امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مشخصات فنی تراشه پرچمدار Dimension 9400 چند روز قبل از عرضه آن فاش شد

مشخصات فنی تراشه پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۴۰۰ چند روز مانده به رونمایی لو رفت

این تراشه ۱۸ مهر به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

مدیاتک قرار است تا چند روز دیگر به‌صورت رسمی از تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ رونمایی کند. اکنون منبعی آگاه مشخصات هسته‌های این تراشه را افشا کرده است.

به گزارش گیزموچاینا، این اطلاعات را منبع آگاه Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی ویبو به اشتراک گذاشته است. این اطلاعات جزئیات معماری CPU و GPU تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ را در اختیار ما قرار می‌دهد. براین‌اساس، دایمنسیتی ۹۴۰۰ یک هسته اصلی Cortex-X925 خواهد داشت که روی فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز کار می‌کند. در نسل قبلی این تراشه از یک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲۵ گیگاهرتز استفاده شده بود.

سایر مشخصات و جزئیات تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰

مشخصات احتمالی دایمنسیتی 9400

دایمنسیتی ۹۴۰۰ همچنین از ۳ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند. علاوه‌براین، منبع آگاه چینی اعلام کرده تراشه جدید مدیاتک به ۴ هسته Cortex-A720 مجهز خواهد شد. درحالی‌که پیش‌ازاین خبر رسیده بود دایمنسیتی ۹۴۰۰ از هسته‌های Cortex-A725 استفاده می‌کند اما به نظر می‌رسد مدیاتک درنهایت تصمیم به استفاده از هسته‌های Cortex-A720 گرفته است.

این منبع آگاه چینی ادعا کرده مدیاتک در تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ سراغ استفاده از پردازشگر گرافیکی Immortalis-G925 MC12 خواهد رفت. از دیگر مشخصات این تراشه می‌توان به استفاده از فرایند ۳ نانومتری N3E به‌جای فرایند ۴ نانومتری TSMC اشاره کرد.

براساس خبرهای پیشین، دایمنسیتی ۹۴۰۰ از حافظه LPDDR5X سامسونگ استفاده می‌کند. گفته می‌شود که LPDDR5X سریع‌ترین حافظه موبایل جهان است که سرعت انتقال داده آن به ۱۰.۷ گیگابیت‌برثانیه نیز می‌رسد. این حافظه همچنین برای پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی روی گوشی‌های تلفن همراه بهینه‌سازی شده است.

تاامروز جزئیات زیادی از عملکرد تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ به بیرون درز کرده است؛ برای مثال، تست بنچمارک نشان داد این تراشه ۸۶ درصد قوی‌تر از تراشه A18 Pro است که هم‌اکنون روی سری آیفون ۱۶ پرو اپل نصب شده است. همچنین انتظار می‌رود قیمت دایمنسیتی ۹۴۰۰ نسبت به نسل قبلی حداقل ۲۰ درصد افزایش بیابد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋