امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سیستم یکپارچه خودرو در ماه سپتامبر افتتاح می شود

سامانه یکپارچه خودرو در شهریورماه باز خواهد شد

بنابر اعلام مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، این سامانه در شهریورماه برای ویرایش متقاضیان مرحله دوم باز خواهد شد. در این مرحله افرادی که طی نوبت دوم عرضه خودرو با پیغام عدم تخصیص روبرو شدند، ...

بنابر اعلام مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، این سامانه در شهریورماه برای ویرایش متقاضیان مرحله دوم باز خواهد شد. در این مرحله افرادی که طی نوبت دوم عرضه خودرو با پیغام عدم تخصیص روبرو شدند، می‌توانند خودرویی را برای تحویل انتخاب کنند. پس از آن نیز قابلیت ویرایش خودرو در دسترس گروه دیگری از متقاضیان خواهد بود که موعد تحویل خودرو آن‌ها به سال 1403 موکول شده است. پس از پایان مهلت ویرایش مرحله دوم، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم عرضه یکپارچه خودرو آغاز خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در مصاحبه خود با رسانه‌ها، از ثبت نام 2 میلیون نفر در جریان مرحله دوم عرضه خودرو خبر داد. پیش از این اعلام شده بود که 3 درصد از این افراد یعنی حدود 600 هزار نفر، با پیغام عدم تخصیص خودرو مواجه شده‌اند. شهریورماه این سامانه برای تخصیص خودرو به این گروه باز خواهد شد. پس از آن نیز سایر متقاضیان باقیمانده امکان ویرایش اتومبیل ثبت نامی را دارند. با این حال اولویت تخصیص خودرو در شهریورماه، با 3 درصد ثبت نام کنندگان است که خودرویی در اختیار آن‌ها قرار نگرفت.

ویرایش در سامانه یکپارچه خودرو و نتایج احتمالی آن

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو درباره تعداد متقاضیان هرکدام از شرکت‌های خودروسازی طی مرحله دوم آماری ارائه نکرده است. در این مرحله چهار شرکت سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور و فردا موتور حضور داشتند. به نظر می‌رسد بیشترین میزان تقاضا برای محصولات سایپا باشد، چرا که بخش قابل توجهی از متقاضیان محصولات این شرکت با اولویت سال 1403 روبرو شدند.

همچنین بخوانید: جزئیات جدید از نوبت سوم سامانه یکپارچه خودرو و طرح جایگزینی اعلام شد

پس از اعلام قیمت خودروهای مونتاژی طی تیرماه، موج انصراف‌ها از خرید خودروهای چینی را شاهد بودیم. سایپا نیز در اکثر بخشنامه‌های خود شرایط پیش فروش با موعد تحویل زمستان امسال را در اختیار مشتریان قرار داده است. علاوه برآن افرادی پس از مشاهده عدم تخصیص خودرو یا تخصیص دیرهنگام، از طریق سامانه انصراف داده‌اند. بنابراین اگر حجم انصراف‌ها قابل توجه باشد، افراد باقی‌مانده در سامانه یکپارچه قادر خواهند بود تا اتومبیل خود را ظرف مدت کوتاه‌تری تحویل بگیرند. در غیر این صورت تفاوت خاصی در شرایط تخصیص خودرو تحت قالب این سامانه ایجاد نخواهد شد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋