امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گزارش سال کرفس: رشد ۸۲ درصدی فروش در سال ۱۴۰۳

گزارش سال کرفس: رشد ۸۲ درصدی فروش در سال ۱۴۰۳

فعالیت لونا از سر گرفته می‌شود

اپلیکیشن «کرفس» در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۳، آمار و ارقامی از فعالیت خود در این سال منتشر کرده است که حاکی از رشد ۸۲ درصدی فروش این اپلیکیشن در سال گذشته است.

به گزارش دیجیاتو، طبق این گزارش، عمده کاربران کرفس را زنان با سهم ۸۴ درصدی تشکیل می‌دهند. همچنین در میان کاربران کرفس، جوانان ۲۵ تا ۳۵ ساله با سهم ۶۳.۶ درصدی، بیشتر از بقیه گروه‌های سنی دیده می‌شوند. در رده دوم نیز کاربران ۱۸ تا ۲۵ ساله قرار دارند که ۲۹.۳ درصد کاربران این اپلیکیشن را تشکیل می‌دهند.

۶۰ درصد کاربران، درگیر اضافه وزن یا چاقی هستند

داده‌های کرفس در مورد شاخص BMI کاربران، نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد این افراد، با BMI بین ۲۵ تا ۲۹.۹، دارای اضافه وزن هستند. پس از آن نیز ۳۳ درصد افراد در وضعیت نرمال، ۱۸ درصد در شرایط چاقی درجه یک، ۴.۵ درصد چاقی درجه دو و ۱.۵ درصد در وضعیت چاقی درجه سه به سر می‌برند.

می‌توان نتیجه‌ گرفت در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۶۴ درصد جامعه کاربران کرفس در دسته چاقی و اضافه وزن قرار داشته‌اند، یعنی از هر ۱۰ کاربر تقریبا ۶ نفر با مسئله چاقی یا اضافه وزن درگیر بوده است.

گزارش سال کرفس: رشد ۸۲ درصدی فروش در سال ۱۴۰۳

از هر ۴ نفر، یک نفر وزن کم کرده است

با وجود آمار بالای چاقی و اضافه وزن، بخش قابل توجهی از این کاربران توانسته‌اند در سال گذشته وزن خود را کاهش دهند.

کرفس اعلام کرده از هر ۴ نفر که در سال ۱۴۰۳ وزن خود را در این اپلیکیشن ثبت کرده، یک نفر موفق به کاهش آن شده است.

این اپلیکیشن میزان تغییرات وزن این کاربران را به تفکیک، گزارش کرده است. ۱۵ درصد از کل کاربران کرفس در سال گذشته، موفق به کاهش وزن خود تا ۵ کیلوگرم شده‌اند. حدود ۶ درصد کاهش ۵ تا ۱۰ کیلوگرمی و بیش از ۳ درصد نیز کاهش ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرمی را ثبت کرده‌اند.

کرفس در مورد اثری که کاهش وزن روی سلامتی کاربران گذاشته توضیح داده است. طبق آمارهای ارائه‌شده، چاقی درجه یک می‌تواند باعث افزایش ۵۱ درصدی خطر ابتلا به فشار خون بالا، افزایش ۴۰ درصدی خطر بروز اختلالات تنفسی، خطر ۱۹ درصدی افسردگی شدید و چندین بیماری و اختلال دیگر بشود.

گزارش سال کرفس: رشد ۸۲ درصدی فروش در سال ۱۴۰۳

رضایت کاربران کرفس در فروشگاه‌های اپلیکیشن

کرفس در بخشی از این گزارش به رضایت کاربران در فروشگاه‌های اپلیکیشن پرداخته است. امتیاز کرفس در مایکت عدد ۴.۵۸ و در بازار عدد ۴.۴ را نشان می‌دهد.

کرفس در اپ‌استور توانسته میانگین امتیاز ۴ را ثبت کند و در گوگل‌پلی نیز به میانگین امتیاز ۴.۳۹ رسیده است.

رژیم‌های شخصی‌سازی‌شده در صدر محبوبیت

کاربران کرفس به رژیم‌های شخصی‌سازی‌شده بیشتر از انواع دیگر رژیم‌ها اقبال نشان داده‌اند. بیش از یک میلیون نفر از این افراد در سال ۱۴۰۳ به میزان یک میلیون و ۸۹۵ هزار مرتبه از این رژیم استفاده کرده‌اند.

پس از آن نیز رژیم فستینگ ۱۶:۸ بدون صبحانه و رژیم فستینگ بدون شام، بیشترین محبوبیت را در میان کاربران کرفس داشته‌ است.

گزارش سال کرفس: رشد ۸۲ درصدی فروش در سال ۱۴۰۳

رشد ۸۲ درصدی فروش ناخالص

کرفس سال ۱۴۰۳ را با ۶۲۲ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام شروع کرد و با جذب ۴۵ هزار فالوور جدید، تعداد دنبال‌کنندگان خود در پایان سال را به ۷۰۷ هزار نفر رساند، معادل روزی ۱۲۰ کاربر جدید.

همچنین تعداد مشترکین فعال کرفس در این مدت ۵۰ درصد رشد کرده است. ۲۱ درصد از خریداران اشتراک کرفس در این سال، برای بار اول اقدام به خرید اشتراک کرده‌اند.

این رشد در نهایت باعث افزایش ۸۲ درصدی فروش ناخالص کرفس در سال ۱۴۰۳ شده است.

گزارش سال کرفس: رشد ۸۲ درصدی فروش در سال ۱۴۰۳

داده‌های کرفس بیانگر این است که به‌طور میانگین در هر ۳۰ دقیقه بیش از ۶ هزار کاربر فعال داخل اپلیکیشن کرفس فعالیت می‌کنند.

طبق آمارهای مربوط به چسبندگی کاربران (User Stickness) حدود ۱۳ درصد کاربران فعال ماهانه کرفس عادت به استفاده روزانه از اپ دارند. همچنین نزدیک به ۳۴ درصد از کاربران فعال هفتگی هم به‌صورت روزانه از اپلیکیشن کرفس استفاده می‌کنند.  

شهر تهران با در اختیار داشتن ۴۱ درصد کاربران بیشترین سهم را در این اپلیکیشن دارد. پس از آن نیز اصفهان (۱۲ درصد)، کرج (۹ درصد)، تبریز (۸ درصد) و رشت (۶ درصد) قرار دارند.

کرفس از آینده چه می‌خواهد؟

کرفس چشم‌انداز خود را ساختن پلتفرمی برای رفع کردن همه نیازهای سلامتی کاربر طراحی کرده است. در همین راستا برنامه کرفس اضافه کردن چند قابلیت کاربردی تازه در آینده‌ای نزدیک است.

یکی از این قابلیت‌ها دستیار هوشمند درون‌برنامه‌ای است که کاربران می‌توانند از طریق چت کردن با آن، پاسخ سوالات خود در حوزه سلامت را دریافت کنند.

دیتابیس مواد غذایی نیز قرار است با ارائه دستور تهیه غذاهای بین‌المللی، سنتی و محلی ایرانی، به کاربران برای مدیریت برنامه غذایی کمک کند.

همچنین نمودار گزارش عملکرد کاربر از ویژگی‌های جدید کرفس خواهد بود که تصویری جامع و دقیق از مسیر طی‌شده کاربر ارائه می‌دهد.

فعالیت قدرتمندتر لونا

«لونا»‌ یکی از محصولات کرفس است که سال ۱۴۰۰ با هدف ارائه سرویس‌های اختصاصی به زنان عرضه شد. این اپلیکیشن که تا به امروز بیش از دو میلیون کاربر را جذب کرده، قرار است در ادامه با ارائه ویژگی‌های جدید، فعالیت خود را به شکلی جدی‌تر از سر بگیرد.

ویژگی‌های جدیدی لونا شامل پیگیری سلامت روزانه، ارتباط با پزشک، دسترسی به اطلاعات معتبر در حوزه بهداشت و درمان و موارد این‌چنینی خواهد بود که به‌زودی به این اپلیکیشن اضافه می‌شود.

همکاری‌های B2B در راه است

همکاری‌های B2B نیز یکی دیگر از محورهای برنامه‌های آتی کرفس است. این اپلیکیشن سلامتی اعلام کرده قصد دارد با ارائه پکیج سلامت به شرکت‌ها، به مدیران برای پایش سلامت کاربران از طریق ابزارهای مراقبت روزانه کمک کند.

گزارش سالانه کرفس

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋