امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مدیر عامل دیوار: ایجاد موانع برای دسترسی به اینترنت باکیفیت مغایر با منافع ملی است

مدیرعامل دیوار: ایجاد مانع در دسترسی به اینترنت باکیفیت ضد منافع ملی است

مدیرعامل پلتفرم دیوار در گفت‌وگو با دیجیاتو بیان کرده است که وضعیت اینترنت کنونی، اثرات مخرب و خطرناکی برای کشور دارد.

مدیرعامل پلتفرم دیوار، معتقد است در دنیای امروز، دسترسی به اینترنت پرسرعت فراگیر و باکیفیت، یکی از معیارهای اصلی توسعه یافتگی در دنیا محسوب می‌شود و ایجاد مانع در مسیر دسترسی به اینترنت برای شهروندان، مساوی با ایجاد مانع در مسیر پیشرفت و توسعه کشور تلقی می‌شود. او همچنین باور دارد مانع‌تراشی در دسترسی به اینترنت، به ضرر منافع ملی بوده و ضد منافع شهروندان ایرانی به لحاظ توسعه یافتگی و رشد در مقایسه با پیشرفت‌های سایر کشورها است.

«اشکان آرمندهی» در خصوص گزارش وضعیت اینترنت که از سوی انجمن تجارت الکترونیک منتشر شده است گفت: «وضعیت کنونی اینترنت در ایران براساس جزییاتی که در گزارش انجمن درج شده، به زبان ساده منجر به عقب‌افتادگی ایران و ایرانی‌ها نسبت به بقیه جوامع در دنیا می‌شود. این اتفاق در حالی رخ داده که در بقیه کشورها رقابت سنگینی برای افزایش سرعت و بهبود کیفیت اینترنت وجود دارد و دولت‌ها در راستای فراگیر و ساده‌تر کردن دسترسی شهروندان‌ به اینترنت و همچنین ارتقا شاخص توسعه‌یافتگی تلاش می‌کنند.»

ساده‌ترین چیزها در ایران مسأله امنیتی است

مدیرعامل دیوار: ایجاد مانع در دسترسی به اینترنت باکیفیت ضد منافع ملی است

آرمندهی در پاسخ به این پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه امنیتی شدن اینترنت چه آسیبی به کیفیت آن و پاسخگویی دولت درباره آن زده گفت: «متاسفانه ساده‌ترین موضوعات در کشور، تبدیل به مسائل سیاسی و حساس در ابعاد ملی شمرده می‌شود. در کشور ما ساده‌ترین موضوعات، حتی رقص و آواز یک مرد بازنشسته در بازار شهرشان نیز یک موضوع امنیتی محسوب می‌شود. طبیعتا وقتی موضوعاتی مثل این مورد چنین وضعیتی پیدا می‌کنند و در نهایت هم کسی توضیح دقیقی برای شفاف‌سازی اصل داستان و منشا مشکل ارائه نمی‌دهد. موضوعی مثل اینترنت که دیگه جای خود را دارد.»

افزایش کیفیت اینترنت یعنی خدمت‌رسانی بهتر به مردم

آرمندهی باور دارد اینترنت باکیفیت و بدون اختلال مساوی است با افزایش کیفی و کمی استفاده شهروندان از خدمات آنلاین. او همچنین تأکید دارد افزایش تجربه و دانش شهروندان از اینترنت منجر به افزایش سطح انتظار و سلیقه عمومی در دریافت خدمات بهتر و روزآمدتر است: «زمانی که این افزایش آگاهی در جامعه وجود داشته باشد، کسب‌وکارها نیز خدمات بهتری را ارائه می‌کنند و مجموع این اتفاقات منجر به خلق یک اکوسیستم کارآمدتر و رشد اقتصاد دیجیتال خواهد شد.»

او در مورد اینکه اختلالات اینترنت چه هزینه‌هایی را بر دیوار تحمیل می‌کند و چه آسیب‌هایی به روند فعالیت و کاربران وارد می‌کند به دیجیاتو گفت: «اگر کسب‌وکارها و سرویس‌دهندگان، خودشان و سرویس‌هایشان را لحظه‌ به‌ لحظه بهتر نکنند، در دنیای پررقابت و پر سرعت کنونی حذف می‌شوند. چنین شرایطی هم برای سرویس‌دهنده‌هایی مثل ما و هم برای مردم و کاربران‌مان شرایط بُرد بُردی ایجاد می‌کند. زیرا باعث ترغیب ما برای تلاش مستمر در راستای ارائه بهتر خدماتمان شده و هم مردم روزبه روز سرویس‌های بهتر و باکیفیت‌تری دریافت می‌کنند. اگر برعکس این شرایط را متصور شویم، خسارت‌ها و هزینه‌های بسیاری را به‌وجود می‌آورد.»

او ادامه داد: «البته ما و بقیه شرکت‌های مشابه حتی در همین وضعیت همه تلاش‌مان را می‌کنیم که روزبه روز به کیفیت خدمات‌مان افزوده، ولی طبیعتا وقتی شرایط کلی به لحاظ دسترسی به اینترنت بدون اختلال سخت یا ناممکن باشد، خواه ناخواه بر روی کیفیت همه‌چیز تاثیر مخرب می‌گذارد. با در نظر داشتن شرایط کنونی، شاهد مهاجرت کردن نیروهای با تجربه و متخصص فنی هستیم. در چنین شرایطی برای پر کردن جای خالی چنین نیروهایی ما چه کاری از دست‌مان برمیاید؟

بازنگری در فیلترینگ ضروری است

مدیرعامل دیوار: ایجاد مانع در دسترسی به اینترنت باکیفیت ضد منافع ملی است

آرمندهی باور دارد فیلترینگ و مسدود کردن مسیرها، چیزی جز خود تحریمی، حذف خود از بازارهای جهانی به‌واسطه خودمان و دور شدن از مسیر توسعه است.

او در خصوص بازنگری در وضعیت فیلترینگ به دیجیاتو گفت بازنگری در فیلترینگ یک نیاز ضروری است: «همانقدر که تحریم‌ها به کشور آسیب می‌زند، این دست از اقدامات برای سرزمین خطرناک و مخرب هستند و طبیعتاً بازنگری در این نگاه نیاز ضروری امروز ما است.»

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋