امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

این سازنده چینی مدعی ساخت سریعترین فناوری شارژ برای خودروهای برقی است: 10 تا 80 درصد در 10 و نیم دقیقه!

تولیدکننده چینی مدعی ساخت سریع‌ترین فناوری شارژ خودروهای برقی شد: 10 تا 80 درصد در 10 و نیم دقیقه!

سدان زیکر 007 مدل 2025 که چند روز دیگر در دسترس قرار می‌گیرد، اولین خودروی این شرکت چینی با باتری جدید خواهد بود.

شرکت خودروسازی چینی زیکر ادعا می‌کند که باتری‌های خودروی الکتریکی جدیدش سریع‌تر از سایر رقبا ازجمله تسلا شارژ می‌شوند. این شرکت می‌گوید با استفاده از ایستگاه‌های شارژ فوق‌سریع خود، باتری‌های ارتقایافته‌اش را می‌توان از 10 تا 80 درصد در 10 و نیم دقیقه شارژ کرد.

براساس گزارش BBC، سدان زیکر 007 مدل 2025 که چند روز دیگر در دسترس قرار می‌گیرد، اولین خودروی این شرکت چینی با باتری جدید خواهد بود. برای مقایسه، شرکت تسلا می‌گوید شارژ به مدت 15 دقیقه‌ به خودرو مدل 3 اجازه می‌دهد تا 282 کیلومتر را طی کند، یعنی کمتر از نیمی از برد مسافتی کامل این خودرو.

باتری جدید زیکر با رکورد سریع‌ترین شارژ در بازارخودروهای برقی

تولیدکننده چینی مدعی ساخت سریع‌ترین فناوری شارژ خودروهای برقی شد: 10 تا 80 درصد در 10 و نیم دقیقه!

زیکر می‌گوید این باتری حتی در هوای سرد نیز عملکرد خوبی دارد و می‌توان در دمای کمتر از منفی 10 درجه سانتیگراد آن را از 10 تا 80 درصد در کمتر از نیم ساعت شارژ کرد. زیکر پیش‌ازاین گفته بود که باتری جدید لیتیوم آهن فسفات آن به‌طور کامل در چین ساخته شده است.

گفتنی است که زیکر متعلق به غول خودرسازی چینی جیلی است؛ سازنده این باتری‌ها نیز Quzhou Jidian EV Tech است که خود متعلق به هلدینگ جیلی به‌شمار می‌آید.

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Sino Auto Insights می‌گوید که فناوری شارژ تسلا دیگر در این صنعت پیشرو نیست. ادعاهای جسورانه شرکت زیکر حتی اگر سریع‌ترین باتری خودروهای برقی نباشد، یکی از سریع‌ترین‌ها خواهد بود و همچنان یک دستاورد محسوب می‌شود.

در ماه مه، سهام زیکر وارد بازار بورس نیویورک شد و این اولین حضور بزرگ یک شرکت چینی در بازار ایالات متحده از سال 2021 محسوب می‌شود. این امر درحالی رخ داد که دولت بایدن 100 درصد مالیات گمرکی بر واردات خودروهای برقی چین وضع کرد. به‌طورکلی در چند سال اخیر مقامات ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر بازارهای بزرگ خودرو نگران گسترش سریع تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی در خارج از این کشور آسیایی شده‌اند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋