نام شماری از توسعهدهندگان مطرح بازیهای ویدیویی در این گزارش دیده میشود.
رگولاتوری اتحادیه اروپا در جدیدترین گزارش خود برخی شرکتهای سازنده بازی ازجمله اپیک گیمز، EA و Roblox را به استفاده از تاکتیکهای فریبنده برای تشویق کاربران نوجوان به صرف پول بیشتر متهم کرده است.
به گزارش Engadget، رگولاتوری اتحادیه اروپا در سالهای اخیر احکام سنگینی علیه غولهای فناوری نیز صادر و آنها را به پرداخت میلیاردها دلار جریمه محکوم کرده است. در جدیدترین پرونده، سازمان نظارت بر مصرفکنندگان اروپا (BEUC) گفته است مواردی را شناسایی کرده که در آن شرکتهای بزرگ توسعهدهنده بازیها گیمرها را به صرف پول بیشتر تشویق میکنند. این سازمان همچنین خواستار نظارت بیشتر روی محیط بازیهای ویدیویی شده است.
این سازمان در گزارش خود اعلام کرده است کاربران نمیتوانند هزینه واقعی اقلام دیجیتال را وقتی براساس ارزهای درون بازی محاسبه شدهاند، ببینند؛ بنابراین لازم است خرید اقلام مختلف در بازی با ارزهای رایج انجام شود. به گفته سازمان مصرفکنندگان اروپا، کودکان در برابر چنین تاکتیکهایی آسیبپذیرند.
«آگوستین رینا»، مدیرکل BEUC، دراینباره گفت که ارزهای درون بازی بهطور هدفمند مصرفکنندگان و کودکان را فریب میدهند و شرکتهایی نیز ظاهراً از این تاکتیکها که کاربران را به صرف پول بیشتر تشویق میکنند، آگاه هستند. سازمان BEUC از تنظیمکنندگان قوانین میخواهد قوانین دنیای واقعی روی دنیای بازیهای دیجیتال نیز اعمال شود.
علاوهبر اپیک گیمز، EA و Roblox، نام دیگر توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی مانند اکتیویژن بلیزارد، Mojang Studios، سوپر سل و یوبیسافت نیز در شکایت سازمان مصرفکنندگان اروپا آمده است.
بااینحال سازمان Video Games Europe که اپیک گیمز و بسیاری دیگر از شرکتهای دیگر عضو آن هستند، دراینباره اعلام کرده کاربران بازیهای ویدیویی از ارزهای درون بازی بهخوبی آگاهاند. این سازمان در ادامه گفت قوانین رفتاری PEGI از توسعهدهندگان میخواهد مطمئن شوند که هزینه واقعی واضح است و مبهم نیست، حتی اگر کاربران با ارز درون بازی خرید خود را انجام بدهند.
پاسخ ها