مطالعه جدیدی نشان میدهد که تقریباً تمامی مقالههای تولیدشده با هوش مصنوعی برای آزمونهای دانشگاههای بریتانیا، قابل شناسایی نبودهاند.
مطالعه جدیدی نشان میدهد که تقریباً تمامی مقالههای تولیدشده با هوش مصنوعی برای آزمونهای دانشگاههای بریتانیا، قابل شناسایی نبودهاند.
پژوهشگران دانشگاه ردینگ میگویند این مقالهها بهطور میانگین نمرات بالاتری نسبت به مقالههای نوشته شده توسط دانشجویان کسب کردهاند. یافتههای این مطالعه در مجله علمی PLOS ONE منتشر شده است.
تقریباً تمامی مقالههای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای آزمون اخیر در سیستمهای آزمونی دانشگاههای بریتانیا، قابل شناسایی نبودند.
هوش مصنوعی پیشتر ثابت کرده است که میتواند در آزمونها موفقتر عمل کند. این امر باعث شده است برخی مدارس و دانشگاهها استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی نظیر ChatGPT را برای دانشجویان ممنوع کنند.
با این حال، طبق مطالعات جدید اعمال این قانون چالشبرانگیز بوده است و نتوانسته موفق باشد. پژوهشگران مقالاتی را که توسط هوش مصنوعی نوشته شده بود، برای پنج دوره مختلف کارشناسی رشته روانشناسی در این دانشگاه ارسال کردند. آنها دریافتند که 94 درصد از این مقالات در آنچه که به عنوان یک مطالعه موردی «آزمون تورینگ» نامیده میشود، قابل شناسایی نبودند.
این آزمون به نام ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر بریتانیایی، آلن تورینگ، در سال ۱۹۵۰ نامگذاری شده است و توانایی یک ماشین در نمایش رفتار هوشمند مشابه انسان را اندازهگیری میکند.
نویسندگان این مطالعه عنوان کردند که این یافته بسیار نگرانکننده است. آنها در این مطالعه اشاره کردند که بهطور کلی، نرخ شناسایی 6 درصدی عدد بسیار کمی است. آنها اضافه کردند که به احتمال زیاد دانشجویان خروجی هوش مصنوعی را تغییر میدهند تا کمتر قابل شناسایی باشد.
علاوه بر این، در 83.4 درصد از موارد، مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی نمرات بالاتری نسبت به گروه تصادفی از همان تعداد مقالات نوشته شده توسط خود دانشجو کسب کردند.
نویسندگان این مطالعه در بیانیهای عنوان کردند که نتایج آزمون تورینگ، جامعه آموزشی جهانی را به پذیرش یک وضعیت جدید هدایت میکند. بهنظر میرسد با آمدن هوش مصنوعی لازم است سیاستها و راهکارهای جدیدی برای بررسی وضعیت دانشجویان درنظر گرفته شود.
پاسخ ها