امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ناسا اولین ماموریت را برای شبیه سازی شرایط در مریخ راه اندازی کرد [ساعت]

ناسا اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ روی زمین را آغاز کرد [تماشا کنید]

چهار فضانورد ناسا به مدت ۱۲ ماه، اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ روی زمین را تجربه می‌کنند.

چهار فضانورد ناسا به مدت ۱۲ ماه، اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ را روی زمین تجربه می‌کنند. در این مأموریت فضانوردان در محیطی شبیه به شرایط مریخ زندگی می‌کنند و فقط اجازه دارند برای پیاده‌روی در مریخ از آن محیط خارج شده و در فضایی شببه به زمین ماسه‌ای مریخ تردد کنند.

این زیستگاه زمینی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون قرار دارد و هدف آن بازسازی شرایط زندگی در مریخ روی زمین است. اولین آزمایش آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه (CHAPEA) می‌تواند نتایج خوبی به‌همراه داشته باشد.

ناسا در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید: «هدف کلی این مأموریت ارزیابی سلامت و عملکرد خدمه با توجه به محدودیت‌های منابع مربوط به مریخ است.»

چنین مأموریت‌هایی به افزایش آمادگی آژانس فضایی برای سفرهای آتی به مریخ کمک می‌کنند.

ناسا اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ روی زمین را آغاز کرد [تماشا کنید]

مأموریت CHAPEA ناسا با چهار خدمه ناسا کلید خورد

مأموریت CHAPEA 1 روز یکشنبه 25 ژوئن آغاز شد. چهار داوطلب وارد زیستگاه تعیین‌شده تحت عنوان «Mars Dune Alpha» شدند. «کلی هاستون»، «راس براکول»، «ناتان جونز» و «آنکا سلاریو»، خدمه انتخاب‌شده برای مأموریت CHAPEA، در زیستگاهی به مساحت حدود ۱۵۸ متر‌مربع (۱۷۰۰ فوت‌مربع) که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است، اقامت خواهند داشت. خدمه به مدت ۱۲ سال در آن زیستگاه زندگی می‌کنند و تنها اجازه دارند برای چند پیاده‌روی روی مریخ شبیه‌سازی‌شده از اقامتگاه خود خارج شوند.

ناسا اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ روی زمین را آغاز کرد [تماشا کنید]

وضعیت هر چهار داوطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد و آن‌ها تحت آزمایش‌های پزشکی و روان‌شناختی قرار می‌گیرند. باید دید این مأموریت با چه چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد و چه نتایجی به‌همراه خواهد داشت.

در این مأموریت، «کلی هاستون» که دانشمند تحقیقات بیماری‌های انسانی است، پروژه را هدایت می‌کند. این درحالی است که «راس براکول»، مهندس سازه و مهندس پرواز مأموریت است، «ناتان جونز» نیز افسر پزشکی با تجربه پزشکی اورژانس و درنهایت «آنکا سلاریو»، میکروبیولوژیست در نیروی دریایی ایالات‌متحده است.

چهار خدمه در زیستگاه پرینت سه‌بعدی زندگی خواهند کرد که شامل اتاق‌های مخصوص انجام برخی فعالیت‌های کاری، اتاق‌های شخصی، آشپزخانه و همچنین امکاناتی برای تحقیقات پزشکی، تفریح، ورزش، کار و فعالیت‌های توسعه محصول می‌شود. همچنین این زیستگاه دارای دو سرویس بهداشتی است.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋