
تغییر رویکرد تویوتا در قبال برند سنچوری از سال ۲۰۲۳ آغاز شد.
تویوتا سنچوری برای دههها، نمادی بی چون و چرا از مفهوم تجمل در ژاپن بود. این خودرو تنها در داخل کشور ژاپن فروخته میشد و افراد نخبه دولتی یا تجار ثروتمند قادر به خریداری آن بودند. اکنون تویوتا با یک استراتژی جدید، سنچوری را به یک برند فوق لوکس تبدیل کرده است. این برند در سبد تویوتا بالاتر از لکسوس قرار میگیرد و رقیب برندهایی همچون رولزرویس و بنتلی خواهد بود.
تغییر رویکرد تویوتا در قبال برند سنچوری از سال ۲۰۲۳ آغاز شد. در آن سال، تویوتا یک شاسیبلند از برند سنچوری را معرفی کرد. اکنون و در نمایشگاه حملونقل ژاپن ۲۰۲۵، یک کوپه دودرب باشکوه از برند سنچوری معرفی شده است.
کوپه مجلل سنچوری هنوز نام رسمی ندارد اما مظهر استقلال این برند از تویوتا است. این خودرو ابعاد بزرگی دارد و با ابهت است. کوپه سنچوری شباهت زیادی به رولزرویس اسپکتر دارد و بسیاری آن را پاسخ ژاپنیها به خودرو لوکس اروپاییها میدانند.
در طراحی بخش خارجی این خودرو شاهد چراغهای جلو دوتایی هستیم که در مدل مفهومی قبلی سنچوری نیز بهکار رفته بود. نمای عقب آن شکل فستبک دارد، هرچند فقدان پنجره عقب یک نکته غیرمتعارف در طراحی آن محسوب میشود.

برخلاف رولزرویس اسپکتر که کاملاً برقی است، دریچههای روی کاپوت کوپه سنچوری نشان میدهد که موتور احتراق داخلی زیر کاپوت آن تعبیه شده است. برخی مدلهای اخیر تویوتا با موتور V8 جدید یا V6 پلاگین هیبریدی معرفی شدهاند. هنوز مشخص نیست کوپه سنچوری از کدام پیشرانه استفاده خواهد کرد. طرفداران این برند آرزوی بازگشت موتور V12 نسل دوم سدان این برند را نیز دارند.
مدل کوپه سنچوری دارای چیدمان چهار نفره است. بخش مرکزی این خودرو برجسته است که صندلیهای جلو و عقب را از هم جدا میکند. درون فرمان این خودرو نیز یک نمایشگر شبیه به گوشی هوشمند دیده میشود. جالبترین ویژگی کوپه سنچوری، درهای نامتقارن آن است. دو درب کشویی در سمت سرنشین (چپ) قرار دارند، درحالیکه تنها یک درب در سمت راننده (راست) تعبیه شده است. حذف سوت B نیز باعث تسهیل دسترسی به صندلیهای عقب میشود. تویوتا در مورد زمان دقیق عرضه این خودرو سکوت کرده است.

پاسخ ها