امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

امروز در فضا: اولین جسم با موفقیت از مدار بازیابی شد

امروز در فضا: اولین شی با موفقیت از مدار بازیابی شد

کپسول بازیابی یک قطعه فلزی بزرگ و کاسه ای شکل بود. پس از استقرار یک سپر حرارتی و چتر نجات، در اقیانوس آرام پاشید.

۱۱ آگوست ۱۹۶۰، بخشی از ماهواره دیسکاورر ۱۳ به اولین جسم ساخته‌شده‌ توسط انسان تبدیل شد‌ که از مدار زمین بازیابی شد.

دیسکاورر ۱۳

برنامه دیسکاورر یک عملیات طبقه‌بندی شده‌ بود که توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع و نیروی هوایی ایالات متحده اداره می‌شد.

هدف اولیه این برنامه توسعه یک ماهواره نظارت تصویری با بازگشت فیلم، برای ارزیابی سرعت تولید بمب افکن‌های دوربرد و موشک‌های بالستیک اتحاد جماهیر شوروی و محل استقرار آنها بود. همچنین برای تهیه نقشه‌ها و نمودارهای وزارت دفاع و سایر برنامه‌های نقشه‌برداری دولت ایالات متحده استفاده شد.

هدف این برنامه در آن زمان برای عموم فاش نشد و به‌عنوان برنامه‌ای برای آزمایش زیرسیستم‌های ماهواره‌ای و بررسی جنبه‌های ارتباطی و زیست محیطی قراردادن‌ انسان در فضا ازجمله حمل بسته‌های بیولوژیکی برای بازگشت به زمین ارائه شد.

امروز در فضا: اولین شی با موفقیت از مدار بازیابی شد
هواپیمای حامل کپسول بازیابی

دیسکاورر ۱۳ یک ماهواره در مدار زمین بود که برای آزمایش تکنیک‌های مهندسی فضاپیما و تلاش برای کاهش سرعت، ورود مجدد به جو و بازیابی بسته‌ ابزار از دریا طراحی شده‌ بود.

ماهواره دارای یک سیستم تله‌متری، ضبط صوت، گیرنده سیگنال‌های فرمان از زمین، اسکنر و کپسول بازیابی ۱۲۰ پوندی بود. درون کپسول آن تنها یک پرچم آمریکا قرار داشت.

در این مأموریت آنها می‌خواستند ببینند که آیا می‌توانند بسته‌ ابزار یک ماهواره را به‌طور ایمن و به آرامی به زمین برگردانند تا جسم را دست نخورده‌ بازیابی کنند یا خیر.

کپسول بازیابی

کپسول ورود مجدد یک قطعه فلزی بزرگ و کاسه‌ای شکل بود. پس از استقرار یک سپر حرارتی و چتر نجات، کپسول در اقیانوس آرام پاشیده‌ شد.

۱۱ اوت ۱۹۶۰ در حدود ساعت ۲۳:۳۰ کشتی نیروی دریایی، هلیکوپتری را فرستاد که غواصان را به داخل آب انداخت. آنها یک قلاده را برای بازیابی هلیکوپتر به کپسول بستند. بنابراین کپسول در ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر بازیابی شد و به کشتی بازگردانده شد.

کپسول بازیابی

این اولین جسمی بود که از مدار خارج شد و سپس به پرل هاربر بازگردانده شد. پرچم داخل کپسول در ۱۵ اوت ۱۹۶۰ به رئیس جمهور آیزنهاور اهدا شد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋