مدیران خودرو در نخستین هفته از دیماه 1402، نخستین سری فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس را به مشتریان تحویل داد.
مدیران خودرو در نخستین هفته از دیماه 1402، نخستین سری فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس را به مشتریان تحویل داد. این مراسم روز هفتم دیماه در محل هتل المپیک تهران برگزار شد. طی مراسم یادشده، حدود 30 دستگاه تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی به نخستین گروه از خریداران این خودرو تحویل داده شد. این مراسم با حضور روسای مدیران خودرو، رسانهها و خریداران برگزار شد.
فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس عنوان نخستین خودرو هیبریدی تولید داخل را از آن خود کرده است. این خودرو از سیستم پلاگین هیبریدی بهره میبرد، بنابراین موتور بنزینی آن تنها نقش ژنراتور را ایفا میکند و موتورهای برقی وظیفه پیش راندن خودرو را بر عهده دارند. با وجود آنکه تیگو 8 پرو هیبریدی از دو موتور برقی بهره میبرد، اما سیستم انتقال قدرت آن تنها بهصورت دیفرانسیل جلو عمل میکند. به عبارتی موتورهای برقی این خودرو روی محور جلو قرار گرفتهاند و تنها این محور را به حرکت درمیآورند. البته راننده میتواند با انتخاب مودهای رانندگی مختلف، یک یا هر دو موتور الکتریکی را استفاده کند.
همچنین بخوانید: فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس رسما رونمایی شد؛ اولین هیبریدی مونتاژی کشور
حداکثر راندمان فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی 326 اسببخار قدرت و 510 نیوتنمتر گشتاور است. گیربکس سه سرعته DHT نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. گشتاور قابلتوجه این کراساوور، باعث شده است تا این خودرو یکی از سریعترین اتومبیلهای بازار ایران باشد.
وظیفه تأمین انرژی موتورهای الکتریکی، بر عهده پکیج باتری با ظرفیت 19.27 کیلووات ساعت قرار دارد. این باتریها زیر خودرو قرار گرفتهاند و با خمشدن میتوانید آنها را ببینید. از آنجایی که پلتفرم این خودرو بهصورت اختصاصی برای تولید خودروهای هیبریدی توسعه نیافته است، پکیج باتریها با فاصله اندکی نسبت به سطح زمین قرار گرفتهاند. مدیران خودرو فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی را با گارانتی هفت سال یا 200 هزار کیلومتر برای باتریها به مشتریان عرضه میکند.
پاسخ ها