امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

صندوق نوآوری 8 بسته جدید برای حمایت از پایگاه های دانش طراحی کرد

صندوق نوآوری ۸ بسته جدید برای حمایت از  دانش‌بنیان‌ها طراحی کرد

صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد برنامه‌های جدیدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

«صندوق نوآوری و شکوفایی» ۸ بسته جدید برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی کرده و قرار است هر هفته از یکی از این بسته‌ها رونمایی کند.

به گزارش دیجیاتو، «روح‌الله ذوالفقاری»،‌ معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، امروز در نشستی خبری درباره این برنامه‌های حمایتی توضیح داد: «برای شرکت‌های نوپا با فروش زیر ۵ میلیارد تومان، برنامه‌ای با نام «هزار فناور» تدوین کرده‌ایم که جزئیات آن بعداً منتشر خواهد شد.»

او در مورد مخاطبان دیگر بسته‌ها نیز گفت: «برای شرکت‌هایی که فروشی بین ۵ تا ۵۰۰ میلیارد تومان دارند نیز در قالب برنامه «جهش» بسته‌ای در نظر گرفته‌ایم. گام بعدی شرکت‌هایی هستند که نیاز به توسعه زیرساخت‌های خود دارند و در قالب برنامه «توانا» می‌توانند این کار را انجام دهند.»

معاون صندوق نوآوری افزود: «همچنین به شرکت‌هایی با فروش ۵۰۰ میلیارد تومان به بالا در قالب برنامه «ضامن» کمک می‌کنیم از طریق بازار سرمایه تأمین مالی کنند.»

ذوالفقاری ادامه داد: «گروه بعدی شرکت‌هایی هستند که می‌توانند با استفاده از روش تامین مالی جمعی سرمایه خود را تامین کنند که در قالب برنامه «شکوفا» از آن‌ها حمایت می‌کنیم. بسته بعدی مربوط به کارآفرینی از طریق محصولات دانش‌بنیان است که می‌توانند کسب‌وکارهای خانگی ایجاد کنند.»

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری در ادامه گفت: «بسته دیگر برای زایش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری جدید در قالب برنامه «رویش» است.»

مخاطب آخرین بسته‌ صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خیرین هستند و این بسته مربوط به حمایت‌های اجتماعی می‌شود.

۶ همت تسهیلات، ۷۰ همت رشد فروش

ذوالفقاری در ادامه این نشست در مورد مسیرهای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توضیح داد:‌ «صندوق نوآوری و شکوفایی با چهار روش از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند: وام‌های مستقیم، ضمانت‌نامه‌هایی که برای دریافت وام از شبکه بانکی یا واردات تجهیزات در اختیار شرکت‌های قرار می‌گیرد، سرمایه‌گذاری‌های خود صندوق و خدمات توانمندسازی و کمک‌های بلاعوض.»

او آماری از ضمانت‌نامه‌های ارائه‌شده به شرکت نیز ارائه داد و گفت: «در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه ارائه دادیم. همچنین شرکت‌ها ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رشد تولیدشان دریافت کردند. فروش ۲۰۰ شرکتی که از این ۶ همت تسهیلات استفاده کردند ۷۰ همت افزایش یافت. یعنی ۱۲ برابر میزان تسهیلات‌شان رشد فروش ثبت کردند.»

آنطور که ذوالفقاری در این نشست خبری اعلام کرد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی با ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون الکتروموتور کم‌مصرف می‌توانند مصرف برق در کشور را ۵ تا ۱۰ هزار مگاوات کاهش دهند تا ناترازی برق رفع شود.

او شرکت‌هایی را که در حوزه‌های بهره‌وری انرژی، آب و محیط زیست و امنیت غذایی می‌کنند به عنوان اولویت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای حل مسائل این بخش‌ها عنوان کرد. ذوالفقاری در مورد اولویت‌ها از حیث فناوری نیز گفت: «هوش مصنوعی، میکرو الکترونیک و زیست فناوری سه حوزه فناوری مورد توجه ماست.»

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋