اچآر مارکت پلتفرمی برای یکپارچهسازی خدمات موردنیاز مدیران منابع انسانی برای بهینهسازی تصمیمگیریهایشان است.
جابویژن طی نشستی، از محصول جدید خود با نام «اچآر مارکت» رونمایی کرد. این محصول برای مدیران منابع انسانی شرکتها توسعه یافته است. اچآر مارکت بازارگاهی است که در آن محصولات موردنیاز شرکتها توسط تأمینکنندگان گوناگون به فروش گذاشته شده و مدیران منابع انسانی میتوانند محصولات موردنیاز خود را از این بازارگاه تهیه کنند.
صبح امروز، جابویژن از محصول جدید خود به نام اچآر مارکت رونمایی کرد و آن را «برنامهای برای تبدیلشدن به یک اکوسیستم منابع انسانی» معرفی نمود. «مهرداد ولایی»، بنیانگذار جابویژن، در ابتدای نشست، این گروه را یک اکوسیستم منابع انسانی معرفی کرد؛ یعنی هر آن چیزی که باید در منابع انسانی باشد، در جابویژن وجود دارد. جابویژن، کندو، نمایشگاه کار و میرانا تشکیلدهنده اکوسیستم منابع انسانی جابویژن هستند و جدیدترین عضو این گروه اچآر مارکت است.
او در ادامه آماری ارائه کرد که براساس آن، جابویژن با جمعیت عظیمی از کارجویان و کارفرمایان در ارتباط است و کار وصلکردن کارجو به کارفرما را انجام میدهد. به گفته ولایی، جابویژن با ۷۳۰۰۰ سازمان ارتباط دارد که این عدد چهار میلیون از افراد شاغل کشور را شامل میشود. این درحالی است که در بخش دولتی ۱۰ میلیون نفر فرد شاغل وجود دارد. ولایی افزود: «۲۶۰۰۰۰۰ همراه بهعنوان کارجو هماکنون در جابویژن حاضر هستند و روزانه ۲۶۰۰۰۰۰۰ ارسال رزومه از طریق جابویژن انجام میشود.»
«هادی محمدآبادی»، همبنیانگذار جابویژن، در رونمایی از محصول اچآر مارکت، ابتدا از چالشهای مسیر منابع انسانی گفت و آنها را دستهبندی کرد. او دراینباره گفت: «این چالشها در چندین دسته قابل تقسیم است: چالشهای واحدهای فروش سازمانی که شامل ارتباطگرفتن با واحدهای سازمانی مربوطه میشود، مقیاسپذیر نبودن ارتباطات بهمعنی دسترسی به طیف وسیعی از سازمانها بهصورت یکجا و هزینههای بسیار بالا برای فروش سازمانی که شامل اینفلوئنسرهای لینکدین، تبلیغات در رسانهها و پیداکردن اسپانسر میشود.»
محمدآبادی بیشتر چالشهای واحدهای منابع انسانی را ناشی از اضطراب در تصمیمگیری غیربهینه در مورد تهیه طیف وسیعی از خدمات و محصولات مورد استفاده توسط سازمانها دانست و افزود: «این استرس ناشی از این است که جایی برای دیدن تأمینکنندهها بهصورت لیست نیست و ممکن است موردی از چشم تأمینکنندهها جا بماند. عدم اطلاع ار تخفیفها و پروموشنها و عدم اطلاع از محصولاتی که تازه به بازار وارد شدهاند، از دیگر مشکلات منابع انسانیهاست.»
جابویژن با اچآر مارکت بهدنبال راهحلی برای برطرفکردن این دغدغههاست و با پلزدن بین کسبوکارها و نیروهای منابع انسانی این کار را انجام میدهد. او اظهار کرد: «ارائه این خدمات در پکیجهای ششماهه و یکساله است و هزینه استفاده از آن بین ۲۹ میلیون تومان تا صد میلیون تومان متغیر است. اچآر مارکت با در دست داشتن ۴۰ درصد مارکت شغلی و از طریق پنل اختصاصی خود، محصولات سازمانی را معرفی میکند. این محصول در هفته اول بهمنماه عرضه خواهد شد.»
در این مراسم ولایی درباره گستردگی حوزه فعالیت جابویژن در ایران اعلام کرد: «جابویژن از نظر جغرافیا محدود به تهران نیست و در ۶۰۸ شهر از ۳۲ استان فعال است. همچنین محدود به سطوح خاص مهارتی و شغلی نیست و در جابویژن از کارگر ساده تا راننده، مدیرمحصول و افراد سطح c سازمان حاضر هستند. سهم بازار جابویژن درحالحاضر ۵۷ درصد است و بزرگترین پلتفرم کاریابی حوزه تخصصی است. تعداد کارفرماهای فعال 10 برابر شده و بهطور میانگین رشد ۱۰ برابری در جابویژن اتفاق افتاده است. درواقع هماکنون هیچ شرکت بزرگی نیست که با ما فعالیت نکند.»
ولایی در ادامه از گزارشهای سالانه جابویژن و تأثیر آنها بر اکوسیستم گفت و اعلام کرد گزارشی که با موضوع حقوق منتشر شده، تأثیر بسزایی در فهم نرخ منصفانه برای کارجو و کارفرمایان داشته است. او ادامه داد: «یکی از اتفاقات خاص جابویژن که از دو سال پیش برای شفافسازی انجام میدهیم، انتشار گزارشهای سالانه است. یکی از معروفترینها گزارش سالانه حقوق است که بالغ بر ۸۰ هزار نفر در آن شرکت کردند که بنابر آن، درحالحاضر هر دو سمت قرارداد شغلی میتوانند عدد منصفانه خود را تعیین کنند. مثال دیگری از این دست گزارشها، گزارشی درباره نسل زد و علاقهمندی آنهاست.»
موضوع بعدی که مدیرعامل جابویژن در این نشست خبری به آن اشاره کرد، نگاه ویژه این پلتفرم به کاریابی معلولان است که از دو سال پیش با همکاری مؤسسه رعد این بحث مورد پیگیری جابویژن قرار گرفته است. ولایی اعلام کرد: «شرکتهایی که میخواهند و امکان دارند که افراد معلول را استخدام کنند، به ما اعلام میکنند و بج میگیرند. درحالحاضر ۱۴ هزار موقعیت شغلی برای معلولان در جابویژن وجود دارد.»
در ادامه، ولایی هریک از محصولات جابویژن را بهطور مختصر معرفی کرد. در ابتدا به معرفی «کندو» بهعنوان یک راهکار اچآر پرداخت. او اعلام کرد: «کندو قرار است تمام نیازهای منابع انسانی را پوشش دهد و راهحلی برای برآوردهکردن تمام این نیازها ارائه کند. ماژولهای کندو شامل مدیریت فرایند جذب، استخدام و بهینهسازی فرایند جذب است که پنجره واحدی برای جذب را در اختیار منابع انسانی قرار میدهد.»
آموزش سازمانی محصول دیگری است که دسترسی نامحدود به کل دورههای مکتبخونه را برای افراد یک سازمان فراهم میکند. «نبضسنج» محصول دیگری است که امکان برگزاری نظرسنجی استاندارد رضایت شغلی و تعلق سازمانی را بهصورت کاملاً ناشناس فراهم میکند. ولایی در ادامه افزود: «نبضسنج کاملاً قابل اتکا است و در انتها این امکان را میدهد که منابع انسانی، سازمان را با سازمانهای دیگر مقایسه کند، زیرا به دیتای سارمانهای دیگر هم دسترسی دارد.»
جابویژن بزرگترین برگزارکننده نمایشگاه کار محسوب میشود و برگزارکننده ۵ دوره نمایشگاه کار ایران،۱۳ دوره نمایشگاه کار شریف و برگزارکننده دو نمایشگاه کار در اصفهان بوده است. ولایی در این رابطه افزود: «این نمایشگاههای کار فرصتی برای ملاقات بیواسطه با کارفرما و شانس بیشتر برای دستیابی به شغل است. آشنایی با فرهنگ سازمانی شرکتها از نزدیک، یکی از قابلیتهای این نمایشگاه است. همچنین برای کارفرما هم ویترینی برای ارائه و جذب افراد با تجربه است.»
همچنین «میرانا»، سرویس هد هانتینگ جابویژن، بهعنوان راهحلی جهت جذب نیروهای ردهبالا برای سازمانها توسعه یافته و تیمی حرفهای برای ارزیابی دارد. به گفته ولایی، سازمانها از این طریق میتوانند افراد متخصص و ردهبالا در هر موقعیت شغلی را بیابند.
پاسخ ها