امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ناسا یک پیشرفت کوانتومی مهم در آزمایشگاه ایستگاه فضایی بین المللی انجام داد

ناسا در آزمایشگاه ایستگاه فضایی بین‌المللی به دستاورد مهمی در زمینه کوانتوم رسید

با حسگرهای فضایی، دانشمندان اطلاعات بیشتری درباره سیارات و قمرها خواهند داشت.

ناسا مدت زیادی است که در آزمایشگاه Cold Atom روی ذرات کوانتومی تحقیق می‌کند، توانسته از اتم‌هایی با دمای پایین برای اندازه‌گیری ارتعاشات فضایی استفاده کند؛ دستاوردی که یک گام روبه‌جلو در استفاده از ذرات کوانتومی در فضا محسوب می‌شود.

براساس گزارش وب‌سایت «Phys»، تیم علمی آزمایشگاه اندازه‌گیری‌های خود را با تداخل‌سنج اتمی انجام دادند تا به اطلاعات دقیق‌تری از ماهیت گرانش، میدان‌های مغناطیسی و سایر نیروها دست پیدا کنند. در زمین نیز مهندسان این ابزار را در راستای بررسی ماهیت گرانش و فناوری‌های لازم برای ناوبری هواپیما و کشتی به‌کار می‌گیرند.

حسگرهای فضایی دقت بالایی در اندازه‌گیری گرانش دارند و اطلاعات دقیقی را در اختیار دانشمندان می‌‌گذارند. برای مثال این حسگرها با بررسی تغییرات گرانشی، می‌توانند داده‌های مهمی را پیرامون سیارات و قمرهای منظومه شمسی ارائه دهند. علاوه‌براین، اندازه‌گیری دقیق گرانش می‌تواند در ایده‌های فعلی دانشمندان پیرامون ماهیت ماده تاریک و انرژی تاریک، دو راز اصلی کیهان‌‌شناسی، اثر بگذارد.

آزمایشگاه Cold Atom ناسا

این دستاورد نشان می‌دهد که تجهیزات کوانتومی می‌توانند برای مدت طولانی آن‌هم بدون مراقبت مداوم انسان‌ها در فضا کار کنند. این امر فرصت‌های جدیدی را در استفاده از فناوری‌های کوانتومی برای مطالعه گرانش و بهبود سیستم‌های ناوبری ایجاد خواهد کرد.

فضای تحقیقاتی Cold Atom

ناسا در سال 2018 آزمایشگاه Cold Atom را راه‌اندازی کرد تا فضای بهتری را برای مطالعات کوانتومی در این فضا مهیا کند؛ جایی که با کاهش شدید دما، اتم‌ها بعضاً رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهند و دانشمندان را به تحقیق درباره واکنش‌هایشان مشغول می‌کنند.

علاوه‌براین سردشدن اتم‌ها باعث می‌شود تا دانشمندان مدت زمان طولانی‌تری را به بررسی رفتارهای اتم‌ها و امواج اختصاص دهند. در همین راستا ابزارهای ویژه‌ای نیز استفاده می‌شود. با این تفاسیر، دانشمندان احتمال می‌دهند که در آینده با اکتشافات بیشتری در این زمینه مواجه خواهند شد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋