بخش عمدهای از خریداران این دو گوشی را کاربران جوان تشکیل میدهند.
حدود دو هفته پیش سامسونگ طی رویداد آنپکد تابستانه ۲۰۲۴، از نسل جدید گوشیهای تاشو خود، یعنی گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ رونمایی کرد. پس از این رویداد، کاربران میتوانند در بازارهای مختلفی ازجمله بازار داخلی کره جنوبی، این دو گوشی را پیشخرید کنند. اکنون شاهد کاهش ۱۱ درصدی پیشخرید این گوشیها نسبت به نسل قبل در کره هستیم.
بهگزارش رسانه کرهای KoreaHerald و به نقل از سامسونگ، تا دو روز پیش (پنجشنبه، ۱۸ ژوئیه)، ۹۱۰ هزار گوشی گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ در کره جنوبی پیشخرید شده بود؛ درحالیکه این عدد در بازه زمانی مشابه برای نسل قبل به حدود ۱ میلیون دستگاه میرسید.
زد فلیپ ۶ بهعنوان گوشی محبوب کاربران، سهم ۶۰ درصدی در این بخش دارد و پیشخرید دیگر گوشی کرهایها، یعنی گلکسی زد فولد ۶ نیز نسبت به نسل قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر برای اولینبار، جامعه هدف سامسونگ، یعنی کاربران ۲۰ تا ۴۰ ساله بیش از ۵۰ درصد خریداران را تشکیل میدهند؛ درحالیکه سال قبل این رقم ۴۳ درصد بود.
اما ظاهراً جدا از این دو گوشی، سامسونگ روی ساخت و عرضه نسخه باریکتری از گلکسی زد فولد ۶ کار میکند و احتمالاً در سهماهه چهارم 2024 رونمایی خواهد شد. کرهایها در نظر دارند حدوداً ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دستگاه از این گوشی تولید و در کشورهای بسیار کمی عرضه کند. بازار چین یکی از مقاصد این گوشی خواهد بود.
همچنین یک سازنده قطعات در زنجیره تأمین سامسونگ میگوید توسعه گلکسی زد فولد 6 اسلیم در سهماهه اول ۲۰۲۴ شروع شده است. فرایند توسعه گوشیهای ردهبالای سامسونگ معمولاً یک سال طول میکشد؛ بنابراین طبیعی است که رونمایی از این گوشی در فصل آخر ۲۰۲۴ یا حتی اوایل سال آتی میلادی انجام شود. علاوهبراین، عرضه رسمی گلکسی زد فولد ۶ و برادر کوچکترش نیز از سه مرداد آغاز خواهد شد.
پاسخ ها