امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

خودروی برقی و مقرون به صرفه فولکس واگن ID.1 تا سال 2027 وارد بازار خواهد شد

خودرو برقی و مقرون‌به‌صرفه فولکس واگن ID.1 تا سال 2027 به بازار می‌آید

خودروساز آلمانی اعلام کرد خودرو برقی رمقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه بازار خواهد کرد. این خودرو احتمالا با نام فولکس واگن ID.1 شناخته خواهد شد.

شرکت آلمانی فولکس واگن از دهه‌ها پیش تاکنون، به عنوان پرچمدار در بخش خودروهای اقتصادی شناخته شده است. این شرکت اکنون به لطف پیشرفت‌های فناوری، قادر است تا یک خودرو برقی مقرون‌به‌صرفه بسازد. خودروساز آلمانی اعلام کرده است که خودرو برقی مقرون‌به‌صرفه بیست هزار یورویی را تا سال 2027 روانه بازار خواهد کرد. این خودرو احتمالا با نام فولکس واگن ID.1 شناخته خواهد شد.

فولکس واگن ID.1 رقیب یک خودرو اروپایی مقرون‌به‌صرفه دیگر یعنی سیتروئن e-C3 خواهد بود. فولکس واگن ID.1 در اسپانیا ساخته خواهد شد. دو محصول مقرون‌به‌صرفه دیگر یعنی اشکودا اپیک و مدلی از کوپرا نیز در همین سایت به تولید خواهند رسید.

به گفته «توماس شفر» رییس فولکس واگن، تولید خودروهای برقی ارزان‌قیمت به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و کمبود منابع فیزیکی دشوار است. پیش از این نیز تولید تویوتا آیگو الکتریکی توسط خودروساز ژاپنی به دلیل هزینه‌های باتری لغو شده بود. شفر در اظهارات خود، خواهان حمایت دولت‌های اروپایی از ساخت خودروهای برقی ارزان‌قیمت در این قاره شد.

فولکس واگن ID.1، یک خودرو شهری خواهد بود

خودروساز آلمانی سال گذشته مدل مفهومی ID.2all‌ را رونمایی کرد و اکنون در تلاش است تا مدلی کوچکتر یعنی ID.1 را به تولید برساند. فولکس واگن ID.1 جایگزین فولکس واگن آپ خواهد شد که اخیرا تولید آن متوقف شده است. «کای گرونتیز» رییس بخش توسعه فنی فولکس واگن در گفتگو با خبرگزاری اتوکار، فاش کرد که اولین طرح‌های خودرو کامل شده‌اند و توسعه آن در حال انجام است.

فولکس واگن ID.1

گرونیتز علاوه بر اعلام توسعه مدل جدید، اعلام کرد که ممکن است مدل جدید با نام آپ بازگردد. فولکس واگن تصمیم دارد تا نام‌های درخشان خود نظیر گلف، پاسات و تیگوان را در عصر خودروهای برقی باقی نگه دارد. از این رو تحلیل‌گران حدس می‌زنند که روش نام‌گذاری عددی خودروهای برقی فولکس واگن، به زودی با نام‌های خاطره‌انگیز این برند جایگزین خواهند شد.

البته فولکس واگن ID.1 خودرویی همه‌جانبه نیست و تنها می‌تواند به عنوان یک اتومبیل شهری ایفای نقش کند. فولکس واگن آپ الکتریکی که سال گذشته کنار گذاشته شد، حداکثر برد 258 کیلومتر داشت و با سرعت 37 کیلووات ساعت شارژ می‌شد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋