، استفاده از کد تخفیف چگونه می تواند باعث تمایز شما نسبت به رقیبتان شود؟ فروشگاه اینترنتی باسلام توانسته است با تولید کد تخفیف باسلام این تمایز را نسبت به رقبای خود ایجاد کند. یکی از آخرین کدهای ایجاد شده توسط این کسب کار ، یک کد تخفیف 76 درصدی است که فقط در وبسایت موپن قابل دسترسی است.
ارائه بیشترین کد تخفیف نسبت به رقیب می تواند نظر کاربران و مشتریانی که برای اولین بار قصد استفاده از محصولات یا خدمات یک فروشگاه آنلاین را دارند را به سمت خود جلب کند. پس در انتخاب محصولات یا خدمات و درصد تخفیف های آن تجدید نظر کنید و سعی داشته باشید که بیشتر از رقیب تخفیف ارائه دهید زیرا کاربران تخفیف بیشتر را می پسندند.
کدهای تبلیغاتی چگونه کار می کنند؟
ممکن است از چندین طریق مختلف کد تبلیغاتی به دست شما برسد. شما ممکن است که این کوپن ها را از طریق ایمیل ، پیامک و یا نوتیفیکیشن موبایل دریافت کرده باشید.
این کدها ممکن است درصدی از قیمت محصول یا کل مبلغ شما را در هنگام تسویه حساب را کاهش دهند و یا ممکن است به شکل یک مقدار تومانی خاص بر روی محصولات اعمال شوند ، مثلا 50 هزار تومان بصورت ثابت از سبد خرید شما کاهش دهند. اما ممکن است که به شکل یک تخفیف مستقیم نباشند. هم چنین ممکن است در مواردی مانند تحویل رایگان یا بسته بندی هدیه در زمان های خاص مانند روز پدر یا روز مادر باشند.
هنگامی که به مرحله فرآیند پرداخت تراکنش خود می رسید ، تقریبا همیشه کادری را مشاهده خواهید کرد که در آن عبارت «کد تخفیف را در اینجا وارد کنید» درج شده است. اگر کد تخفیفی داشته باشید می توانید در این قسمت وارد کرده و از مزایای کوپن خود استفاده نمایید.
چرا کدهای تبلیغاتی کار می کنند؟
نکته اصلی استفاده از این راه بازاریابی این است که شما می خواهید فروشگاه آنلاین شما یک جریان درآمد پایدار و سالم را ایجاد کند. با انتخاب های بسیار زیادی که برای مصرف کنندگان در دسترس است ، می توانید آنها را تشویق کنید تا فروشگاه شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند. این یک موقعیت برد-برد را فراهم می کند که در آن مشتری تخفیف دریافت می کند و شما با محاسبه درصد تخفیف و میزان سود ، فروش خود را افزایش می دهید.
اگر بخواهیم از دیدگاه روانشناسی به این قضیه نگاه کنیم ، کدهای تبلیغاتی به این دلیل محبوب تر هستند که مردم از دریافت آنها لذت می برند. تحقیقات نشان داده است که کد تخفیفی که مشتریان دریافت کرده اند ، سطح اکسی توسین را تا 38 درصد افزایش داده و نسبت به افرادی که آنرا دریافت نکرده اند 11 درصد خوشحال تر هستند.
همچنین شایان ذکر است که کدهای تبلیغاتی می توانند هم برای مشتریان فعلی و هم برای مشتریان جدید باشند. وفاداری و حفظ مشتری را برای مشتریان فعلی حفظ می کند، در حالی که برای مشتریان جدید، می تواند آنها را به تجارت شما جذب کند و وجهه برند شما را افزایش دهد.
تصور کنید که مدتی از آخرین خرید مشتریان قبلی شما می گذرد. چگونه می توانید برند خود را دوباره به یاد آنها بیاورید؟ جواب بسیار ساده می باشد. ارائه کدهای تخفیف شخصی سازی شده برای این کاربران. این روش یکی از تکنیک هایی است که بسیاری از کسب و کارهای ایرانی و خارجی از آن برای بازگشت دوباره مشتریان قبلی استفاده می کنند.
اگر شما مالک یک فروشگاه اینترنتی باشید می دانید که تعداد زیادی از سبد های خرید رها شده باقی می مانند. رها شدن ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد، از عدم آمادگی برای تصمیم گیری در مورد خرید یا ناراحتی از قیمت محصول می توان نام برد.
آمار و ارقام متفاوتی برای نرخ رها شدن سبد خرید وجود دارد. تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که میانگین نرخ رها شدن 69.57 درصد و 85.65 درصد در تلفن های هوشمند می باشد. پس می توان از کد تخفیف برای بازیابی این سبد های خرید رها شده نیز استفاده نمود.
از کجا می توان کد تخفیف پیدا کرد؟
از انواع روش های استفاده از کد تخفیف در این مقاله صحبت کرده ایم، اما چه راه مطمئنی برای دریافت همیشگی کد تخفیف وجود دارد؟
وبسایت موپن را می توان بهترین و اثر گذارترین سایت در زمینه ارائه کد تخفیف دانست. وبسایت موپن ، اولین پلتفرم بررسی و اشتراک گذاری و حتی معرفی کدهای تخفیف و کوپن های فروشگاه های اینترنتی و مراکز خدمات آنلاین می باشد.
موپن بستری است برای رقابت و معرفی خدمات آنلاین. در این وبسایت شما می توانید محصولات و یا خدمات خود را راحت تر به مشتریان معرفی کنید و بتوانید در شرایط رقابتی پیروز باشید. در این پلتفرم کاربران می توانند این خدمات را مقایسه کرده و به بهترین پیشنهاد ها و تخفیف ها دسترسی داشته باشند.
از سوی دیگر فروشگاه ها می توانند از آمار و ارقام و هم چنین بازخورد کاربارن مطلع شوند و کمپین های تبلیغاتی موثر را برگزار کنند.
این محتوا ابتدا در سایت ایلنا منتشر شده و در آیدت بازنشر شده است.
پاسخ ها