امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اوپل موکا با واردکننده جدید وارد ایران شد. نسل دوم پژو 2008

اوپل موکا با واردکننده‌ای جدید به ایران رسید؛ نسل دوم پژو 2008

اوپل موکا کراس‌اووری جمع‌وجور محسوب می‌شود که از سال 2012 تاکنون روی خط تولید قرار دارد.

پرشیاخودرو در نمایشگاه خودرو شیراز 1403، از اوپل موکا به‌عنوان یکی از محصولات وارداتی خود رونمایی کرد. البته روزهای گذشته، شرکتی به نام آسیاخودرو مراحل قانونی عرضه این خودرو را طی کرده است. تصاویر اوپل موکا در شهرک آزمایش منتشر شده‌اند که حاکی از ورود این خودرو به بازار ایران در آینده‌ای نزدیک هستند.

اوپل موکا کراس‌اووری جمع‌وجور محسوب می‌شود که از سال 2012 تاکنون روی خط تولید قرار دارد. نسل نخست این خودرو را که در فاصله سال‌های 2012 تا 2019 تولید می‌شد، شرکت توان خودرو جی با مدل 2014 الی 2017 به بازار ایران عرضه کرد. البته مجوز فعالیت توان خودرو جی در ادامه فعالیت باطل شد؛ درنتیجه اوپل موکا به یکی از خودروهای نامحبوب بازار تبدیل شد که به‌سختی فروش می‌رود.

اوپل موکا

نسل دوم کراس‌اوور موکا از سال 2021 تاکنون روی خط تولید قرار دارد. اوپل طی سالیان اخیر به یکی از اعضای اتحاد استلانتیس تبدیل شده است؛ بنابراین این خودرو اکنون براساس پلتفرم مشابهی با خودروهای پژو و سیتروئن توسعه یافته است. اوپل موکا در واقع پلتفرم مشترکی با پژو 2008 نسل جدید و دی‌اس 3 کراس‌بک دارد.

مشخصات فنی و امکانات اوپل موکا جدید

اوپل موکا در بازار جهانی با دو پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی توربوشارژر و 1.5 لیتری دیزلی عرضه می‌شود. نسخه‌های وارداتی بازار ایران به موتور 1.2 لیتری توربوشارژر بنزینی مجهز هستند. این پیشرانه حداکثر 130 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را در این خودرو برعهده دارد. امکانات این خودرو عبارت‌اند از:

6 کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور باران، سیستم صوتی همراه 4 بلندگو و 2 توییتر، سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک، آینه‌های برقی همراه گرمکن، سیستم پایش باد تایرها، چراغ‌های LED، ترمز پارک برقی، اتولند، ایزوفیکس و حالات رانندگی مختلف.

قیمت کراس‌اوور آلمانی جدید چقدر است؟

قیمت اوپل موکا با پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژر از حدود 20 هزار یورو (1.4 میلیارد تومان) آغاز می‌شود؛ بنابراین می‌توان امیدوار بود این خودرو با قیمت نهایی کمتر از 2.5 میلیارد تومان به دست مشتریان ایرانی برسد. اوپل موکا در حقیقت پژو 2008 نسل دوم با چهره‌ای متفاوت است.

opel mokka

حضور این خودرو در بازار ایران و در شرایطی که از عرضه پژو 2008 نسل جدید محرومیم، می‌تواند باعث جلب‌توجه گروهی از مخاطبان شود. نسخه‌های کارکرده این خودرو متعلق به نسل قبل با قیمت تقریبی 1.7 میلیارد تومان برای فروش آگهی شده‌اند. واردات نسل جدید این خودرو باعث می‌شود قیمت نسخه‌های کارکرده آن به‌طرز قابل‌توجهی کاهش یابد؛ بنابراین در آینده، کمتر کسی مایل به خرید نسخه‌های کارکرده موکا خواهد بود.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋