امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رئیس ضد انحصار اتحادیه اروپا با تیم کوک و مدیران عامل غول های فناوری دیدار می کند

رئیس ضد‌انحصار اتحادیه اروپا با «تیم کوک» و مدیران عامل غول‌های فناوری دیدار می‌کند

در این جلسات روی مقررات دیجیتال اروپا و سیاست رقابت صحبت می‌شود.

«مارگرت وستاگر»، رئیس حوزه ضدانحصار اتحادیه اروپا این هفته در ایالات متحده با «تیم کوک» و مدیران عامل شرکت‌های آلفابت، برادکام (Broadcom) و انویدیا ملاقات خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، «کریستینا هولم ایبرگ»، مشاور وستاگر اعلام کرده که او روزهای پنجشنبه و جمعه با «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، «ساندار پیچای»، مدیرعامل و «کنت واکر»، مدیر ارشد حقوقی آلفابت، «هاک تان»، مدیرعامل برادکام و «جنسن هوانگ» مدیرعامل انویدیا در سن‌فرانسیسکو و پالو آلتو دیدار خواهد کرد.

«میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI و «جیسون کوون»، مدیر ارشد استراتژی استارتاپ سازنده ChatGPT نیز از جمله افرادی هستند که وستاگر با آن‌ها دیدار خواهد کرد. در این جلسات درباره مقررات دیجیتال اروپا و سیاست رقابت صحبت می‌شود.

رئیس ضد‌انحصار اتحادیه اروپا با «تیم کوک» و مدیران عامل غول‌های فناوری دیدار می‌کند

جلسه مقامات اتحادیه اروپا با تیم کوک بر سر قانون بازارهای دیجیتال؟

ملاقات رئیس حوزه ضدانحصار اتحادیه اروپا با تیم کوک در حالی برگزار می‌شود که اپل احتمالاً از نیمه اول سال 2024 نصب برنامه‌ها از منابعی به‌جز اپ استور را برای کاربران اتحادیه اروپا فعال خواهد کرد. قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا که در تاریخ 1 نوامبر 2022 اجرایی شد، غول‌های دنیای فناوری یا «دربان‌ها» را مجبور می‌کند که سرویس‌ها و پلتفرم‌های خود را در اختیار سایر شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان قرار دهند.

رگولاتوری‌های ضدانحصار از مدت‌ها قبل در حال بررسی کنترل انحصاری اپل در فروش برنامه‌های شخص ثالث آیفون بوده‌اند. همانطور که احتمالاً می‌دانید، در سیستم عامل اپل کاربران فقط از طریق اپ استور می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را بخرند یا بفروشند. همچنین غول سازنده آیفون کمیسیون 15 یا 30 درصدی دریافت می‌کند و بسیاری از رگولاتور‌ها، از جمله اتحادیه اروپا، این امر را نقض قانون رقابت می‌دانند.

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا نیز برای مقابله با همین موضوع تنظیم شده است و اپل را مجبور می‌کند تا شرایطی برای رقابت در زمینه استورهای آیفون ارائه کند و اکنون کوپرتینویی‌ها تا آوریل سال جاری فرصت دارند تا پلتفرم‌های خود را مطابق با این قانون تنظیم کنند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋