امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اسپیس ایکس ظاهرا در حال ساخت شبکه ای از ماهواره های جاسوسی برای ایالات متحده است

اسپیس‌ایکس ظاهراً درحال ساخت شبکه‌ای از ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا است

ظاهراً این شبکه طبق یک قرارداد محرمانه 1.8 میلیارد دلاری بین اسپیس‌ایکس و دفتر ملی شناسایی آمریکا (NRO) درحال ساخت است.

رویترز در گزارش جدیدی به واحد استارشیلد (Starshield) اسپیس‌ایکس اشاره کرده که ظاهراً از سال 2021، طبق یک قرارداد محرمانه با دفتر ملی شناسایی آمریکا (NRO)، درحال ساخت شبکه‌ای متشکل از صدها ماهواره جاسوسی برای این آژانس بوده است.

رویترز در گزارش خود می‌گوید که اسپیس‌ایکس ظاهراً برای یک آژانس آمریکایی درحال ساخت شبکه‌ای از «صدها ماهواره با قابلیت تصویربرداری از زمین است که می‌توانند به‌عنوان یک گروه در مدارهای پایین زمین کار کنند.» در همین رابطه، وال استریت ژورنال در ماه فوریه به وجود یک قرارداد محرمانه 1.8 میلیارد دلاری بین اسپیس‌ایکس و یک آژانس دولتی بی‌نام اشاره کرده بود.

اسپیس‌ایکس ظاهراً درحال ساخت شبکه‌ای از ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا است

اسپیس‌ایکس از Starshield به‌عنوان یک شبکه ماهواره‌ای امن متمرکز بر دولت یاد کرده است و ایلان ماسک سال گذشته میلادی توضیح داده بود که این شبکه متعلق به دولت ایالات‌متحده است و توسط نیروی فضایی وزارت دفاع کنترل می‌شود.

در پاییز گذشته نیز واحد تجاری اسپیس‌ایکس قراردادی با نیروی فضایی ایالات‌متحده برای ارائه ارتباطات ماهواره‌ای از طریق سرویس استارلینک به ارتش امضا کرده بود.

اسپیس‌ایکس ظاهراً درحال ساخت شبکه‌ای از ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا است

جاسوسی با ماهواره‌های فضایی توسط دولت آمریکا

به‌ گفته رویترز، اگر قرارداد NRO موفقیت‌آمیز باشد، «توانایی دولت و ارتش ایالات‌متحده برای شناسایی سریع اهداف بالقوه خود در هر نقطه از جهان به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.» البته هنوز مشخص نیست که این شبکه چه‌ زمانی شروع به کار خواهد کرد یا اینکه شرکت‌های دیگری در ساخت آن همکاری می‌کنند یا خیر.

سخنگوی NRO از اظهارنظر درباره یافته‌های رویترز خودداری کرد و به این رسانه گفت که درحال کار روی توسعه «توانمندترین، متنوع‌ترین و انعطاف‌پذیرترین سیستم اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مبتنی بر فضاست که تاکنون در جهان وجود داشته است».

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋