امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مدیر عامل Abantettter: طبق گزارش کیفیت اینترنت، بررسی فیلترینگ یک اقدام حیاتی است

مدیرعامل آبان‌تتر: با توجه به گزارش کیفیت اینترنت، بازنگری فیلترینگ اقدامی حیاتی است

مدیرعامل آبان‌تتر در گفت‌وگو با دیجیاتو در راستای گزارش وضعیت اینترنت، به بررسی چالش‌های موجود در حوزه ارز دیجیتال پرداخت.

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر معتقد است که محدودیت‌ها و اختلالاتی که در اینترنت وجود دارد، به‌صورت مستقیم روی کسب‌و‌کارها اثر منفی می‌گذارد و بخش قابل‌توجهی از این تأثیرات درخصوص امنیت کاربران آن‌هاست.

با توجه به گزارش وضعیت اینترنت که از سوی انجمن تجارت الکترونیک تهران منتشر شده، اینترنت کشور از نظر شاخص‌هایی چون سرعت، کیفیت، فیلترینگ و محدودیت، در وضعیت بسیار ضعیفی در مقایسه با سایر کشورهای جهان قرار دارد. موانع و محدودیت‌هایی که در این راستا وجود دارد، محدود به حیطه خاصی نیست و تمام حوزه‌ها، به‌ویژه کسب‌وکارها را در بر می‌گیرد. صرافی‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال نیز به‌دلیل فعالیت‌های خود که در راستای مارکت جهانی است، با چالش‌ها و موانع بسیاری روبه‌رو هستند.

«فرهاد فلاح»، مدیرعامل صرافی آنلاین آبان‌تتر، دراین‌خصوص به دیجیاتو توضیح داد: «اگر افراد برای دور‌زدن محدودیت‌های اینترنت از فیلترشکن استفاده کنند یا به اپلیکیشن‌های نامعتبر و بدافزار متصل شوند، با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین با توجه به ناامنی حال‌حاضر اینترنت، اگر برخی سودجویان بخواهند بخشی از دیتای مشتری را به سرقت ببرند، می‌توانند خیلی راحت به اهداف خود برسند. بعضی از این بدافزارها کارشان این است که اگر آدرسی کپی شود که شبیه کیف‌پول رمزارز باشد، می‌توانند آن را با کیف‌پول خودشان جایگزین کرده و از طریق این موضوع سوءاستفاده کنند. اگر کاربران دقت لازم را نداشته باشند، مشکلات بسیاری در این راستا به‌وجود خواهد آمد.»

مدیرعامل آبان‌تتر ضمن تأکید بر موانعی که برای تریدرها وجود دارد، یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود برای کسب‌وکارهای ایرانی را عدم دسترسی به دیتاهای لازم از منابع اصلی دانست و لازمه آن را استفاده از اینترنت جهانی بیان کرد.

او دراین‌خصوص به دیجیاتو گفت: «گاهی یک‌سری آی‌پی‌ها در دیتاسنترها فیلتر می‌شود که اتفاقاً آی‌پی‌هایی است که کسب‌وکارها درحال فعالیت روی آن هستند. کسب‌وکارهایی مثل ما که با مارکت جهانی ارتباط دارند، از ارتباط اینترنت جهانی استفاده می‌کنند و این اختلال‌ها آسیب‌های بسیاری بر کسب‌و‌کارها، تریدرها و کاربران ایجاد می‌کند. مهم‌ترین چالش‌های کسب‌وکارهای ایرانی این است که چطور بتوانند دیتاهای لازم را از منبع اصلی خود به‌دست آورند. در حوزه رمزارز، کاربران نمی‌توانند از طریق اینترنت ایران با بلاکچین صحبت کنند و درخواستی بفرستند یا درخواستی دریافت کنند و این ارتباط تنها با اینترنت جهانی محقق می‌شود.»

او در این راستا افزود: «درخواست رفع فیلتر آی‌پی‌های مرتبط با کسب‌وکارها یک مسیر طولانی دارد که ممکن است مشکلات بسیاری برای کسب‌وکار به‌وجود بیاورد. این مشکلات تنها مختص صرافی‌ها نبوده و فراگیر است و برای کل اکوسیستم وجود دارد.»

مدیرعامل آبان‌تتر: با توجه به گزارش کیفیت اینترنت، بازنگری فیلترینگ اقدامی حیاتی است

او بازنگری در فیلترینگ برخی وب‌سایت‌ها و آی‌پی رِنج‌ها را امری ضروری دانست و توضیح داد: «اگر بخواهیم تجارتی پایدار در حوزه آی‌تی داشته باشیم، یک‌سری مراودات اینترنتی با آی‌پی اصلی در جهان وجود دارد و مسئله ضروری که در این وهله حائز اهمیت است، این است که بازنگری فیلترینگ برای بعضی وب‌سایت‌ها و آی‌پی رنج‌ها حداقل برای کسب‌وکارها رقم بخورد.»

فلاح موضوع امنیتی‌شدن اینترنت را کاملاً اشتباه می‌داند و معتقد است که ابزارهای مدرن می‌توانند کارکرد مثبت و مطلوب و یا منفی داشته باشند و نباید نگاه امنیتی به این مسائل داشت.

او در این راستا افزود: «راه‌حل ممنوعیت و مسدودسازی نیست و باید در این وهله به مقابله با مشکلات و چالش‌‌های به‌وجود‌آمده بپردازیم. اگر شخصی عمل نادرستی انجام دهد، اینترنت به‌طور کلی نباید فیلتر و یا بخش مهم آن ممنوع شود. باید بتوان از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و به بهره‌وری رسید. ما همچنین به پلتفرم‌هایی که در حوزه آموزش هستند، دسترسی نداریم و این موضوع در جایگاه خود فاجعه محسوب می‌شود.»

مدیرعامل آبان‌تتر درمورد مشکلات و اختلال‌هایی که در روند فعالیت به‌وجود می‌آید، گفت: «برای ما نیز اختلالات شدیدی ایجاد شده و بارها دسترسی‌هایمان به یک‌سری از سرورها قطع شده است. به همین دلیل ما مجبوریم سیستم‌های پیچیده‌ای از سرورهای مختلف بسازیم تا در صورت قطع‌شدن یکی از آن‌ها، سیستم بتواند مسیر دیگری برای ارسال درخواست‌ها بسازد. ساخت این سیستم‌های پیچیده متضمن صرف هزینه و زمان بسیاری است.»

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋