امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اینفینیکس از فناوری خنک کننده CoolMax برای تلفن های همراه رونمایی کرد. کاهش دما تا 10 درجه

اینفینیکس از فناوری خنک‌کننده CoolMax برای موبایل‌ها پرده برداشت؛ کاهش دما تا 10 درجه

شرکت اینفینیکس قصد دارد فناوری خنک‌کننده CoolMax را در گوشی‌های گیمینگ پیاده‌سازی کند. این فناوری دما را تا 10 درجه پایین می‌آورد.

با توجه به اینکه گوشی‌های گیمینگ روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شوند، کمپانی اینفینیکس (Infinix) با فناوری خنک‌کننده خود با نام CoolMax، قصد دارد عملکرد گوشی‌های گیمینگ را در بازی‌های سنگین، پایدار نگه دارد. این فناوری می‌تواند نسبت به فناوری‌های کولینگ دیگر، دمای گوشی را تا 10 درجه سانتی‌گراد خنک‌تر نگه دارد.

به گزارش گیزموچاینا، این فناوری روی یک گوشی با سخت‌افزار قدرتمند تست شد و عملکرد مناسبی داشت. اینفینیکس قصد دارد فعلاً این فناوری را روی گوشی آینده خود قرار دهد. انتظار می‌رود این گوشی سال جاری میلادی عرضه شود. درصورتی که فناوری یادشده عملکرد مناسبی بر روی این گوشی داشته باشد، احتمالاً تولیدکنندگان مختلف موبایل برای استفاده از این تکنولوژی درخواست خواهند داد.

عملکرد خنک‌کننده CoolMax بر روی یک گوشی آزمایشی

خنک‌کننده CoolMax که در یک گوشی گیمینگ ادغام شده، نتایج چشمگیری را نشان داده است. این فناوری درواقع یک سیستم داخلی است که یک خنک کننده ترمو-الکتریک را با یک فن، مستقیماً روی پردازنده قرار می‌گیرد و میان آن‌ها فقط خمیر حرارتی وجود دارد.

اینفینیکس از فناوری خنک‌کننده CoolMax برای موبایل‌ها پرده برداشت؛ کاهش دما تا 10 درجه

در یک گوشی آزمایشی مفهومی، خنک‌کننده CoolMax روی پردازنده دایمنسیتی 9300 مدیاتک تست شد. این پردازنده که دارای چهار هسته قدرتمند Cortex-X4 است، در برنامه AnTuTu موفق به کسب امتیاز فوق‌العاده 2.2 میلیون شد. این پردازنده توسط یک پلتفرم هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود که به طور هوشمند وظایف را در هسته‌های CPU توزیع و عملکرد بهینه را تضمین می‌کند.

برخلاف سایر گوشی‌های مخصوص بازی که صرفاً به خنک‌کنندگی با هوا متکی هستند، خنک‌کننده CoolMax ماژولی دارد که دما را فراتر از گردش هوای ساده، کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که گیمرها می‌توانند بدون گرم‌شدن بیش از حد دستگاه، انتظار عملکرد بهتر هنگام بازی‌های سنگین داشته باشند.

موبایلی که فناوری خنک‌کننده CoolMax روی آن اسمبل شده است، از یک پردازنده بصری Pixelworks نیز برای کمک به GPU استفاده می‌کند. این پردازنده نوید نرخ تازه‌سازی تا 180 هرتز برای رزولوشن‌های +FHD، و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز برای وضوح +QHD را می‌دهد. بنابراین استاندارد جدیدی برای نمایشگر گوشی‌های گیمینگ ایجاد می‌شود. در حالی که اینفینیکس قصد دارد تا اواخر سال 2024 یک گوشی گیمینگ عرضه کند، مشخصات دقیق آن هنوز در دست نیست، اما با توجه به پتانسیلی که در این گوشی مفهومی و فناوری خنک‌کننده CoolMax دیده می‌شود، انتظارات از آن بالا است.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋