امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سام آلتمن: شاید برای مکالمات کاربر با هوش مصنوعی باید حق حفظ حریم خصوصی وجود داشته باشد

سم آلتمن: شاید باید برای گفتگوهای کاربر با هوش مصنوعی حق رازداری وجود داشته باشد

حق رازداری در گفت‌وگو با هوش مصنوعی می‌تواند مشابه حق رازداری در گفت‌وگو با یک پزشک یا وکیل باشد.

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI به‌تازگی درباره امکان اعطای حق رازداری درمورد آنچه مردم به هوش مصنوعی می‌گویند، صحبت کرد. همانطور که سیستم‌های هوش مصنوعی محبوب‌تر می‌شوند، حفاظت از اطلاعات حساسی که مردم با این سیستم‌ها به اشتراک می‌گذارند نیز بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. به عبارتی سم آلتمن این مسئله را پیش می‌کشد که همانند ارتباط بین یک مراجعه‌کننده با پزشک یا وکیل، آیا مکالمات با هوش مصنوعی نیز باید تحت قانون رازداری قرار بگیرد یا خیر.

سم آلتمن به‌همراه «آریانا هافینگتون»، نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور در مصاحبه اخیر خود با The Atlantic گفت که جامعه ممکن است «تصمیم بگیرد که نسخه‌ای از حق [رازداری] به هوش مصنوعی اعطا شود».

سم آلتمن می‌گوید:

«وقتی با یک پزشک یا وکیل صحبت می‌کنید، یک حق قانونی وجود دارد. وقتی با یک هوش مصنوعی صحبت می‌کنید، درحال‌حاضر چنین مفهومی وجود ندارد، اما شاید باید وجود داشته باشد.»

حق رازداری در مکالمات بین هوش مصنوعی و کاربران

موضوع رازداری در خلال گفت‌وگو با مدیرعامل OpenAI و آریانا هافینگتون درمورد سرمایه‌گذاری جدید آ‌ن‌ها، Thrive AI Health مطرح شد. این شرکت وعده یک مربی سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی را می‌دهد که داده‌های سلامتی کاربران را ردیابی می‌کند و توصیه‌های شخصی درباره مواردی مانند خواب و تغذیه ارائه می‌دهد.

سم آلتمن: شاید باید برای گفتگوهای کاربر با هوش مصنوعی حق رازداری وجود داشته باشد

از آنجایی که در چند وقت اخیر شرکت‌های فناوری مختلف سیستم‌ها و محصولات هوش مصنوعی زیادی منتشر کرده‌اند، تنظیم نحوه ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری داده‌ها به یک موضوع داغ در رسانه‌های جهانی تبدیل شده است. از سویی قوانینی مانند HIPAA، افشای اطلاعات حساس بیماران را توسط پزشکان غیرقانونی می‌کند. این قرارداد به منظور کمک به مردم در افزایش صداقت با پزشکان طراحی شده است.

اما همچنان برخی از مردم هنوز در مطرح‌کردن برخی مسائل با پزشک خود کاملاً صادق نیستند. منتها به گفته سم آلتمن، اکثر مردم مایل هستند اطلاعات شخصی خود را با مدل‌های زبانی بزرگ درمیان بگذارند. به همین دلیل، می‌توان انتظار داشت پروژه او با آریانا هافینگتون در زمینه سلامت به موفقیت برسد.

بااین‌حال، سم آلتمن می‌گوید بسیار مهم است برای مردم روشن شود که حریم خصوصی داده‌ها چگونه کار می‌کند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋