امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آیا استحکام بدنه خودروهای تولید داخل افزایش می یابد؟

آیا استحکام بدنه خودرو تولید داخل افزایش می‌یابد؟

استحکام بدنه خودرو و میزان مقاومت آن در تصادفات رانندگی اهمیت ویژه‌ای برای مصرف‌کنندگان امروزی پیدا کرده است.

موضوع استحکام بدنه خودرو تولید داخل، یکی از موضوعات پر بحث امروزی در فضای مجازی است. اینکه بدنه خودروهای تولید داخل از چه میزان استحکام برخوردارند، برای مصرف‌کنندگان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. حتی بارها تصادفات رانندگی را دیده‌ایم که در جریان آن یک خودرو جدید و قدیمی با یکدیگر برخورد کرده‌اند و میزان آسیب وارده به خودرو جدید چشمگیر بوده است.

براساس گفته‌های رییس سازمان استاندارد، خودروسازان بایستی از ورق‌های تایید شده در فرآیند تولید خودرو استفاده کنند. ضخامت ورق‌های استاندارد 7 میلیمتر است و خودروسازان بایستی در سفارش خود، این نوع ورق را خریداری کنند. به گفته مهدی اسلام پناه، استاندارد مربوط به ورق‌های فولادی و میزان ضخامت آن‌ها اجباری است.

بخش قابل توجهی از ایمنی خودروها و همچنین استحکام بدنه آن‌ها، به ورق‌های تولیدی بستگی دارد. جنس ورق و همچنین ضخامت آن بر ایمنی خودرو تاثیرگذار است. البته سبک طراحی بدنه و نحوه فرم‌دهی به ورق‌ها نیز می‌تواند میزان ایمنی یک خودرو را افزایش دهد.

سنجش جدی استحکام بدنه خودرو توسط سازمان استاندارد

به گفته مهدی اسلام پناه، سازمان استاندارد به طور دوره‌ای میزان ضخامت ورق‌های مورد استفاده در ساخت خودرو را بررسی می‌کند. در مواردی که ورق‌های فولادی غیراستاندارد برای ساخت خودروها استفاده شوند، با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد.

اسلام پناه در بخشی از گفتگو خبری گفت: در آزمون‌ها این استحکام خود را نمایان می‌کند که از میزان ضربه، مقاومت بدنه مشخص می‌شود. ضخامت استاندارد ورق خودرو ۷ میل است و مبتنی بر این عدد باید سفارشات ثبت شود.

موضوع استحکام بدنه خودرو به یکی از مطالبات اخیر مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. بنابر تجربه کاربران، کیفیت بدنه خودروهای داخلی در طول سالیان مختلف کاهش یافته است. این اتفاق پس از آن رخ داد که ورق‌های وارداتی در ساخت بدنه خودروها، با ورق‌های تولید داخل جایگزین شدند. سازمان استاندارد نیز در ابتدا اعلام کرد که استحکام بدنه خودروها جزو استانداردهای تولید خودرو در ایران نیست. با این حال مدتی بعد و تحت فشار افکار عمومی، ناچار شد تا این موضوع را نیز مورد سنجش قرار دهد. حال باید منتظر ماند و دید آیا در آینده نزدیک اتفاقات مثبتی در حوزه خودروسازی رخ می‌دهد یا خیر.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋