نسخه تمامالکتریکی مرسدس G کلاس با کد G580 شناخته میشود.
شرکت آلمانی مرسدس بنز مدتی پیش نسخه تمامالکتریکی G کلاس را برای ورود به بازار معرفی کرد. مرسدس بنز G کلاس برقی اکنون در نمایندگیهای مرسدس در سراسر جهان موجود است اما کسی این خودرو را نمیخرد! تقاضای ضعیف برای این خودرو باعث شده مدیران مرسدس به شکست G کلاس برقی اذعان کنند؛ بنابراین آنها چارهای نخواهند داشت تا در آینده، این مدل محبوب را با موتور درونسوز به بازار عرضه کنند.
نسخه تمامالکتریکی مرسدس G کلاس با کد G580 شناخته میشود. این خودرو در استرالیا ۲۴۹ هزار دلار استرالیا (۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان) به فروش میرسد. G کلاس برقی نسبت به نسخه بنزینی با قیمت ۳۶۵ هزار و ۹۰۰ دلار بسیار ارزانتر است اما این موضوع باعث نمیشود مشتریان از این خودرو استقبال کنند.
یکی از مدیران اجرایی مرسدس بنز که نخواسته نامش فاش شود، در گفتگو با روزنامه آلمانی Handelsblatt به شکست کامل G کلاس برقی اذعان کرده است. به گفته او، این خودرو مانند سرب در نمایندگیها مانده است. منبع دیگری از داخل شرکت مرسدسبنز به روزنامه آلمانی گفته است مشتریان این شرکت G کلاس واقعی با موتور شش یا هشت سیلندر میخواهند. البته برخی دیگر از مدیران مرسدس بنز اعتقاد دارند این وضعیت بهدلیل خاص بودن G کلاس برقی و تولید بسیار کم آن است.
استقبال ضعیف مشتریان از G کلاس برقی پس از آن بود که واکنش مشابهی به مرسدس-AMG C63 S E Performance پلاگین هیبریدی نشان داده بودند. این مدل نیز باوجود تخفیفهای سنگین، تقاضای کمی داشت؛ درنتیجه مرسدس بنز مجبور شده دوباره موتور V8 یا موتورهای ششسیلندر خطی توربوشارژر را به سبد تولید خود بازگرداند.
مرسدس بنز تا پایان آوریل ۲۰۲۵، تعداد ۱۴۵۰ دستگاه G کلاس الکتریکی را در سراسر جهان فروخته است. درعینحال، فروش G کلاس بنزینی و دیزلی حدود ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده است. سخنگوی مرسدس بنز باوجود انتقادات، این آمار را تأیید میکند و میگوید بنز G کلاس هدفگذاریهای فروش خود را محقق کرده است.
پاسخ ها