امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اولین گزارش شفافیت X در دوران ایلان ماسک منتشر شد. افزایش تعامل با کاربران متخلف

اولین گزارش شفافیت ایکس در دوران ایلان ماسک منتشر شد؛ افزایش برخورد با کاربران متخلف

 برخورد با محتواها و اکانت‌های ناقص قوانین نسبت به گذشته چند برابر شده است.

شبکه اجتماعی ایکس اولین گزارش شفافیت خود از زمان ورود ایلان ماسک را منتشر کرده است. این گزارش نحوه برخورد این پلتفرم با محتواهای مختلف و سیاست‌های تعدیل محتوا را توضیح می‌دهد. این گزارش همچنین سعی دارد نگرانی‌های برخی تبلیغ‌کنندگان را درباره اعتماد به این پلتفرم کاهش دهد.

بنابر توضیحات Engadget، گزارش ایکس شامل جزئیاتی از حذف محتوا و تعلیق حساب‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ می‌شود که نشان می‌دهد برخورد با محتواها و حساب‌های کاربری متخلف نسبت به آخرین‌ باری که این پلتفرم گزارش شفافیت خود را منتشر کرده بود، بیش از ۳ برابر شده است. در این بازه زمانی، ایکس حدود ۵.۳ میلیون اکانت را تعلیق کرده درحالی‌که در نیمه اول ۲۰۲۲، این شرکت حدود ۱.۶ میلیون اکانت را تعلیق کرده بود.

میزان حذف و برچسب‌گذاری محتواهای ناقض قوانین در ایکس افزایش یافته است

اولین گزارش شفافیت ایکس در دوران ایلان ماسک منتشر شد؛ افزایش برخورد با کاربران متخلف

همچنین ایکس ادعا می‌کند بیش از ۱۰.۶ میلیون پست را که در این پلتفرم منتشر شده، به‌علت نقض قوانین حذف یا برچسب‌گذاری کرده است. تقریباً نیمی از این تعداد شامل نقض خط‌ مشی و رفتار نفرت‌آمیز می‌شود و ایکس علیه حدود ۴.۹ میلیون پست اقدام کرده است. پست‌های حاوی آزارواذیت (۲.۶ میلیون) و محتوای خشونت‌آمیز (۲.۲ میلیون) نیز درصد قابل‌توجهی از حذف‌ها و برچسب‌گذاری‌ها را تشکیل می‌دهند.

اعدادی که X منتشر کرده، تصویر دقیقی از وضعیت محتوا در این پلتفرم ارائه نمی‌دهد اما همین اعداد و ارقام بیانگر آن است که انتشار محتوای نفرت‌انگیز، توهین‌آمیز و خشونت‌آمیز از بزرگ‌ترین چالش‌های ایکس است و البته این‌ها دقیقاً همان مواردی هستند که تبلیغ‌کنندگان و گروه‌های حقوق مدنی درباره وجود آن‌ها ابراز نگرانی کرده بودند. براساس ادعای ایکس، محتواهای ناقض قوانین کمتر از یک درصد کل محتواهای منتشرشده در پلتفرم را در برمی‌گیرد.

ایکس همچنین اعلام کرده ۱۸۷۳۷ درخواست اطلاعات از دولت‌های مختلف دریافت کرده است؛ بیشتر این درخواست‌ها از طرف اتحادیه اروپا بوده. گفته شده نرخ افشای اطلاعات حدود ۵۳ درصد بوده است. علاوه‌براین، ایکس می‌گوید ۷۲۷۰۳ درخواست از دولت‌های مختلف برای حذف محتوا دریافت کرده که به بیش از ۷۰ درصد آن‌ها پاسخ مثبت داده است. ژاپن و ترکیه رکورددار درخواست برای حذف محتوا بودند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋