
مرسدس چندین مدل جدید بنزینی و برقی برای بازار آمریکا در دست توسعه دارد.
مرسدس بنز میخواهد علاوهبر شکست دادن بی ام و در ایالات متحده، بازار این کشور را تسخیر کند. این خودروساز مستقر در اشتوتگارت قصد دارد طی چند سال آینده با فروش سالانه ۴۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو، بدون احتساب ناوگان عمومی، به برترین برند لوکس این کشور تبدیل شود.
در جلسه اخیر نمایندگیها در لاس وگاس، «آدام چمبرلین»، مدیرعامل مرسدس بنز آمریکا، چگونگی برنامهریزی شرکت آلمانی برای دستیابی به این هدف را تشریح کرد. بخش کلیدی این استراتژی، عرضه گسترده و تهاجمی محصولات است.
مرسدس چندین مدل جدید بنزینی و برقی برای بازار آمریکا در دست توسعه دارد. این مدلها شامل سدان CLA، شاسیبلند GLC برقی، یک G کلاس کوچک و یک سدان اسپرت و قدرتمند با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار هستند. مرسدس همچنین مدلهای شاسیبلند GLE و GLS بهروزشده که انتظار میرود در سالهای آینده عرضه شوند را معرفی کرده است.
چمبرلین گفت که شاسیبلندهای جدید یا بهروز مانند GLC ،GLE و GLS باید تا پایان دهه کنونی حدود ۵۵ درصد از فروش ایالات متحده را تشکیل دهند که ۴۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. او خاطرنشان کرد: «ما با این خودروها فرصت بزرگی برای افزایش فروش داریم.»

بااینحال، فروش ۴۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو آسان نخواهد بود. مرسدس سال گذشته فقط حدود ۳۲۵,۰۰۰ دستگاه خودروی سواری شامل ناوگان عمومی را در ایالات متحده فروخت و پس از بی ام و (۳۷۱,۰۰۰) و لکسوس (۳۴۵,۰۰۰) در رتبه سوم قرار گرفت. در واقع، مرسدس از سال ۲۰۱۸ تاکنون صدرنشینی بازار لوکس ایالات متحده را از دست داده است.
اگر مرسدس بتواند این محصولات جدید را با موفقیت به بازار عرضه کند، شاید در چند سال آینده بتواند دوباره بازار آمریکا را تسخیر کند. هدف این شرکت نیز در واقع تسخیر بازار آمریکا است. این شرکت میخواهد با افزایش فروش خودروهایش در آمریکا، جایگاه سابق خود را از بیامو پس بگیرد.
پاسخ ها