امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

با علائم هک حساب واتس اپ و راه های جلوگیری از آن آشنا شوید

با نشانه‌های هک‌شدن حساب واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن آشنا شوید

اگر به هک‌شدن حساب واتساپ خود مشکوک هستید، در این مطلب راه‌هایی برای تشخیص آن را توضیح داد‌ه‌ایم.

واتساپ همیشه توجه خاصی به امنیت داشته است و ویژگی‌های موثری را برای حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه می‌کند. بااین‌حال، وجود این ویژگی‌ها نیز امنیت واتس‌اپ را کاملاً تضمین نمی‌کند و هکرها ممکن است با پیداکردن نقاط ضعف این سرویس به حساب شما دست پیدا کنند. در این مطلب به آموزش این موضوع می‌پردازیم که «چگونه بفهمیم واتساپ هک شده» و نحوه تشخیص آن را نیز آموزش خواهیم داد.

چگونه بفهمیم واتساپ هک شده

با نشانه‌های هک‌شدن حساب واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن آشنا شوید

اگر احساس می‌کنید فرد دیگری به حساب شما دسترسی پیدا کرده است یا اینطور بگوییم که حساب شما هک شده است، نشانه‌های وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید هک شدن واتساپ را تشخیص دهید.

تیک خوانده‌شدن پیام‌ها

به‌طورمعمول، زمانی که واتس‌اپ را باز می‌کنید، با انبوهی از نوتیفیکیشن‌ها برای پیام‌های جدیدی که هنوز نخوانده‌اید وجود دارد. اگر متوجه شدید که پیام‌هایی وجود دارد که آن‌ها را نخوانده‌اید، اما تیک اطلاع‌رسانی آن‌ها وجود ندارد، احتمال دارد که شخص دیگری آن را خوانده باشد!

اضافه‌شدن افراد جدید به لیست مخاطب‌ها

گاهی اوقات هکرها از حساب شما برای ارسال پیام‌های اسپم به دیگران استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، ممکن است شماره‌های ناشناس را به لیست مخاطبین شما اضافه کنند. بنابراین اگر در لیست مخاطبین خود افرادی وجود دارند که آن‌ها را نمی‌شناسید، ممکن است حساب شما هک شده باشد.

دریافت پیام‌های جدید ناشناخته

اگر به‌طور ناگهانی از افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید پیام‌های زیادی دریافت می‌کنید، یا متوجه می‌شوید که پیام‌هایی از حساب شما به شماره‌های موجود در لیست مخاطبین شما ارسال شده است، با نشانه واضحی مبنی بر دسترسی هکرها به حساب خود مواجه شده‌اید.

تغییر اطلاعات کاربری

همیشه اطلاعات حساب کاربری خود را بررسی کنید، زیرا هکرها به‌راحتی می‌توانند آن‌ها را تغییر دهند. در واقع اگر هکرها پس از دسترسی به حساب شما، قصد استفاده از آن را داشته باشند، ممکن است برای اهداف خود مجبور شوند تا اطلاعات شما را تغییر دهند.

دستگاه‌های متصل‌شده‌ای که آن‌ها را نمی‌شناسید

با نشانه‌های هک‌شدن حساب واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن آشنا شوید

در ادامه مطلب چگونه بفهمیم واتساپ هک شده باید به اتصال دستگاه‌های ناشناخته به حساب شما اشاره کرد. برای بررسی دستگاه‌های متصل به حساب خود، مانند تصویر بالا روی منوی سه‌نقطه‌ای ضربه بزنید و سپس گزینه Linked Devices را انتخاب کنید.

در صورت هک شدن واتساپ چه اقدامی انجام دهیم؟

با نشانه‌های هک‌شدن حساب واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن آشنا شوید

پس از معرفی راه‌هایی برای اینکه چگونه بفهمیم واتساپ هک شده، به سراغ این موضوع می‌رویم که در مرحله بعد باید چه اقدامی کنیم؟ وقت آن رسیده که حساب خود را ایمن کنید، بنابراین نیاز است تا مراحل زیر را انجام دهید.

حساب خود را ایمن کنید

پس از تشخیص هک شدن واتساپ، یکبار از شماره تلفن خود برای ورود به حساب استفاده کنید و کد 6 رقمی که از طریق پیام دریافت می‌کنید را وارد کنید. با انجام این کار، هر فرد دیگری که از حساب شما در گوشی خود استفاده می‌کند، از سیستم خارج خواهد شد.

البته اگر برای ورود از شما خواسته شد تا کد تأیید دومرحله‌ای که آن را تنظیم نکرده‌اید را وارد کنید، ممکن است هکر این ویژگی را فعال کرده باشد. در این شرایط، باید هفت روز صبر کنید تا بتوانید بدون کد تایید دومرحله‌ای وارد سیستم شوید.

هک شدن واتساپ به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید

به‌محض اینکه متوجه شدید حساب شما هک شده است، به دوستان و آشنایان خود این موضوع را اطلاع دهید. همانطور که در بخش از کجا بفهمیم واتساپ هک شده گفتیم، هکرها با دسترسی به حساب شما ممکن است برای دیگران پیام‌های اسپم ارسال کنند و از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

تمام دستگاه‌های متصل به حساب خود را حذف کنید

از بخش Linked Devices که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، تمام دستگاه‌هایی که برای شما قابل‌تشخیص نیستند را حذف کنید. شاید یکی از دستگاه‌های ناشناخته موجود در این فهرست در حال سوءاستفاده از حساب شما باشد.

مخاطبان ناشناس خود را بلاک کنید!

اگر هکرها مخاطبین جدیدی را به حساب شما اضافه کرده‌اند، یا شما را به گروه‌هایی اضافه کرده‌اند که آن‌ها را نمی‌شناسید، باید فوراً آن‌ها را بلاک کنید. همچنین گروه‌های جدیدی که قبلاً عضو آن‌ها نبوده‌اید را ترک کنید.

چگونه باید از هک شدن واتساپ جلوگیری کرد؟

با نشانه‌های هک‌شدن حساب واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن آشنا شوید

حالا که متوجه شویم از کجا بفهمیم واتساپ هک شده و اقدامات بعدی را نیز به شما توضیح دادیم، به معرفی راه‌هایی می‌پردازیم که از هک شدن واتساپ جلوگیری می‌کنند.

احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

تایید دومرحله‌ای یک لایه امنیتی اضافی به حساب واتساپ شما اضافه می‌کند. برای فعال‌کردن آن ابتدا به تنظیمات و سپس بخش Account بروید. روی Two-step verification ضربه بزنید تا بتوانید یک پین جدید ایجاد کنید.

با نشانه‌های هک‌شدن حساب واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن آشنا شوید

از فاش‌کردن کد تایید 6 رقمی خود خودداری کنید

اگر شخص دیگری بخواهد به حساب شما دسترسی پیدا کند، به کد تأیید پیامک‌شده به شماره شما نیاز دارد. به‌‌همین‌دلیل بسیار مهم است که این کد را به هیچ‌وجه در اختیار دیگران قرار ندهید.

از لینک‌های فیشینگ دوری کنید

از کلیک‌کردن روی لینک‌های مشکوک یا دانلود فایل‌های ناشناخته خودداری کنید. گاهی اوقات از این لینک‌های به‌ظاهر ساده می‌توان برای جمع‌آوری داده‌های شما استفاده کرد و هکرها به حساب شما دسترسی پیدا کنند.

همیشه آخرین نسخه اپلیکیشن را دانلود کنید

واتساپ و دیگر اپلیکیشن‌های معتبر، مدام برای رفع نقص‌های خود و بهبود امنیت آپدیت می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که همیشه آخرین نسخه واتساپ را از منابع معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور دریافت کنید.

آیا واتساپ امن است؟

با نشانه‌های هک‌شدن حساب واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن آشنا شوید

سرویس‌های پیام‌رسان بسیار زیادی وجود دارند، اما واتساپ محبوب‌ترین گزینه محسوب می‌شود که روزانه میلیاردها پیام در آن رد‌و‌بدل می‌شود. مانند هر پلتفرم آنلاین دیگری، واتساپ نیز ویژگی‌های امنیتی زیادی دارد اما برای اطمینان از حریم خصوصی و امنیت شما، نیاز به هوشیاری شما نیز دارد.

در زمینه هک شدن واتساپ علائم هشداردهنده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهند حساب شما در خطر است. در این مطلب تلاش کردیم تا به‌طور کامل به‌توضیح این موضوع بپردازیم که چگونه بفهمیم واتساپ هک شده و راه‌هایی برای جلوگیری از هک‌شدن نیز ارائه کردیم.

سوالات متداول

آیا واتساپ هک میشود؟

بله، واتس‌اپ نیز مانند هر سرویس آنلاین دیگری ممکن است با سوءاستفاده هکرها مواجه شود.

بهترین نحوه تشخیص هک شدن واتساپ چیست؟

اگر در حساب خود فعالیت‌های مشکوکی مشاهده می‌کنید، احتمالاً حساب شما هک شده است. در این مطلب بیشتر درباره فعالیت‌های مشکوک توضیح داده‌ایم.

برای جلوگیری از هک شدن واتساپ چه کاری می‌توان انجام داد؟

فعال‌کردن کد تایید دومرحله‌ای امنیت حساب شما را بیشتر می‌کند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋