امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

شورولت کوروت ZR1 مدل 2025 معرفی شد؛ قدرتمندترین آمریکایی با موتور V8

شورولت کوروت ZR1 مدل 2025 معرفی شد؛ قوی‌ترین آمریکایی با موتور V8

قوانین سخت‌گیرانه محیط‌زیستی و اجبار دولت‌ها به توسعه خودروهای برقی باعث شده است خودروهای عضلانی آمریکایی تحت‌فشار قرار گیرند. بااین‌حال شورولت کوروت ZR1 مدل 2025 بازهم ثابت کرد خودروهای عضلانی در سخت‌ترین شرایط هم زنده ...

قوانین سخت‌گیرانه محیط‌زیستی و اجبار دولت‌ها به توسعه خودروهای برقی باعث شده است خودروهای عضلانی آمریکایی تحت‌فشار قرار گیرند. بااین‌حال شورولت کوروت ZR1 مدل 2025 بازهم ثابت کرد خودروهای عضلانی در سخت‌ترین شرایط هم زنده می‌مانند! این خودرو اسپرت جذاب اکنون به قوی‌ترین خودرو آمریکایی با موتور V8 شده است!

مشخصات شورولت کوروت ZR1 مدل 2025

باید اشاره کنیم که موتورهای V8 نماد خودروهای آمریکایی به حساب می‌آیند؛ بدیهی است که ماسل‌کار یا خودرو عضلانی آمریکایی به موتور V8 مجهز باشد. شورولت کوروت ZR1 نیز به پیشرانه V8 با توربوشارژرهای دوقلو 5.5 لیتری مجهز شده است. این پیشرانه حداکثر 1064 اسب‌بخار قدرت و 1122 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. محدوده قرمز این پیشرانه، حداکثر دور موتور، نیز روی 8000 دوربردقیقه قرار دارد. حداکثر سرعت کوروت ZR1 346 کیلومتربرساعت اعلام شده است. این خودرو مسافت 400 متر یا یک‌چهارم مایل را در کمتر از ده ثانیه طی می‌کند. البته مالک شورولت کوروت ZR1 مدل 2025 می‌تواند این خودرو را به پکیج ZTK مجهز کند و نیروی روبه‌پایین آن را به 544 کیلوگرم برساند.

موتور LT7

کوروت ZR1 علاوه‌براینکه قوی‌ترین خودرو آمریکایی با موتور V8 به حساب می‌آید، نخستین مدل کوروت است که بیش از هزار اسب‌بخار قدرت دارد. آخرین مدل ZR1 قدرتی معادل 755 اسب‌بخار داشت. موتور ZR1 جدید با نام LT7 شناخته می‌شود که نسخه به‌روزشده و بهینه‌سازی‌شده از موتور LT6 Z06 نسل‌های پیشین کوروت است. بخش‌های مختلف این موتور همچون پیستون‌ها و میل‌لنگ تغییر کرده‌اند که حاصل آن تولید راندمان بیشتر است. توربین‌های توربوشارژر نیز اکنون از ماده خاصی به نام «MAR» ساخته شده‌اند که دوام بیشتری دارد. البته گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه که در سایر مدل‌های کوروت C8 موجود است، روی مدل ZR1 نیز نصب شده است.

شورولت بهتر از بوگاتی!

شورولت کوروت ZR1

مهندسان شورولت با استفاده از دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی و رینگ‌های فیبرکربنی، وزن خودرو را تا حد امکان کاهش داده‌اند. کوروت ZR1 مدل 2025 دارای وزن خالص 1664 کیلوگرم است. برای مقایسه باید بدانید کوروت C8 استاندارد 1704 کیلوگرم وزن دارد. نسبت قدرت به وزن شورولت کوروت ZR1 اکنون بهتر از بوگاتی ویرون است. قیمت تقریبی شورولت کوروت ZR1 معادل 150 هزار دلار (8.7 میلیارد تومان) اعلام شده است. تولید و عرضه این خودرو سال 2025 آغاز خواهد شد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋