امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اولین پرتاب موشک نیو گلن بلو اوریجین در اواسط اکتبر برای ماموریت مریخ ناسا انجام خواهد شد

اولین پرتاب راکت نیو گلن بلو اوریجین اواسط اکتبر برای مأموریت مریخ ناسا انجام می‌شود

این راکت دو فضاپیمای ناسا را از زمین بلند و روانه مریخ می‌کند.

سال گذشته، ناسا تأیید کرد که مأموریت 79 میلیون دلاری ESCAPADE به مقصد مریخ با اولین پرتاب راکت «نیو گلن» (New Glenn) بلو اوریجین انجام خواهد شد. این راکت سنگین دو فضاپیمای ناسا را از زمین بلند و به سمت مریخ روانه خواهد کرد. اکنون به گفته بلو اوریجین، این پرتاب احتمالاً در اواسط اکتبر (مهرماه) انجام می‌شود.

دو کاوشگر علمی ناسا باید بین اواخر سپتامبر تا اواسط اکتبر به فضا پرتاب شوند تا از هم‌ترازی سیاره‌ای زمین و مریخ بهره ببرند که فقط هر 26 ماه یک‌بار اتفاق می‌افتد. اکنون براساس پست بلو اوریجین در ایکس، راکت سنگین نیو گلن زودتر از 13 اکتبر (22 مهر) پرتاب نخواهد شد.

راکت New Glenn بلو اوریجین

پرتاب راکت نیو گلن بلو اوریجین برای فضاپیماهای ناسا

راکت New Glenn دو کاوشگر ناسا را از زمین بلند می‌کند که توسط Rocket Lab ساخته شده‌اند تا به ناسا در مطالعه اثرات بادهای خورشیدی بر جو مریخ کمک کنند. این اولین‌باری است که نیوگلن پس از سال‌ها تأخیر در فرایند توسعه خود به فضا پرتاب خواهد شد.

راکت New Glenn و 2 کاوشگر ناسا

راکت بلو اوریجین از پایگاه فضایی 36 در کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب خواهد شد. فضاپیماهای ناسا در 19 اوت (29 مردادماه) وارد فلوریدا شدند تا مراحل آماده‌سازی و قرارگیری در راکت انجام شود. اکنون تمام نگاه‌ها به بلو اوریجین است تا راکت و مراحل پرتاب را به درستی راه‌اندازی کند.

هفته گذشته بلومبرگ گزارش داد که بلو اوریجین اخیراً در کارخانه خود دچار دو نقص شده است که منجر به آسیب به سخت‌افزارهای مربوط به پرتاب نیو گلن شده است. اما سخنگوی این شرکت گفت که خللی در پرتاب ایجاد نخواهد شد.

پس از رسیدن به مریخ، فضاپیمای دوقلوی ESCAPADE ناسا، میدان‌های پلاسما و مغناطیسی اطراف سیاره سرخ را اندازه‌گیری می‌کنند. دانشمندان امیدوارند با مشاهدات همزمان از دو مکان در اطراف مریخ، اطلاعات بیشتری درباره فرایندهایی که منجر به تغییرات آب‌وهوایی مریخ می‌شود، کسب کنند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋