ابزار جدید Media Manager این شرکت به سازندگان و صاحبان محتوا اجازه میدهد جلوی آموزش هوش مصنوعی با محتوای خود را بگیرند.
OpenAI اعلام کرد که درحال توسعه ابزاری بهنام «Media Manager» است که تولیدکنندگان محتوا با آن میتوانند نحوه استفاده از آثار خود در آموزش هوش مصنوعی مولد را بهتر کنترل کنند. این ابزار در سال 2025 عرضه خواهد شد.
براساس اعلام OpenAI، ابزار Media Manager به سازندگان و صاحبان محتوا اجازه میدهد چگونگی استفاده از محتواهایشان در آموزش هوش مصنوعی را مشخص کنند. برای مثال میتوان برخی از مطالب را از فرایند آموزش هوش مصنوعی حذف کرد.
OpenAI میگوید که تا سال 2025 این ابزار را در اختیار تولیدکنندگان، صاحبان محتوا و رگولاتورها قرار میدهد تا در نهایت به یک استاندارد در آموزش هوش مصنوعی برسد. بااینحال، به گفته این شرکت، این امر مستلزم تحقیقات پیشرفته یادگیری ماشینی برای ساختن اولین ابزار در نوع خود است؛ چنین ابزاری به این شرکت کمک میکند متن، تصویر، صدا و ویدیوی دارای کپیرایت را در منابع متعدد شناسایی و ترجیحات سازنده را در آن منعکس کند.
بهنظر میرسد OpenAI در پاسخ به انتقادات فزاینده رسانههای مختلف درباره عدم رعایت کپیرایت در آموزش هوش مصنوعی چنین ابزاری را توسعه میدهد. اخیراً نیز هشت نشریه برجسته ایالاتمتحده ازجمله شیکاگو تریبون از OpenAI به دلیل نقض کپیرایت شکایت کردند.
هنوز هیچ هزینهای برای استفاده از این ابزار ذکر نشده است و احتمال دارد بهصورت رایگان ارائه شود، زیرا OpenAI ظاهراً میخواهد در زمینه توسعه هوش مصنوعی، خود را اخلاقمدار نشان دهد.
مدلهای هوش مصنوعی مولد ازجمله ChatGPT که میتوانند متون، تصاویر، ویدیوها و موارد دیگر را تجزیهوتحلیل و تولید کنند، برپایه تعداد زیادی محتوا که معمولاً از سایتهای عمومی گردآوری میشوند، آموزش میبینند. OpenAI نیز پیشازاین استدلال کرده بود که آموزش مدلهای پیشرفته هوش مصنوعی بدون استفاده از محتواهای دارای کپیرایت غیرممکن است.
پاسخ ها