امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اجرای Native Steam روی مک‌های اپل سیلیکون اکنون امکان‌پذیر است

اجرای بومی استیم روی مک‌های Apple Silicon ممکن شد

کاربران مک دیگر نیازی به شبیه‌ساز Rosetta 2 برای اجرای استیم ندارند.

استیم سرانجام با افزودن پشتیبانی داخلی از مک‌های مجهز به تراشه‌های Apple Silicon، اجرای بازی‌ها را روی دستگاه‌های سری M بدون نیاز به ابزار شبیه‌ساز Rosetta 2 ممکن کرده و تجربه‌ای سریع‌تر، روان‌تر و یکپارچه‌تر در اختیار کاربران این پلتفرم قرار داده است.

به گزارش 9to5Mac، در آخرین نسخه بتای کلاینت استیم، شرکت Valve اعلام کرده برنامه‌های Steam Client و Steam Helper اکنون داخلی روی Apple Silicon اجرا می‌شوند؛ یعنی استیم دیگر برای اجرا روی مک‌های دارای تراشه‌های سری M مانند M1 یا M2، وابسته به Rosetta 2 نخواهد بود.

اجرای استیم روی مک‌های Apple Silicon بدون نیاز به Rosetta 2

Rosetta 2 ابزاری شبیه‌ساز است که امکان اجرای برنامه‌های طراحی‌شده برای پردازنده‌های اینتل را روی معماری ARM تراشه‌های اپل فراهم می‌کرد. اکنون با پشتیبانی داخلی، اجرای استیم روی این دستگاه‌ها باید روان‌تر و یکپارچه‌تر انجام شود.

اجرای استیم روی مک‌های Apple Silicon بدون نیاز به Rosetta 2

این تغییر در شرایطی انجام می‌شود که اپل اخیراً اعلام کرده پس از نسخه macOS Tahoe دیگر به‌روزرسانی‌های اصلی برای مک‌های مبتنی‌بر پردازنده اینتل ارائه نخواهد داد. اپل همچنین تأیید کرده Rosetta 2 فقط تا نسخه macOS 27 در دسترس خواهد بود. به گفته این شرکت، پس از این بازه زمانی، بخشی از عملکرد Rosetta محدود باقی می‌ماند تا از برخی عناوین قدیمی بازی که وابسته به چارچوب‌های مبتنی‌بر اینتل هستند، پشتیبانی کند.

کاربرانی که مایل به امتحان نسخه بتای استیم هستند، می‌توانند از طریق مسیر Steam > Settings > Interface در برنامه استیم مک، به این نسخه دسترسی پیدا کنند. در بخش «Client Beta Participation»، گزینه «Steam Beta Update» را از منوی کشویی انتخاب کرده و پس از آن، استیم از کاربر می‌خواهد برنامه را دوباره اجرا کند.

با این به‌روزرسانی، استیم گامی مهم در راستای هماهنگی با معماری سخت‌افزاری جدید اپل برداشته و به کاربران مک امکان تجربه‌ای بهینه‌تر از اجرای بازی‌ها و مدیریت کتابخانه‌شان را می‌دهد. این تغییر برای توسعه‌دهندگان نیز اهمیت دارد؛ زیرا با حذف وابستگی به Rosetta 2، امکان بهینه‌سازی بهتر بازی‌ها برای معماری ARM فراهم می‌شود.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋