امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مدیران ارشد انویدیا بیش از 1.8 میلیارد دلار از سهام خود را در سال 2024 فروخته اند

مدیران ارشد انویدیا در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱.۸ میلیارد دلار از سهام خود را فروخته‌اند

ارزش سهام انویدیا امسال به بالاترین حد خود رسید.

براساس جدیدترین گزارش منتشرشده، «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، و سایر مدیران ارشد این شرکت در سال جاری بیش از ۱۱ میلیون سهم خود را فروخته‌اند. ارزش سهام فروخته‌شده حدود ۱.۸ میلیارد دلار است.

براساس گزارش نشریه بلومبرگ، این بزرگ‌ترین فروش سهام توسط رهبران انویدیا در سال‌های اخیر است. ۱۱ میلیون سهم فروخته‌شده کمتر از ۰.۰۴۵ درصد کل سهام این شرکت را شامل می‌شود. البته انتشار این خبر ممکن است روی ارزش سهام انویدیا در بازار بورس ارزش منفی بگذارد، به‌خصوص زمانی که این شرکت عرضه پردازشگر Blackwell B200 را عقب انداخته است.

مدیران انویدیا درحال فروش سهام خود هستند

مدیرعامل انویدیا

براین‌اساس، جنسن هوانگ به‌تازگی تحت برنامه‌ معاملاتی ازپیش‌تعیین‌شده‌ای ۶ میلیون سهم خود در انویدیا را فروخته‌اند. این نوع معامله بدون توجه به وضعیت سهام در بازار بورس و وضعیت کلی انجام می‌شود. هوانگ از طریق فروش این مقدار سهام توانسته ۷۱۳ میلیون دلار پول به‌ دست بیاورد، البته او هنوز بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از سهام انویدیا را در اختیار دارد.

دومین فروش سهام بزرگ توسط «مارک استیونز»، یکی از مدیران ارشد انویدیا، انجام شده است. استیونز سال ۲۰۲۴ مجموعاً ۱.۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۳۹۰ میلیون دلار را فروخته است. همچنین او درخواست رسمی برای فروش ۳ میلیون سهم دیگر را به ثبت رسانده که ارزش آن۷۳۱ میلیون دلار است. «تنچ کاکس» یکی دیگر از مدیران انویدیا نیز با فروش سهام خود از این شرکت توانسته ۵۲۵ میلیون دلار به دست آورد.

ارزش انویدیا اوایل سال جاری و بعد از خبر عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی به اوج خود رسید و حتی باعث شد در مقطعی ارزش این شرکت از شرکت‌هایی مانند اپل، مایکروسافت و گوگل نیز بیشتر شود. البته باوجود کاهش ۱۰ درصدی ارزش سهام انویدیا همچنان یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های بازار بورس است و افراد زیادی خواهان خرید سهام آن هستند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋