امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کاهش هزینه تبلیغات در X: یک چهارم از برندها کاهش بودجه را در سال 2025 گزارش خواهند کرد

کاهش هزینه تبلیغاتی در ایکس: یک‌چهارم برندها از کاهش بودجه در 2025 خبر می‌دهند

اعتماد بازاریابان به تبلیغات در ایکس از 22 درصد در سال 2022 به 12 درصد در سال 2024 رسیده است.

در گزارش جدیدی گفته‌شده که 26 درصد از تبلیغ‌کنندگان ایکس قصد دارند در سال آینده هزینه‌های تبلیغاتی خود در این شبکه اجتماعی را متوقف کنند و اعتماد آن‌ها نسبت به این پلتفرم بسیار کم است.

این گزارش که براساس مصاحبه با 18 هزار مصرف‌کننده و 1000 بازاریاب از سراسر جهان شکل گرفته است، نشان می‌دهد که کسب‌و‌کار تبلیغاتی ایکس از زمانی که «ایلان ماسک» مدیریت این شرکت را به‌عهده گرفته با مشکلات زیادی مواجه شده است. در واقع اعتماد بازاریابان به تبلیغات در ایکس از 22 درصد در سال 2022 به 12 درصد در سال 2024 رسیده است.

در طول یک سال‌و‌نیم گذشته، تعداد زیادی از تبلیغ‌کنندگان به‌دلایلی از جمله انتشار محتواهای نادرست، هزینه‌های خود در X را متوقف کرده یا کاهش داده‌اند.

کاهش تبلیغ‌کنندگان ایکس موجب خوشحالی کاربران آن می‌شود

کاهش هزینه تبلیغاتی در ایکس: یک‌چهارم برندها از کاهش بودجه در 2025 خبر می‌دهند

مدیر رهبری تفکر جهانی رسانه Kantar که این گزارش را تهیه‌کرده است می‌گوید:

«تبلیغ‌کنندگان چندین سال است که هزینه‌های بازاریابی خود را از ایکس دور می‌کنند. شتاب شدید این روند در 12 ماه گذشته به این معنی است که روند معکوس آن در حال‌حاضر بعید به‌نظر می‌رسد. بازاریابان حافظان برند هستند و باید به پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنند اعتماد داشته باشند. ایکس در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده است و عملکرد آن می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد، بنابراین داشتن احساس اطمینان در مورد ایمنی برند خود در آن محیط دشوار است.»

نکته قابل‌توجه دیگری که او اشاره کرده این است که کاهش هزینه‌های تبلیغاتی در ایکس باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان از این پلتفرم خوشحال‌تر باشند زیرا با تبلیغات کمتری روبرو خواهند شد.

ایلان ماسک نیز طی چندسال گذشته بارها از تبلیغ‌کنندگان انتقاد کرده است و سال‌گذشته به شرکت‌هایی که تبلیغات در ایکس را متوقف کرده‌اند گفته بود «به جهنم بروید!». او همچنین تبلیغ‌کنندگان را به «باج‌خواهی» متهم کرد و اخیراً از یک گروه صنعتی و چندین شرکت جهانی به‌دلیلی «بایکوت غیرقانونی» این پلتفرم شکایت کرده است.

نکته قابل‌توجه اینکه در این گزارش ادعاشده که فقط 4 درصد از تبلیغ‌کنندگان معتقد هستند که ایکس برای برندها ایمن است.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋