امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نگاهی به کیا K4 مدل 2025 بی صدا، ایمن و راحت

نگاهی به کیا K4 مدل 2025 آرام، ایمن و مناسب

کیا K4 در تیپ GT-Line به پیشرانه دولیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی مشترک با کیا سراتو مجهز شده است.

خودروهای جدید کیا سهم قابل‌توجهی از دور تازه واردات خودرو به کشور را در اختیار دارند. 2 شرکت نیز هم‌زمان این خودروها را به کشورمان می‌آورند. تاکنون کیا K3 و کیا K5 به مرحله واردات رسیده‌اند اما برادر میانی آنها، کیا K4، را هنوز در کشورمان ندیده‌ایم. در این مطلب، نگاهی به مشخصات کیا K4 خواهیم داشت، خودرویی که ممکن است سال 1404 به کشورمان بیاید.

اگر دوره قبلی واردات خودرو را به خاطر داشته باشید، حتما می‌دانید کیا سورنتو و کیا اپتیما در تیپ GT-Line هواداران بسیاری داشتند. کیا K4 نیز در قالب همین تیپ به بازار عرضه می‌شود. قیمت نسخه پایه این خودرو 26 هزار و 345 دلار است اما با انتخاب آپشن‌های متعدد، قیمت آن به 28 هزار و 345 دلار خواهد رسید.

کیا K4 در تیپ GT-Line به پیشرانه دولیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی مجهز است که حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 179 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. به نظر می‌رسد این پیشرانه همان موتوری است که هم‌اکنون در کیا سراتو استفاده می‌شود. البته این موضوع جای تعجب ندارد؛ زیرا کیا K4 در واقع جایگزین کیا سراتو شده است. گیربکس متغیر پیوسته یا CVT نیز انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده گرفته است.

1.6

البته GT-Line اسپرت‌ترین تریم این خودرو نیست. امکان سفارش این خودرو با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر نیز وجود دارد. این موتور همراه گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک معمولی عرضه می‌شود. حداکثر راندمان پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر 190 اسب‌بخار قدرت و 262 نیوتن‌متر گشتاور است. این پیشرانه با خرید تیپ GT-Line Turbo در دسترس خواهد بود.

در کیا K4 شاهد استفاده از سیستم تعلیق چنداتصاله در محور عقب هستیم. سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو نیز با کمک‌‌فنرهای SFD3 تقویت شده است. استفاده از این سیستم تعلیق در توقف‌ها یا مانورهای ناگهانی، بسیار مفید خواهد بود.

معایب کیا K4 چه هستند؟

در کابین کیا K4 دو نمایشگر 12.3 اینچی را خواهید دید که در قالب کلاستر روبه‌روی راننده قرار گرفته‌اند. نمایشگر سوم نیز بین آنها قرار گرفته است. اندروید اتو و اپل کارپلی نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو لحاظ شده‌اند. بااین‌حال ایراداتی نیز در کیا K4 مشاهده می‌شود.

کیا J4 عریض‌تر و طویل‌تر از نسخه قبلی خود، کیا سراتو، است. خودروساز کره‌ای می‌گوید این فضای اضافه به سرنشینان ردیف عقب اختصاص یافته است اما به نظر نمی‌رسد کابین این خودرو از کیا سراتو خیلی بزرگ‌تر باشد. همچنین افزایش ابعاد مانورپذیری این خودرو در شهرها را دشوار کرده است.

کیا K4

طراحی برخی دکمه‌های فیزیکی نیز مناسب کاربر نیست؛ چراکه این دکمه‌ها در دسترس راننده قرار ندارند. به‌عنوان مثال دکمه کنترل صدای سیستم صوتی دور از دسترس راننده قرار دارد و او نمی‌تواند هنگام رانندگی، به این دکمه دسترسی داشته باشد.

کیا K4، مانند تویوتا کرولا، سدان جمع‌وجوری محسوب می‌شود؛ بنابراین تبعات ارزان‌سازی تولید را در کابین این خودرو خواهید دید. استفاده از پلاستیک‌های ارزان و نه‌چندان باکیفیت در کابین خودرو محسوس است.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋