امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مدیرعامل ایرانسل: بیش از 10 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت ها هزینه شده است

مدیرعامل ایرانسل: تا به امروز بیش از 10 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه شده‌است

عباسی‌آرند در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالگرد فعالیت ایرانسل، آمار عملکردی این اپراتور را تشریح کرد.

مدیرعامل ایرانسل در مراسم هفده‌سالگی این اپراتور اعلام کرد از ابتدا تا به امروز بیش از ده میلیارد دلار در توسعه زیرساخت‌‌های ایرانسل سرمایه‌گذاری شده است. به گفته وی، این اپراتور در شش‌ماهه نخست امسال، 26.6 درصد رشد درآمد عملیاتی و 21 درصد رشد درآمدی در دیتا داشته است.

صبح امروز، مراسمی به مناسبت هفده‌سالگی ایرانسل با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. «بیژن عباسی‌آرند»، مدیرعامل ایرانسل نیز در این مراسم به داده‌های عملکردی اشاره کرد و گفت: «تا امروز بیش از ده میلیارد دلار در توسعه زیرساخت‌‌های ایرانسل سرمایه‌گذاری شده است و حالا ۶۴.۴ میلیون مشترک و ۴۳.۳ درصد سهم بازار را در اختیار داریم.»

عباسی‌آرند اعلام کرد ایرانسل ۴۵.۵ میلیون مشترک اینترنت همراه و ۷.۸ میلیون مشترک دائمی در اختیار دارد که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد پیدا کرده: «تعداد کاربران ایرانسل من نیز به ۲۰.۳ میلیون رسیده است.»

آمار عملکردی ایرانسل

به گفته وی، در شش‌ماهه نخست امسال، ایرانسل ۲۱ درصد رشد درآمدی در دیتا داشته: «در شش ماه اول، ۲۶.۶ درصد رشد درآمد عملیاتی رخ داده و درآمد دیتای دیجیتال در شش‌ماهه اول ۱۴۰۲ نیز ۲۱ درصد رشد داشته است.»

مدیرعامل ایرانسل همچنین از برخی رکورد‌شکنی‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: «رکورد میزان روزانه مکالمات ۳۰۹ میلیون دقیقه بود که در ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ رخ داد. رکورد مصرف روزانه ایرانسل در ۳۱ شهریورماه رخ داد که ۲۲ پتابایت بود که این عدد در بین اپراتورهای منطقه هم بسیار بزرگ است. در روز ۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ هم رکورد ارسال پیامک زده شد و ۳۸۱ میلیون پیامک ارسال شد. در روز ۱۶ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ هم بیشترین تعداد سیم‌کارت فروخته شد و ۵۱۹۰۹ سیم‌کارت به دست مشتریان رسید. در روزهای جام جهانی و در ۸ آذرماه سال گذشته هم ۲۰۸ هزار نفر از لنز ایرانسل استفاده کردند که رکورد بازدیدکنندگان این اپلیکیشن نیز زده شد.»

رکورد گزارش ایرانسل

رشد درآمد ایرانسل کاهش یافت

عباسی‌آرند با اشاره به اینکه هر سال حدود 30 درصد از درآمدشان به خزانه دولت واریز می‌شود، گفت ایرانسل تابه‌حال بیش از 78 هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است. 

او در پاسخ به دیجیاتو درباره چرایی کاهش رشد درآمد این اپراتور نسبت به سالیان گذشته گفت: «واقعیت اینجاست که در سال‌های گذشته، کرونا باعث جهش و رشد ناگهانی برای اپراتورها شد. آموزش آنلاین و دورکاری و… بر درآمد اپراتورها مؤثر بود و میانگین رشد درآمد ما در چند سال گذشته 30 درصد و بلکه بیشتر از آن بود. مصرف دیتا چند برابر شده بود و این رشد نتیجه مثبتی بر درآمد اپراتورها داشت.»

عباسی‌آرند در ادامه افزود: «بااین‌حال، درحال‌حاضر موج کرونا را رد کردیم و بسیاری از مواردی که در سال‌های گذشته به‌خاطر کرونا به‌وجود آمده بود، دیگر مثل قبل وجود ندارد. همچنین باید گفت محدودسازی که در سال گذشته در شبکه اینترنت به‌وجود آمد، روی درآمد اپراتورها تأثیر گذاشته است.»

وی اما تأکید دارد که رشد 26 درصدی درآمد عملیاتی این اپراتور درحال‌حاضر در بازه زمانی شش‌ماهه 1402 – در مقایسه با شش‌ماهه اول سال 1401 – تعریف شده و تا پایان سال، رشد این عدد احتمالاً بیشتر هم خواهد شد.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم تأکید کرد فیلترینگ کار اپراتورها نیست و آن‌ها نقشی در فیلترینگ ندارند. به گفته وی، محدودسازی‌ها براساس سیاستی است که در درگاه‌های (gateway) بین‌الملل انجام می‌شود.

عباسی‌آرند همچنین اعلام کرد علی‌الظاهر شرکت ارتباطات زیرساخت محدودیتی در رابطه با بحث ترافیک بین‌الملل ندارد: «براساس آنچه که ما اطلاع داریم، ظرفیت ترافیک موجود بسیار بیشتر از میزان مصرف است.»

۵۵ هزار مشترک ایرانسل توانستند از خدمات 5G استفاده کنند

مدیرعامل ایرانسل در بخشی دیگری از سخنان خود به اینترنت نسل پنجم همراه و توسعه آن در این اپراتور اشاره کرد و اظهار داشت به‌طور کلی ۶۵۰ سایت نسل ۵ در کشور توسط ایرانسل راه‌اندازی شده است و ۶.۲ میلیون گوشی با قابلیت نسل پنجم اینترنت سیار در کشور وجود دارد.

به گفته وی، 55 هزار مشترک ایرانسل تاکنون از خدمات 5G این اپراتور استفاده کرده‌اند؛ این یعنی کمتر از یک‌دهم درصد از مشترکین ایرانسل از نسل پنجم اینترنت بهره برده‌اند.

مدیرعامل ایرانسل: تا به امروز بیش از 10 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه شده‌است

عباسی‌آرند قفل‌بودن گوشی‌های با قابلیت دریافت خدمات نسل پنجم ایرانسل مهم‌ترین مانع توسعه نسل پنجم سیار در کشور است: «عمده واردکنندگان نتوانستند با شرکت‌های تولیدکننده این موبایل‌ها به تفاهم برسند و برخی برندها در برخی مدل‌ها این موضوع را حل کردند؛ اما به‌طور کلی هنوز با مانع بزرگی روبه‌رو هستیم.»

او با توجه به سرعت بالای نسل پنجم، موضوع تولید محتوا برای این فضا و بستر و همچنین دریافت و توزیع آن را هم یک چالش بزرگ دیگر توسعه نسل پنجم سیار در کشور دانست. بنابر اعلام عباسی‌آرند، قرار است نسل پنجم اینترنت سیار برای سازمان‌ها و کارخانه‌ها راه‌اندازی شود. همچنین او خبر داد که پایلوت اولیه در کارخانه فولاد مبارکه درحال اجراست.

درخواست‌ها درباره تعرفه‌گذاری اینترنت

مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری هفدهمین سالگرد این اپراتور اعلام کرد باید اختلاف جدی بین قیمت‌گذاری سرویس فیبر نوری و اینترنت موبایل صورت گیرد تا مشتریان از این سرویس استقبال کنند:

«اپراتورهای موبایل در سال‌های گذشته در رقابت شدیدی بودند و پیشنهادهایی بسیار ارزان‌تر از کف تعرفه دادند که یکی از موانع عدم توسعه فیبر هم همین موضوع قیمت‌گذاری اینترنت سیار بود.»

او باور دارد شرط توسعه فیبر نوری این است که حتماً تعرفه موبایل با نرخ قیمت اینترنت ثابت تفاوت فاحشی داشته باشد: «اصلاح تعرفه موبایل مستقل از بحث توسعه فیبر نوری هم یکی از دغدغه‌های ماست و یک مسئله جدی است؛ این رقم از سال ۹۶ تا امروز هیچ تغییری نداشته. متأسفانه تعیین تعرفه و تدوین بسته‌های اینترنتی که مختص یک فضای کسب‌و‌کاری است، به‌سمت نظارت جدی دولتی رفته است.»

طبق ارقام اعلام‌شده از سوی ایرانسل، آن‌ها طی یک سال گذشته حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به گفته عباسی‌آرند، این سرمایه‌گذاری روی شبکه موبایل و توسعه فیبر نوری بوده است:

«اگر فیبر را توسعه ندهیم، باید دائماً روی شبکه موبایل سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم تنها کیفیت را حفظ کنیم. توسعه شبکه موبایل هزینه اولیه و جاری بسیار بالایی دارد، اما توسعه فیبر این‌طور نیست و هزینه جاری خیلی کمتری در بر دارد. ترجیح ما این است که بخشی از ترافیک دیتا به ثابت منتقل شود.»

مدیرعامل ایرانسل: تا به امروز بیش از 10 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه شده‌است

رونمایی ایرانسل از دستیار منابع انسانی با کمک هوش مصنوعی

دستیار منابع انسانی با کمک هوش مصنوعی در مراسم هفدهمین سالگرد ایرانسل به سخنرانی پرداخت. این دستیار اعلام کرد از فناوری هوش مصنوعی در فرایند جذب و استخدام استفاده می‌شود: «همچنین از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده می‌شود و می‌توان با کمک این فناوری، مقدار عظیمی از داده‌ها را بررسی کرده و بهترین‌ها را شناسایی و حتی نیازهایشان را پیش‌بینی کرد.»

در این سخنرانی اعلام شد که استفاده از هوش مصنوعی، علاوه بر‌ صرفه‌جویی در منابع، باعث می‌شود که فرایند استخدام با تنوع بیشتری انجام شود: «ایرانسل با تکیه بر استعداد همکاران خود برای شناسایی مصاحبه و مدیریت استعدادها، درحال تلاش برای ایجاد ساختاری مبتنی بر هوش مصنوعی است.»

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋