به نقل از تسمینو اگر قصد دارید از رقبای خود چندین مرحله جلوتر باشید، بهتر است قبل از قدم برداشتن در مسیر بازاریابی آنلاین، یک نقشه راه، مطابق با اهداف و بودجه تان تدوین کنید. استراتژی سئو و یا چک لیست سئو، درست همان چیزی است که قبل از طراحی سایت و حضور در فضای وب به آن نیاز دارید. توجه داشته باشید که با توجه به آپدیت شدن الگوریتمهای گوگل، استراتژی که در ابتدای مسیر تدوین میکنید باید در طولانی مدت به روز شده و تغییر کند. اما در این مطلب ما قصد داریم به هسته اصلی استراتژی سئو ۲۰۲۰ که رعایت موارد آن به همه توصیه میشود، بپردازیم.
استراتژی سئو چیست؟
استراتژی SEO (همچنین به عنوان “رویکرد SEO” یا “استراتژی بهینه سازی موتور جستجو” نیز شناخته می شود) فرآیند برنامه ریزی، طرح کلی و اجرای مراحل طراحی شده برای بهبود رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر، استراتژی SEO به فرآیندی گفته میشود که در طی اجرای آن، ترافیک ارگانیک سایت افزایش چشمگیری می یابد.
راز موفقیت در سئو در سال ۲۰۲۰ چیست؟
اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، سه چیز لازم است:
ارائه بهترین محتوایی که توانایی تولید آن را دارید.
تدوین بهترین استراتژی تولید محتوا
بهینه سازی سایت تا حد ممکن (سئو تصاویر، بهبود سرعت سایت، سئو تکنیکال و …)
چک لیست سئو ۲۰۲۰
مراحل تدوین استراتژی سئو ۲۰۲۰ را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد:
مرحله اول: تهیه فهرستی از کلمات کلیدی هدف
مرحله دوم: تجزیه و تحلیل صفحه اول گوگل
مرحله سوم: ایجاد یک نقطه متمایز با رقبا
مرحله چهارم: بهینه سازی سایت برای سئو داخلی
مرحله پنجم: بهینه سازی سایت مطابق با جستجو کاربران
مرحله ششم: بهبود ظاهر سایت و محتوا
مرحله هفتم: ساخت بک لینک طبیعی برای صفحات مهم سایت
مرحله هشتم: بهبود و به روز رسانی محتواهای قدیمی
تحقیق کلمات کلیدی
همه چیز در بهینه سازی موتور جستجو حول کلمات کلیدی است. به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی معمولاً اولین قدم در تعیین استراتژی سئو ۲۰۲۰ است. اولین گامی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید بردارید، مراجعه به خود گوگل است. برای انجام این کار، وارد گوگل شده و اولین کلماتی که در مورد کسب و کارتان به ذهنتان میرسد را وارد کنید. بدون آنکه Enter بزنید، فهرست پیشنهادی گوگل نمایش داده میشود. این کلمات پیشنهادی قطعا برای سئو سایت مفید هستند چرا که مستقیما توسط گوگل پیشنهاد میشوند.
نکته مهم در مورد این کلمات این است که دم بلند یا long tail بوده و رقابت در آنها به مراتب کمتر از کلمات دو بخشی و حتی سه بخشی است. توصیه میکنیم ۱۰ کلمه کلیدی انتخاب کنید. هریک از آنها را به همراه پیشوند و پسوند وارد گوگل کرده و فهرست اولیه ای از کلمات بدست آورید. بعد از آن میتوانید از ابزارهای کمکی مانند ahrefs ، google keyword ، الکسا و … استفاده کنید.
بعد از آنکه کلمات کلیدی و اولویت هریک از آنها را تعیین کردید، نوبت به بررسی رقبا و رقابت سنجی میرسد. اولین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مد نظرتان را یک به یک وارد گوگل کرده و نتایج صفحه اول گوگل را بررسی کنید. به مواردی از قبیل نوع محتوا، عنوان صفحه، تعداد کلمات، تصاویر به کار برده شده و … دقت کنید. قطعا برای اینکه از نتایج موجود در این صفحه پیشی بگیرید، به محتوایی بهتر از اینها نیاز دارید.
اکنون وقت آن است که محتوایی فوق العاده با کیفیت بالا ایجاد کنید. برای تولید محتوای هدفمند و جذاب، هم باید متفاوت عمل کنید و هم اصل مفید بودن را در خاطر داشته باشید.
اینکه برای تولید محتوا “متفاوت بودن” یا “بهتر بودن” را انتخاب کنید، کاملا به موضوعی که انتخاب کرده و نتیجه رقابت سنجی مرحله قبل بستگی دارد. بعضی مواقع بهتر است که متفاوت از دیگران عمل کنید. به عنوان مثال به جای آنکه صرفا به ترجمه و گرداوری مطالب انگلیسی اکتفا کنید، تجربه خود را چاشنی محتوا کرده و یک محتوای کاربردی تولید کنید.
اما برخی مواقع ممکن است محتواهایی که قبلا تهیه شده کامل نبوده و به هر دلیلی به نیاز کاربر پاسخ ندهد. در این شرایط شما میتوانید تنها با تولید محتوایی بهتر از بقیه، جایگاه برتر را به خود اختصاص دهید.
در این مرحله باید محتوای خود را برای کلمات کلیدی هدفتان، بهینه کنید. بهینه سازی صفحه شامل انتخاب تیترهای داخلی مناسب، لینک دهی داخلی و … است.
برای مشاهده ادامه این مطلب میتوانید از مقاله استراتژی سئو تسمینو استفاده نمایید
پاسخ ها