امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اولین همراه در Alcomp 1402: ورود به مرحله پس از اپراتور [watch]

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

همراه اول تلاش دارد تا خدمات جدید و متنوع و پیشرفته‌ای را در کنار خدمات پایه خود به مشتریان و کسب‌وکارها ارائه کند.

همراه اول به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ایران یک حضور متفاوت در نمایشگاه الکامپ امسال داشت و تلاش کرد تا دیدگاه مخاطب را نسبت به خود تغییر دهد. همراه اول در الکامپ امسال نشان داد که دیگر فقط یک اپراتور مخابراتی نیست و تلاش دارد تا خدمات جدید و متنوع و پیشرفته‌ای را در کنار خدمات پایه خود به مشتریان و کسب‌وکارها ارائه کند.

همراه اول در الکامپ امسال سرویس ویلته یا تماس تصویری بر بستر LTE را عرضه کرده بود که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون داشتن یک اپلیکیشن واسط، تماس تصویری برقرار کنند. این قابلیت در برخی گوشی‌های هواوی، شیائومی و سامسونگ فعال است و برای استفاده از آن باید هر دو طرف تماس گیرنده و دریافت کننده تماس، دارای یوسیم باشند.

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

آکادمی اول نیز بخش آموزش همراه ول بود که رویدادهای مختلفی برگزار می‌کند و به‌نوعی متولی کارآموزی در همراه اول به حساب می‌آید. آکادمی اول در هشت رشته هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، امنیت، علوم داده، فناوری مخابرات، کسب‌وکار، توسعه فردی و فناوری‌های نوین تدریس می‌کند. بعضی از این دوره‌ها رایگان است و برخی با هزینه اندکی قابل ثبت نام برای همه مردم است.

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

اکثر این رویدادها آنلاین بوده و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود. آکادمی اول در حال حاضر یک مسیر شغلی مشخص را ارائه کرده که کاربران در آن با یادگیری چند رشته آموزشی، می‌توانند تبدیل به یک کارشناس تحلیل داده شوند و در انتهای دوره به عنوان یک فرد تازه‌کار، به دوره‌های کارآموزی معرفی می‌کنند.

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

رویکرد جدید در نظام سلامت، تغییر نظام کارفرمایی پیمانکاری به نظام رگولاتوری اپراتوری است. همراه اول نیز در این راستا با توجه به توانمندی‌هایی که دارد، چه از لحاظ زیرساختی و چه از لحاظ نرم‌افزاری، مثل سایر مگاپروژه‌هایی که درحال انجام دارد، در راه سلامت الکترونیکی قدم گذاشته است. همراه اول یک پنجره خدمت در این حوزه عرضه کرده که به درگاه‌های مختلف متصل می‌شود و در این راه هیچ انحصاری وجود ندارد. در واقع تمام اپلیکیشن‌های حوزه سلامت می‌توانند با واسطه اپراتور به سیستم سلامت همراه اول وصل شوند. همراه اول به دنبال پیاده سازی پرونده الکترونیک افراد در سطح کشور هم بوده که از برنامه چهارم پنجم توسعه قانون بوده و هنوز اجرا نشده است.

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

همراه اول با کیف پول الکترونیکی خود نیز وارد این نمایشگاه شده و خدمات جدیدی را حول محور آن عرضه می‌کند. «اوانو» تقریبا دو سال است که فعالیت می‌کند. دو سرویس B2B و B2C دارد و در بحث ارتباط با مشتریان، یک‌سری خدمات بانکی، مالی، اپراتوری، سفر و گردشگری، بیمه، سلامت و خدمات دیگر ارائه می‌کند. یک فروشگاه ووکامرس دارد که درواقع فروشگاه‌های مختلفی، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، در آن فعالیت می‌کنند. یکی از نکاتی که اوانو را متمایز می‌کند، کیف پول آن است که برخلاف سایر کیف پول‌های الکترونیک، چندین جیب دیجیتال دارد. یعنی علاوه بر جیب نقدی که در تمامی کیف پول‌ها وجود دارد، جیب‌های دیگری نیز در آن تعریف شده است. مثل جیب رفاهی که سازمان‌ها می‌توانند در این کیف پول بحث رفاه کارمندان خود را تفکیک کنند. در این حالت سازمان‌ها می‌توانند رقمی برای کاربران خود در این کیف پول واریز کرده و برای مصرف آن نیز حوزه‌هایی را مشخص کنند. مثلا دریافت بسته پروتئینی یا بسته خواروبار و... برای کارمندان یک سازمان. یک کارت نیز برای این کیف پول وجود دارد که به اوانو وصل است و بدون مراجعه به بانک صادر می‌شود که عضو شبکه شتاب است و تمام عملیات کارت بانکی اعم از دریافت موجودی، کارت به کارت، دریافت رمز دوم ایستا و... با این کارت نیز انجام می‌شود.

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

در غرفه خودنویس هوشمند یک سامانه هوشمند که توسط تیم تحقیق و توسعه همراه اول راه اندازی شده وجود دارد که درواقع گفتار مطرح شده در جلسات را به نوشتار تبدیل می‌کند. این سامانه قابلیت تفکیک بسیار خوبی دارد و می‌تواند صحبت‌های مطرح شده در جلسه را خلاصه‌سازی کند. ایجاد ابر کلمات و جملات پرتکرار جلسات را نیز نشان می‌دهد. آنطور که اعلام شده قابلیت تبدیل متن به گفتار نیز در آینده در این محصول گنجانده خواهد شد. دقت این دستگاه در پیاده سازی گفتار فارسی۸۰ تا ۸۵ درصد است. اگر به صورت تند نیز گفتار انجام بگیرد، این محصول تا حد زیادی می‌تواند از گفتار سریع نیز پشتیبانی کند.

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

سرویس خودرو متصل همراه نیز از دو بخش تشکیل شده که نرم‌افزار و سخت‌افزار است که درواقع یک دیوایس است است که به دیاگ خودرو متصل می‌شود و می‌تواند دستوراتی را ارسال کند و دریافت داده نیز از خودرو داشته باشد. یک بخشی از این محصول پنل مدیریت ناوگان است که برای مشتریان سازمانی طراحی شده که می‌خواهند روی رانندگان خود کنترل و نظارت داشته باشند. مورد بعدی نرم‌افزار هوشمندسازی خودرو است که با خودرو شاهین سایپا برای اولین بار در حال اجرا است. این نرم‌افزار مدیریت خودروی شخصی را امکان پذیر میکند. جدا از مکان یابی خودرو ویژگی‌هایی مانند امکان قفل یا باز کردن خودرو، خاموش یا روشن کردن خودرو، تهویه مطبوع خودرو از راه دور و نیز سیستم عیب‌یابی اتوماتیک از قابلیت‌های این دستگاه است.

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

اندروید باکس نت‌باکس محصولی است که با حمایت‌های همراه اول به تولید انبوه رسیده و به هر مدل تلویزیونی متصل می‌شود و آن را هوشمند می‌کند. Os این دستگاه نیز ساخت خود تیم نت‌باکس است و یک لانچراختصاصی برای آن طراحی شده است. چهار اپلیکیشن اختصاصی نیز در نت‌باکس قرار گرفته است: فیلم لند، موزیک لند، نت استور و سرویس کانال‌ها. فیلم لند با پشتیبانی از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی تماما با زیرنویس طراحی شده که زیرنویس نیز از طرف تیم تولید محتوای خود نتباکس تهیه شده است. فیلم لند کاملا رایگان است و هیچ اشتراکی نیاز ندارد. سرویس کانال‌ها نیز شامل ویدیوهای یوتوب و آپارات می‌شود؛ بدون اینکه نیاز به فیلترشکن برای دیدن ویدیوهای یوتوب باشد. به دلیل فیلتر بودن گوگل پلی نیز یک استور اختصاصی برای نت‌باکس در نظر گرفته شده تا کاربران اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از آنجا دریافت کنند.

همراه اول در الکامپ ۱۴۰۲: ورود به مرحله بعد از اپراتوری [تماشا کنید]

همانطور که گفته شد همراه اول با رویکرد کاملا متفاوتی وارد الکامپ شده و تکنولوژی‌های جدید و جالبی را به مخاطبین خود عرضه کند. این اپراتور قصد دارد به همه اعلام کند دیگر فقط یک اپراتور موبایل نیست. کاربران می‌توانند برای بازدید از این فناوری‌های جدید به غرفه همراه ول واقع در سالن ۳۵ نمایشگاه بین‌المللی تهران مراجعه نمایند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋