امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اروپایی ها ۹ شکایت علیه X به دلیل جمع آوری اطلاعات کاربران در آموزش Grok تنظیم کردند

اروپایی‌ها 9 شکایت علیه ایکس به‌دلیل جمع‌آوری اطلاعات کاربران در آموزش Grok ثبت کردند

جمع‌آوری داده‌های کاربران و استفاده از آن‌ها برای آموزش هوش مصنوعی Grok آغازگر جنگ حقوقی بزرگی علیه ایکس در اتحادیه اروپا شده است.

شبکه اجتماعی ایکس به علت جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات کاربران و استفاده از آن برای آموزش هوش مصنوعی Grok، با 9 شکایت جدید در اتحادیه اروپا مواجه شده است. شاکیان بر این باورند که شبکه اجتماعی ایکس بدون دریافت اجازه از کاربران اقدام به جمع‌آوری داده‌های آن‌ها کرده است.

به گزارش تک کرانچ، ماه گذشته یک کاربر تیزبین شبکه اجتماعی ایکس تنظیماتی را کشف کرد که نشان می‌داد این پلتفرم از داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی Grok استفاده می‌کند. افشای این موضوع سروصدای زیادی ایجاد کرد و حتی باعث شد تا رگولاتوری ایرلند شکایتی را علیه ایکس مطرح کند و انطباق عملکرد این پلتفرم با مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) را زیر سؤال ببرد.

 پلتفرم ایکس ممکن است با جریمه مالی سنگینی در اروپا مواجه شود

ایلان ماسک و ایکس

بنابر موازین GDPR، پلتفرم‌های آنلاین باید براساس یک مبنای قانونی معتبر، اقدام به استفاده از داده‌های کاربران کنند. شرکت‌های ناقض این قوانین ممکن است با جریمه‌ای معادل ۴ درصد از گردش مالی خود مواجه شوند. شبکه اجتماعی ایکس حالا با ۹ شکایت از طرف کشورهای اتریش، بلژیک، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، هلند، لهستان و اسپانیا مواجه شده است که این پلتفرم را به عدم رعایت قوانین اتحادیه اروپا برای آموزش هوش مصنوعی متهم می‌کند.

براساس ادعای انجمن غیرانتفاعی حقوق حریم خصوصی noyb، شبکه اجتماعی ایکس بدون اینکه اجازه لازم را از کاربران اخذ کند، از داده‌های شخصی بیش از ۶۰ میلیون کاربر اروپایی برای آموزش Grok استفاده کرده است.

«مکس شرمز»، مدیر انجمن noyb، دراین‌باره می‌گوید:

در سال‌های گذشته شاهد موارد بی‌شماری از اجرای ناکارآمد و جزئی [قوانین] توسط DPC بوده‌ایم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که ایکس کاملاً با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارد، و حداقل اجازه کاربران را در این زمینه اخذ می‌کند.

 بنابر گفته انجمن noyb، اقدامات DPC برای مقابله با ایکس تاکنون ناکافی بوده است و هیچ راهی برای کاربران وجود ندارد تا این شرکت را مجبور به حذف دادهای مصرف‌شده کنند. DPC از طریق دادگاه عالی ایرلند تلاش می‌کند تا جلوی استفاده بیشتر این پلتفرم از داده‌های کاربران را بگیرد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋