امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اولین المپیک ورزشی الکترونیک در سال 2025 در عربستان سعودی برگزار می شود

اولین المپیک ورزش‌های الکترونیک در سال 2025 در عربستان برگزار خواهد شد

عربستان در زمینه گیمینگ رویداد بزرگی را میزبانی خواهد کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که المپیک ورزش‌های الکترونیک در سال 2025 در کشور عربستان سعودی برگزار می‌شود؛ این همکاری به عنوان بخشی از مشارکت 12 ساله با کمیته ملی المپیک عربستان انجام می‌گیرد. شهر میزبان و تاریخ دقیق این رویداد هنوز مشخص نشده است، همچنین هنوز معلوم نیست که چه بازی‌هایی در این مسابقات حضور خواهند داشت.

کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید فدراسیون‌های بین‌المللی و کمیته‌های ملی المپیک که درحال‌حاضر در زمینه ورزش‌های الکترونیکی فعال هستند، اولین گزینه‌ها برای مشارکت در این رویداد در نظر گرفته می‌شوند. این سازمان رویکردی مشابه آن‌چه سال گذشته در یک رویداد آزمایشی برگزار شد را اتخاذ کرده که در آن گیمرها در بازی‌هایی مانند Gran Turismo ،Fortnite ،Just Dance ،Zwift و حتی برخی بازی‌های موبایلی رقابت کردند که کمتر کسی تابه‌حال نام آن‌ها را شنیده بود.

المپیک ورزش‌های الکترونیک

بازی‌هایی که ممکن است در المپیک ورزش‌های الکترونیک حضور داشته باشند

IOC به دنبال واردکردن ورزش‌های الکترونیکی محبوب و قانونی به این رقابت‌ها است. طبق گزارش «اکیپ»، این سازمان درحال مذاکره با ناشران Rocket League ،Street Fighter و League of Legends است تا این بازی‌ها را به المپیک ورزش‌های الکترونیک بیاورد. این رویداد ممکن است هر دو سال یک‌بار برگزار شود و گفته می‌شود کره جنوبی و ایالات متحده نیز درحال مذاکره برای میزبانی رویداد سال‌های آینده هستند.

IOC سال‌ها درحال بررسی این بود که آیا یک رویداد رسمی ورزش‌های الکترونیک را برگزار کند یا خیر؛ بااین‌حال، انتخاب عربستان سعودی به عنوان میزبان افتتاحیه بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک با توجه به چالش‌های حقوق بشری این کشور، یک انتخاب بحث‌برانگیز است.

ظاهراً این کشور آسیایی برای بهبود وجهه سیاسی و اجتماعی خود در تلاش است از سرگرمی، ورزش و بازی‌های الکترونیکی استفاده کند. عربستان میلیاردها دلار برای مشارکت در بازی‌های الکترونیکی و رویدادهای مربوط به آن سرمایه‌گذاری کرده است. باید منتظر ماند و دید که چنین رویدادی چقدر می‌تواند توجه گیمرها را به خود جلب کند و برای عربستان سوددهی داشته باشد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋