امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جنسیس GV60 Magma مدل 2027 با هدف رقابت با خودروهای AMG و BMW عرضه خواهد شد

جنسیس GV60 ماگما ۲۰۲۷ قصد رقابت با خودروهای AMG و بی ام و را دارد

این مدل دارای پلتفرم و اجزای اصلی مشترک با مدل‌های هیوندای آیونیک N است.

سال گذشته جنسیس برنامه‌هایی را برای عرضه تیپ پرفورمنس ماگما اعلام کرد. حالا این شرکت کراس‌اوور جنسیس GV60 ماگما با قدرت ۶۵۰ اسب بخار را معرفی کرده است که آغازگر یک دهه تلاش برای ارائه مدل‌های پرفورمنس لوکس توسط برند کره‌ای خواهد بود.

جنسیس نسخه تولیدی GV60 ماگما را به‌جای نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس، در پیست پاول ریچارد فرانسه رونمایی کرد. «خوزه مونیوز»، مدیرعامل شرکت هیوندای موتور، درباره این مدل گفت: «ما نمی‌خواهیم فقط خودروهای پرفورمنس قدرتمند بسازیم، بلکه درحال بازتعریف خودروهای پرفورمنس لوکس هستیم.»

GV60 ماگما به‌عنوان اولین خودروی تولیدی این زیربرند، ۲۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری نسبت به مدل استاندارد دارد. این خودرو دارای گلگیرهای پهن‌تر، رینگ‌های فورج‌شده ۲۱ اینچی، قطعات آیرودینامیک مشکی براق و سایر عناصر طراحی خاص ماگما است.  

جنسیس GV60 ماگما

این مدل دارای پلتفرم و اجزای اصلی مشترک با مدل‌های هیوندای آیونیک N است. فست‌بک جنسیس از دو موتور با خروجی ۶۰۹ اسب بخار در حالت استاندارد و ۶۵۰ اسب بخار در حالت بوست بهره می‌برد. بنابراین GV60 ماگما از هر دو مدل آیونیک 5 N و 6 N و همچنین GV60 Performance با قدرت ۴۸۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر قدرتمندتر است.

مزیت و عیب جنسیس GV60 ماگما

با فعال کردن لانچ کنترل، این خودرو در ۱۰.۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتردرساعت می‌رسد. برای مقایسه، این زمان از لامبورگینی مورسیه‌لاگو سریع‌تر است. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتردرساعت این مدل ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۴ کیلومتردرساعت است.

از نکات منفی می‌توان به وزن بالای آن اشاره کرد. GV60 ماگما با وزن ۲۲۴۰ کیلوگرم، بار دیگر نشان می‌دهد که عملکرد و وزن خودرو رابطه کاملاً مستقیمی با هم دارند.

جنسیس با سیستم تعلیق کالیبره، بوش‌های سفت‌تر، ترمزهای ارتقایافته و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، عملکرد خودرو را بهبود داده است. با وجود لاستیک‌های بزرگ‌تر، به لطف عایق‌بندی بهتر و کنترل نویز فعال، کابین این مدل به اندازه GV60 ساکت و آرام است.

این خودرو دارای سیستم تعویض دنده مجازی (VGS) بهبودیافته است که مانند هیوندای آیونیک 5 N، از خروجی موتور و ترمز احیاکننده برای شبیه‌سازی تعویض دنده واقعی استفاده می‌کند.

خودرو اسپرت کره ای

با فعال کردن «حالت ماگما»، صفحه نمایش به یک طرح سه‌بخشی تغییر می‌کند که دمای باتری و موتور به‌علاوه نیروی گرانش را نشان می‌دهد. حالت دریفت به همراه سیستم خنک‌کننده باتری اختصاصی برای استفاده در پیست در دسترس قرار دارد.

جنسیس GV60 ماگما ابتدا در کره جنوبی و سال آینده در اروپا و آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋