امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پورشه اولین موتور شش زمانه را معرفی کرد، زندگی جدیدی برای موتورهای احتراق داخلی

پورشه نخستین موتور شش زمانه را معرفی کرد، عمر دوباره برای موتورهای درون‌سوز

در شرایطی که خودروسازان به دنبال تولید موتورهای برقی جدید هستند، پورشه از موتور شش زمانه خود رونمایی کرد.

در شرایطی که خودروسازان به دنبال تولید موتورهای برقی جدید هستند، پورشه از موتور شش زمانه خود رونمایی کرد. رونمایی از این پیشرانه می‌تواند باعث تداوم عمر موتورهای درون‌سوز شود، چرا که پیشرانه شش‌زمانه در زمینه مصرف انرژی بهینه‌تر از موتورهای چهارزمانه ظاهر می‌شود.

تمامی خودروهای درون‌سوز در حال حاضر، از موتورهای چهارزمانه استفاده می‌کنند. فرآیند کاری این موتورها شامل ورود مخلوط هوا و سوخت، افزایش تراکم، انفجار و خروج گازهای حاصل از احتراق است. طراحان پورشه بر این باور هستند که می‌توانند دو مرحله فشرده‌سازی و احتراق دیگری را به این فرآیند اضافه کنند و یک موتور شش زمانه بسازند.

فرآیند‌کاری موتور شش زمانه پورشه به بیان ساده

پورشه برای جلوگیری از سو استفاده دیگران، اختراع موتور شش زمانه خود را در اداره ثبت اختراعات ایالات‌متحده به نام خود درج کرده است. این پیشرانه شامل شش مرحله جداگانه است که شامل دو مرحله با سه فرآیند می‌شوند. دو مرحله جدید اضافه شده،‌ قبل از مرحله دوم و چهارم موتورهای چهارزمانه هستند. بخش اول فرآیند کاری موتور شش زمانه پورشه شامل ورود، فشرده سازی و انفجار است. در بخش دوم نیز فشرده‌سازی، انفجار و خروج گازهای ناشی از احتراق را شاهد خواهیم بود.

موتور شش زمانه

پورشه برای ساخت موتور شش زمانه، میل‌لنگ جدیدی را طراحی کرده است که روی حلقه دایره‌ای با دو دایره هم‌مرکز می‌چرخد. این حلقه نقطه مرکزی چرخش را به صورت متناوب تغییر می‌دهد و پیستون‌ها کورس حرکت کمتری نسبت به موتورهای چهارزمانه دارند. در موتورهای شش‌زمانه، پیستون حرکت کوتاه‌تری دارد و دو نقطه مرگ بالا و پایین دارد؛ در حالی‌که پیستون موتورهای چهارزمانه معمولا یک نقطه مرگ دارند.

پورشه

البته موتور شش زمانه پورشه بسیار پیچیده‌تر از توضیحات ساده ما است. این پیشرانه قابلیت تولید راندمان بهتری دارد. در موتورهای چهارزمانه، تنها یک ضربه از هر چهار حرکت ایجاد می‌شود که حاصل آن تولید قدرت است. این فرمول در موتورهای شش‌زمانه به دو ضربه در قالب حرکات سه‌گانه تغییر می‌کند. همچنین ایجاد دو ضربه یا دو انفجار، باعث می‌شود تا مخلوط سوخت و هوا به طور کامل بسوزند. در سوی مقابل این پیشرانه بسیار پیچیده‌تر از موتورهای چهارزمانه است. پیچیدگی زیاد موتور شش‌زمانه پورشه، ممکن است ارزش تولید این پیشرانه را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال ما اکنون می‌دانیم که پورشه در حال تلاش بسیاری است تا موتورهای احتراق داخلی را زنده نگه دارد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋