امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

انتشار عکس‌های منتسب به نمونه اولیه Pixel Fold که هرگز به بازار نیامد

انتشار عکس‌های منتسب به نمونه اولیه پیکسل فولد که هرگز به بازار نیامد

ظاهراً این دستگاه در صورت عرضه، مشخصات فنی نسبتاً ضعیفی داشت.

گوشی پیکسل فولد گوگل در مقایسه با نسل اول گوشی‌های تاشو برندهای دیگر نسبتاً دیر عرضه شد. این گوشی که سرانجام در اواسط سال 2023 عرضه شد، در واقع بعد از نسخه پنجم گوشی گلکسی زد فولد سامسونگ به بازار آمد و شرکت‌های دیگر نیز تلفن تاشو خودشان را عرضه کرده بودند. اما این وضعیت می‌توانست بسیار متفاوت باشد؛ چون گوگل در واقع یک سال قبل، نمونه اولیه‌ای از Pixel Fold را آماده کرده بود، اما تصمیم گرفت آن را کنار بگذارد، زیرا «به اندازه کافی خوب» نبود.

گوشی پیکسل فولد

درحالی‌که از قبل می‌دانستیم این گوشی وجود داشته است، اما هرگز عکس‌ها و مشخصات آن را ندیده بودیم. حالا امروز این موضوع تغییر کرده است. اخیراً عکس‌هایی از یک گوشی تاشو شبیه پیکسل فولد منتشر شده که برای اولین‌بار در انجمن گفت‌وگوی وب‌سایت XDA ظاهر شده است. گمانه‌زنی‌هایی درباره صحت این عکس‌ها وجود دارد اما طبق اطلاعات منبعی آگاه و به نقل از اندروید آتوریتی، به‌نظر می‌رسد که این عکس‌ها واقعی است و این گوشی تاشو با اسم رمز «pipit» درحال ساخت بود.

انتشار عکس‌های منتسب به نمونه اولیه پیکسل فولد که هرگز به بازار نیامد

لازم به ذکر است که دستگاه‌هایی با اسم رمز «pipit» و «passport» که هر دو شایعه شده بودند، در واقع یک دستگاه هستند. درحالی‌که آن‌ها در مقطعی پروژه‌های متفاوتی بودند، در نهایت به یک دستگاه واحد تبدیل شدند که همچنان «pipit» نامیده می‌شد.

انتشار عکس‌های منتسب به نمونه اولیه پیکسل فولد که هرگز به بازار نیامد

Pixel Fold لغوشده ظاهری آشنا دارد. تنها ویژگی که به وضوح آن را از نسخه نهایی متمایز می‌کند، یک نوار شیشه‌ای یکپارچه دوربین عقب است که آن را بسیار شبیه به پیکسل 6 می‌کند. پیکسل فولدی که به بازار آمد، دارای یک ماژول دوربین کوچک‌تر از فلز صیقلی است که با ظاهر پیکسل 7 پرو مطابقت زیادی دارد.

در غیر این صورت، این دستگاه از نظر ابعاد، قاب، لولا و صفحه‌نمایش، تقریباً شبیه به پیکسل فولد فعلی است.

انتشار عکس‌های منتسب به نمونه اولیه پیکسل فولد که هرگز به بازار نیامد

دیگر مشخصات پیکسل فولد لغوشده

اگر قرار بود «pipit» عرضه شود، چند ماه پس از سری پیکسل 6 به‌بازار می‌آمد؛ بنابراین واضح است که مشخصات آن در مقایسه با نسل اول Pixel Fold که بر اساس پیکربندی اولیه پیکسل 7 ساخته شده بود، یک نسل عقب باشد. پیکسل 7 به جای تراشه تنسور G2 به‌همراه اگزینوس مودم 5300، با تراشه نسل اول Tensor و اگزینوس مودم 5123 عرضه شد که مشکلات فنی مختلفی را نیز به‌همراه داشت.

به‌طور مشابه، pipit دارای تنظیمات دوربین قدیمی‌تر بود. درحالی‌که نسل اول پیکسل فولد با دوربین‌های ارتقایافته‌اش شباهت بیشتری به پیکسل 7a داشت، «پیپت» تنظیمات بسیار قدیمی‌تری با سنسور دوربین سونی IMX363 داشت که در سال 2018 روی پیکسل 3 عرضه شد!

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋