امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ادامه روند نامطلوب شرکت های ایلان ماسک؛ کاهش 188 میلیارد دلاری ارزش تسلا در سال 2024

ادامه روند نامساعد شرکت‌های ایلان ماسک؛ کاهش 188 میلیارد دلاری ارزش تسلا در 2024

طبق گزارش اینسایدر، سهام تسلا از ابتدای سال تاکنون تقریبا 23 درصد کاهش یافته است.

«ایلان ماسک» سال 2024 را در شرایط نسبتاً نامتعادلی آغاز کرده است. ثروتمندترین فرد جهان در شرکت‌های تسلا، SpaceX و ایکس با مشکلات متفاوتی مواجه شده که شامل مواردی ازجمله کاهش ارزش تسلا و بایکوت ایکس توسط تبلیغ‌کنندگان می‌شود.

مهم‌ترین مشکل ایلان ماسک کاهش ارزش بازار تسلا است. پس از سال درخشان 2023، سهام این شرکت خودروسازی طبق گزارش اینسایدر، از ابتدای سال تاکنون تقریبا 23 درصد کاهش یافته است. از اقتصاد شکننده چین و کاهش احتمالی فروش جهانی خودروهای برقی که باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده به‌عنوان دلایل این اتفاق یاد شده است.

ادامه روند نامساعد شرکت‌های ایلان ماسک؛ کاهش 188 میلیارد دلاری ارزش تسلا در 2024

تسلا همچنین تاج‌و‌تخت خود به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان را به BYD چین واگذار کرده است. البته سهام این شرکت چینی نیز امسال حدود 18 درصد سقوط کرده است.

اینسایدر در محاسبات خود ادعا کرده که سقوط سهام تسلا باعث شده تا حدود 188 میلیارد دلار از ارزش این شرکت طی سال جاری کم شود. سهام تسلا در پایان معاملات روز جمعه در قیمت کمتر از 192 دلار بسته شد و ارزش این شرکت اکنون همچنان بیش از 600 میلیارد دلار است.

مشکلات ماسک در تسلا به همین مورد محدود نمی‌شود و ماه گذشته، قاضی دادگاه پاداش 56 میلیارد دلاری او را باطل کرده بود.

مشکلات ایلان ماسک در شرکت‌های دیگرش

ادامه روند نامساعد شرکت‌های ایلان ماسک؛ کاهش 188 میلیارد دلاری ارزش تسلا در 2024

ماسک در همین حال با مشکلات شرکت ایکس نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. او در اکتبر سال 2022 این شرکت را (که در آن زمان توییتر نام داشت) خریداری کرد و از آن زمان تاکنون، ایکس وضعیت بحرانی داشته است. اپل، دیزنی و IBM ازجمله شرکت‌های بزرگی هستند که خرید تبلیغات در ایکس را به دلیل پست‌های جنجالی «ایلان ماسک» از پاییز امسال متوقف کردند. پس از آن ماسک در یک سخنرانی ضمن انتقاد از رفتار این شرکت‌ها گفته بود:

«افرادی که می‌خواهند با تبلیغات از من باج‌خواهی کنند، با پول از من باج‌خواهی کنند، بهتر است به جهنم بروند. به جهنم بروید! پیغام من واضح است؟ امیدوارم که این‌گونه باشد.»

در نهایت، شرکت اسپیس ایکس نیز در مورد ادعای استفاده روسیه از پایانه‌های اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک مورد بحث قرار گرفته است. همچنین این شرکت تلاش‌های خود برای فرود روی ماه را یک بار دیگر به تأخیر انداخته است.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋