تبلیغات همیشه یکی از جنبه های اساسی موفقیت کسب و کارها بوده است . با توجه به اینکه شرکتهای تجارت الکترونیک در حال ظهور برای کسب اعتبار میجنگند، تبلیغات نقش کلیدی را در ایجاد و شکست تلاشهای تجاری دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدانید دقیقاً کدام تبلیغات بهترین گزینه هستند و هر کدام چه کاری می توانند برای شرکت شما انجام دهند.
مدیران کسب و کار در سراسر جهان روانشناسی مصرف کنندگان را می شناسند. هر خریدار هنگام خرید آنلاین یا بازدید از فروشگاه های اینترنتی بهترین پیشنهاد تخفیف را می خواهد. امروزه تقریباً هر سایت خرید آنلاین جعبه ای برای وارد کردن کد تبلیغاتی (کوپن تخفیف) در صفحه پرداخت ارائه می دهد تا با استفاده از کوپن ها یا کدهای تخفیف برای صرفه جویی در هزینه از تخفیف بهره مند شوید. بسیاری از کاربران مایلند تا قبل از انجام خرید اینترنتی ، از وجود کد تخفیف آن فروشگاه مطلع شوند و پس از آن سفارش خود را ثبت کنند.
اما کد تخفیف در اصل چیست؟ کدهای تخفیف، کدهای شخصی یا عمومی هستند که به عنوان مشوق خرید به مشتریان ارائه می شوند و قیمت یک سفارش را کاهش می دهند. کدهای تخفیف می توانند ابزار موثری برای فروشگاه های اینترنتی به جهت جذب خریداران و تشویق مشتریان قبلی باشند.
از بسیاری جهات، کدهای تبلیغاتی چتر دنیای تبلیغاتی هستند .در واقع، ۶۲ درصد از مصرف کنندگان در حال حاضر اظهار می کنند که بدون آن خرید را کامل نمی کنند. کدهای تبلیغاتی می توانند به شما کمک کنند تا این نیاز را برآورده کنید و تجارت الکترونیک خود را در حرکت رو به جلو تقویت کنید.
درصد تخفیف : این نوع از کدهای تخفیف درصد ثابتی را از سفارش کامل خریدار کاهش می دهند. کوپن درصد تخفیف فقط بر روی مبلغ خرید اعمال می شود و شامل هزینه حمل و نقل یا مالیات نمی شود. به عنوان مثال کد تخفیف دیجی کالا ۵ درصدی ، پنج درصد از مبلغ سفارش کالای شما را کسر می کند اما ممکن است شما هزینه ارسال را پرداخت نمایید.
ارسال رایگان : این کد تخفیف مصرف کننده را از پرداخت هزینه حمل و نقل در یک سفارش نجات می دهد. می توان مشخص کرد که فقط شامل سفارشات ارسال شده در داخل یک شهر یا یک استان باشد و یا می تواند به صورت کلی تر ارائه شود و مخصوص ارسال به سراسر کشور باشد.
تخفیف ریالی ثابت : این کد مبلغ مشخصی را از خرید می کاهد. حداقل آستانه خرید را می توان تنظیم کرد، یا می تواند برای هر مقدار سفارش اعمال شود. به طور مثال ۲۰۰ هزار تومان کد تخفیف دیجی استایل ، این کد تخفیف می تواند از کل سبد خرید ۲۰۰ هزار تومان کسر کند و یا به صورت تا سقف ۲۰۰ هزار تومان بیان شود.
· بازه زمانی: کدهای تخفیف حس فوریت را منتقل می کنند، به این معنی که نمی توانند برای همیشه دوام داشته باشند. به عنوان مثال می توان از آنها در یک تاریخ خاص مثلا شب یلدا استفاده کرد، و یا در یک بازه زمانی خاص مانند دو هفته یا حتی تا پایان ماه جاری ارائه شود.
· در دسترس بودن محدود: تعداد کدهای ارائه شده به نوع تبلیغات بستگی دارد. اگر تخفیف برای یک محصول خاص اعمال می شود، مقدار باید به موجودی مربوط باشد. برای کدهای فروشگاهی، هدف اغلب ترویج نام تجاری کسب و کار است. در این صورت هر چه بیشتر از کد تخفیف استفاده شود بهتر است.
۱. کوپن ها در برندسازی کمک می کنند
آنها مانند تبلیغات کوچکی هستند که به تبلیغ یک محصول یا شرکت کمک می کنند. کوپن ها اضافه بر تخفیف هستند. یک سایت ممکن است برای یک محصول تخفیف ارائه دهد. با این حال، یک کوپن به مشتریان کمک می کند تا از مزایای اضافی تخفیف نسبت به کالای تخفیف خورده قبلی استفاده کنند و تجربه خرید بهتری داشته باشند.
۲. کوپن ها برای اولین بار خریداران را جذب می کنند
مشتریان فعلی به احتمال زیاد تجربه پیشنهادی کوپن های جدید خود را با دوستان و اقوام به اشتراک می گذارند و در نتیجه مشتریان جدیدی را جذب می کنند. مردم تخفیفها را دوست دارند و کوپنهای جذاب مشتریان جدیدی را جذب میکنند.
۳. کوپن ها نسبت به تخفیف ها دارای مدت اعتبار مشخصی هستند
تخفیف برای محصولات خاصی اعمال می شود و برای هر محصول متفاوت است. با این حال، کوپن به طور کلی در سراسر سایت یا در سطح دسته بندی محصولات در دسترس است. بنابراین به خریدار گزینه های بیشتری برای انتخاب می دهد. از این رو می توان گفت کوپن ها جامع تر هستند.
۴. از دید کاربران کوپن ها جذابیت بیشتری از پیشنهاد تخفیف دارند
تخفیف ها در سایت ها در دسترس خواهند بود و تنها با مراجعه خریدار قابل مشاهده خواهند بود. یک کوپن در مقایسه با تخفیف ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل می کند. ردیابی کوپن ها آسان تر است. می توانید کدهای کوپن مختلفی برای صفحات رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل و سایت های کوپن خود داشته باشید.
۵. تأثیر روانی مثبت کوپن ها
کوپن ها تاثیر روانی بر روی مشتری می گذارند، این که او کسی است که بهترین معامله را می گیرد (در مقایسه با سایر خریداران) و در نتیجه خریدار را بیشتر به سمت آن برند جذب می کند.
میتوان لینکی را در محل پرداخت قرار داد تا مشتری کلیک کند و یک کد تخفیف برای درخواست خرید دریافت کند، یا پیوندی برای کلیک کردن که مصرفکننده را به بخش تخفیف ارسال میکند.اما یکی از راه های در دسترس قرار دادن کدهای تبلیغاتی ، استفاده از سایت های کد تخفیف است.یکی از این سایت ها موپن می باشد.
موپن، اولین پلتفرم بررسی، اشتراکگذاری و معرفی کدهای تخفیف و کوپنهای فروشگاههای اینترنتی و مراکز خدمات آنلاین می باشد. موپُن در حقیقت بستری برای رقابت و معرفی خدمات آنلاین است تا هم فروشگاهها بتوانند محصولات و خدمات خود را راحتتر به مشتریان معرفی کنند و در صحنه رقابت از بقیه پیشی بگیرند و هم کاربران بتوانند با مقایسه این خدمات، به بهترین و در عین حال ارزانترین آنها دست یابند. همچنین فروشگاهها میتوانند از آمار، ارقام و بازخورد کاربران مطلع شده و کمپینهای تبلیغی و تخفیفی خود را به نحو احسن و با بازدهی بیشتر برگزار کنند.
موپن تنها کدهای تخفیف قانونی را دراختیار کاربران قرار میدهد. درنظر داشته باشید، بسیاری از کاربران، ندانسته کدهای تخفیف یک بار مصرف و کدهایی که فقط برای شما توسط فروشگاه ارسال میشوند، و انواع دیگر را با یکدیگر به اشتراک میگذارند که این کار غیرقانونی بوده و توسط فروشگاه، قابل پیگیری میباشد.از روی دیگر برای هر کد تخفیف، این امکان قرار داده شده است تا کاربران به آن امتیاز دهند و نظر خود را با بقیه در میان بگذارند.
این نوشتار ابتدا توسط خبرآنلاین منتشر شده است و در آیدت بازنشر شده است.
پاسخ ها