امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بتای هوش مصنوعی Grok-2 با قابلیت تولید تصویر در X منتشر شد

بتای هوش مصنوعی Grok-2 با قابلیت تولید تصویر در ایکس منتشر شد

مدل زبانی جدید xAI دارای دو نسخه است: Grok-2 و Grok-2 mini. هر دو نسخه اکنون در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده‌اند.

xAI، استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک، اعلام کرد نسخه بتای هوش مصنوعی Grok-2 را در دسترس کاربران قرار داده است. مدل جدید هوش مصنوعی گراک اکنون می‌تواند در شبکه اجتماعی ایکس تصویر تولید کند؛ البته دسترسی Grok در‌حال‌حاضر به کاربران پریمیوم و پریمیوم پلاس محدود است.

براساس معرفی xAI، مدل زبانی جدید این شرکت دو نسخه است: Grok-2 و Grok-2 mini. از هر دو نسخه نیز اکنون می‌توان در شبکه اجتماعی ایکس استفاده کرد. این مدل‌ جدید نسبت به مدل قبلی، Grok-1.5، در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های قابل‌توجهی کرده است که در جدول بنچمارک پایین می‌توانید مشاهده کنید:

بتای هوش مصنوعی Grok-2 با قابلیت تولید تصویر در ایکس منتشر شد
مقایسه بنچمارک‌های Grok-2 و Grok-2 mini با سایر مدل‌های هوش مصنوعی.

انتشار مدل Grok-2 در شبکه اجتماعی ایکس

علاوه‌بر اینکه اکنون نسخه بتای Grok-2 در شبکه اجتماعی ایکس در دسترس است، xAI قصد دارد اواخر این ماه میلادی هر دو نسخه آن را از طریق API در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد.

تصاویر اولیه‌ای که کاربران تولید کرده‌اند، نشان می‌دهد قابلیت تولید تصویر Grok هیچ‌ محدودیتی در ترسیم شخصیت‌های سیاسی ندارد و بسیاری از کاربران نیز در‌حال‌حاضر از این ویژگی بهره می‌برند؛ برای مثال تصاویر مختلفی از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، می‌سازند.

بتای هوش مصنوعی Grok-2 با قابلیت تولید تصویر در ایکس منتشر شد

بااین‌حال با نزدیک‌ شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، این شرکت احتمالاً برای افزودن محدودیت‌هایی در این زمینه با فشار قانونی سیاست‌گذاران مواجه خواهد شد. بدون محدودیت‌هایی در تولید تصویر، Grok می‌تواند به‌راحتی به ابزاری برای تولید اطلاعات نادرست در ایکس تبدیل شود. همچنین مشخص نیست تصاویر گراک واترمارک‌هایی دارد که بتوان مشخص کرد با هوش مصنوعی تولید شده‌اند یا خیر.

بتای هوش مصنوعی Grok-2 با قابلیت تولید تصویر در ایکس منتشر شد

همچنین باتوجه‌به تصویر بالا، مدل Grok از هوش مصنوعی FLUX.1 برای تولید تصاویر استفاده می‌کند. Black Forest Labs چند روز قبل از هوش مصنوعی Flux رونمایی کرد که با 12 میلیارد پارامتر بزرگ‌ترین مدل متن‌باز تبدیل متن به تصویر محسوب می‌شود.

xAI همچنین قصد دارد در ایکس و API آن قابلیت مکالمه چندوجهی را به Grok اضافه کند. همچنین با اضافه‌ شدن قابلیت تجزیه‌وتحلیل پست‌ها، می‌توان در آینده از این هوش مصنوعی برای نوشتن پاسخ‌های مختلف بهره برد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋