امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سقوط بازارهای سهام ادامه دارد؛ سقوط شدید ارزش اپل و شرکت های فناوری در بازار سهام آمریکا

ادامه سقوط بازارهای سهام؛ ریزش شدید ارزش اپل و شرکت‌های فناوری در بورس آمریکا

سهام شرکت‌های بزرگ فناوری با کاهش 6.3 درصدی انویدیا، 4.1 درصدی آمازون و 4.8 درصدی اپل با افت شدید مواجه شدند.

در ادامه سقوط بازارهای بورس در آسیا و اروپا، بازارهای سهام آمریکا نیز در روز گذشته به‌شدت کاهش یافت. سهام اپل و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری دیروز در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار، وضعیت بدی داشتند. روز گذشته سهام اپل نزدیک به 5 درصد سقوط کرد و به 209 دلار رسید.

براساس گزارش BBC، سهام شرکت‌های بزرگ فناوری با کاهش 6.3 درصدی انویدیا، 4.1 درصدی آمازون و 4.8 درصدی اپل با افت شدیدی مواجه شدند. با افت قیمت سهام اپل، این شرکت مجموعاً 653 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را در روز دوشنبه از دست داد. در این میان، شاخص نزدک آمریکا نیز 3.4 درصد کاهش یافت و شاخص S&P 500 با 3 درصد کاهش، بزرگ‌ترین افت خود در حدود دو سال گذشته را تجربه کرد.

پیش‌ازاین، شرکت متعلق به «وارن بافت» تقریباً نیمی از سهام خود در اپل را در سه‌ماهه گذشته فروخت و این امر نیز ظاهراً در کاهش ارزش سهام غول کوپرتینو تأثیر داشته است.

لوگوی اپل

افت شدید سهام اپل و شرکت‌های بزرگ فناوری

در روز گذشته، سهام آلفابت 4.5 درصد، متا 2.5 درصد، آمازون 4.1 درصد و مایکروسافت 3.3 درصد سقوط کرد. نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سهام شرکت‌های بزرگ فناوری، به‌ویژه آن‌هایی که سرمایه‌گذاری زیادی در هوش مصنوعی انجام داده‌اند، بیش از حد ارزش‌گذاری‌شده است.

از سویی، سهام اپل پس از آن که یک قاضی فدرال در بعدازظهر دوشنبه رأی داد که گوگل اقدامات انحصارطلبانه داشته است، ضربه دیگری خورد. درحالی‌که این حکم مستقیماً به اپل مربوط نیست، اما چون گوگل به سازنده آیفون مبالغ هنگفتی پرداخت کرده تا موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون باشد، سهام اپل نیز کاهش یافت.

در فروردین‌ماه امسال، وزارت دادگستری و 19 ایالت نیز از اپل به دلیل انحصار در بازار گوشی‌های هوشمند شکایت کرده‌اند. تصمیم روز دوشنبه علیه گوگل می‌تواند بر نحوه اجرای حکم اپل در زمان محاکمه تأثیر بگذارد. آمازون و متا نیز با شکایت‌های ضدرقابتی از سوی دولت ایالات متحده روبه‌رو هستند.

همچنین چند روز قبل سهام اینتل با انتشار گزارش مالی ناامید‌کننده سه‌ماهه دوم خود، با سقوط بی‌سابقه‌ای مواجه شد و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که رقیبش، انویدیا که تراشه‌های هوش مصنوعی تولید می‌کند، عرضه آخرین محصول خود را به تعویق بیندازد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋